Als u deze nieuwsbrief in onleesbare code krijgt kunt u deze op http://new.multimail.be/sub/Arch-Index/nieuwsbrief60.htm online bekijken

Nieuwsbrief nr 60
vrijdag 1 oktober 2010
I. Vacatures
  1. Boeckx | architecture & engineering
  2. AMV architecten
  3. Groep Blijweert nv
  4. Bouwhistoricus voor de Regie der Gebouwen.
II. Aanbestedingen en offerteaanvragen voor architectuur- en studiebureaus
  1. Renovatie gebouwen domeinhoeve : Gullegem, 11 oktober 2010.
  2. Renovatie sociaal woningbouwcomplex  : Watermaal-Bosvoorde, 15 oktober 2010.
  3. Ontwerp uitbreidingen van Koninklijk Theater Toone : Brussel, 15 oktober 2010.
  4. Internationale ideeënwedstrijd over het Justitiepaleis : Brussel, 22 oktober – 16 november 2010.
  5. Ontwerp en bouw woning voor noodopvang : Nazareth, 16 oktober 2010.
  6. 23 huurwoningen en 10 koopwoningen : Dadizele, 19 oktober 2010.
  7. Volledige architectuuropdracht voor bedrijfsgebouw : Waregem, 21 oktober 2010.
  8. Ontwerp veiligheidssite (brandweer, politie, ambulancedienst, …) : Maasmechelen, 21 oktober 2010.
  9. Nieuwbouw Huis van het Nederlands Brussel : Brussel, 21 oktober 2010.
  10. Oprichting van Campus Noord Hogeschool (ontwerp + uitvoering): Antwerpen, 22 oktober 2010.
  11. Nieuwbouw Mahatma Gandhiwijk (3 percelen) : Mechelen, 25 oktober 2010.
  12. Ruimtelijk vlekkenplan (gebouwen, terreinen en parking) : Heusden-Zolder, 25 oktober 2010.
  13. Nieuwbouw voor technische diensten : Beveren, 28 oktober 2010.
  14. Bouwteam voor ontwerp en realisatie nieuw sport- en recreatiebad : Poperinge, 28 oktober 2010.
  15. Sociale huurappartementen : Roeselare, 28 oktober 2010.
  16. Oproep “Kwaliteitsvolle bedrijfsgebouwen in West-Vlaanderen” : Brugge, 29 oktober 2010.
  17. Verbouwing en inrichting van het Forum : Kamer Volksvertegenwoordigers, 5 november 2010.
  18. Gemengd project : sociale woningen + schoolgebouw : Gingelom, 5 november 2010.
  19. Uitbreiding en renovatie hoofdbibliotheek : Halle, 10 november 2010.
  20. Ontwerp verbouwing loods tot museum  (heraanbesteding) : Koksijde, 15 november 2010.
  21. Ontwerp vernieuwing oefenrestaurant + bouw onderwijsvleugel  : Antwerpen, 16 november 2010.
    = Heraanbesteding van de opdracht aangekondigd in onze nieuwsbrief nr. 56 van april 2010.
  22. Plan en ontwerpopdracht woonzorgzone : Mechelen,  19 november 2010.

I.) VACATURES

Boeckx| architecture & engineering

Om het team te versterken en met zicht op uitbreiding is BOECKX | architecture & engineering op zoek naar gemotiveerde en kwalitatieve krachten. Bent u architect, ingenieur, interieurarchitect of sterk in AUTOCAD?
Klik dan hier voor onze vacatures !
___________________________________________________________________

AMV architecten bvba uit Wetteren

Ontwerpt gebouwen in de zorg zoals kinderdagverblijven, woon- en zorgcentra, serviceflats, pvt’s, (psychiatrische) ziekenhuizen en ook sporthalen, administratieve centra, buitenschoolse kinderopvang, scholen en is op zoek naar een (ir)architect
Je bent in staat om in teamverband projecten uit te werken vanaf masterplan tot en met uitvoeringsontwerp, waarbij aandacht voor nauwkeurigheid, diepgang, planning en budget sterke troeven zijn.
Wij zorgen indien nodig voor opleiding !
e-mail: gvdb@amvarchitecten.be
___________________________________________________________________

Logo-Blyweert

Group Blijweert NV, een professionele projectontwikkelaar van grote residentiële binnenstedelijke projecten met een bijzondere stedenbouwkundige en architecturale waarde zoekt nieuwe medewerkers met volgend profiel:

  1. profiel van werfleider
    • minimum 4 jaar ervaring, waarvan 2 jaar werfervaring
    • maximum 10 jaar ervaring
    • architect of ir architect (M)
    • zelfstandig of loontrekkend
    • een project TREKKER van grote projecten
    • iemand die de hiërarchie binnen een organisatie respecteert
    • zeer ordelijk en gestructureerde werker
    • flexibel (soms ’s avonds of in weekend vergaderen)
    • een pro-actieve attitude
    • kunnen fungeren als gedelegeerd bouwheer op een grote werf
    • grote vakkennis, stalen zenuwen en een grote portie diplomatie
    • zeer goede IT kennis
      1. autocad
      2. office
      3. photoshop
    • aantrekkelijk loon
    • doorgroei mogelijkheden
  1. profiel van THINKTANK
    • minimum 2 jaar ervaring, eventueel geen ervaring maar geen stage mogelijk
    • maximum 4 jaar ervaring
    • architect – stedenbouwkundige (M/V)
    • zelfstandig of loontrekkend
    • creatieve duizendpoot
    • wordt ingezet als thinktank om nieuwe sites te ontwikkelen/ontwerpen
    • wordt ingezet als thinktank voor nieuwe woontypologieën te ontwikkelen
    • zeer flexibel
    • zeer goede IT kennis
      • autocad
      • office
      • photoshop
    • aantrekkelijk loon
    • doorgroei mogelijkheden

Interesse ?  Mail dan uw CV naar isabelle@groupblijweert.com

terug naar index

___________________________________________________________________


Monumentaal talent gezocht

BOUWHISTORICUS (m/v)
voor de Regie der Gebouwen - Brussel - Ref. ANG 10024

De functie

Je bent verantwoordelijk voor bouwhistorische studies. Zo begeleid je ook de opmaak van dergelijke studies door privébureaus. Bij restauratieprojecten neem je verschillende taken voor je rekening: je stelt onder meer de bouwhistorische nota op, organiseert de materiaaltechnische vooronderzoeken en begeleidt de architect. Verder raadpleeg je archieven en bibliotheken, schrijf je artikels en verzorg je presentaties. Je staat in voor de actualisering van twee databanken.

Jouw profiel

Je bent licentiaat/master in de kunstwetenschappen en archeologie. Een bijkomend masterdiploma in monumenten- en landschapszorg, kennis van de tweede landstaal én een eerste werkervaring zijn pluspunten. Je hebt een gedegen kennis van de reglementering en administratie over monumentenzorg en het Charter van Venetië. Die vul je aan met een basiskennis van kunst- en architectuurgeschiedenis, bouwtechnieken, bouwmaterialen en restauratietechnieken. Je hebt goede communicatievaardigheden en pakt de dingen planmatig en onderzoeksgericht aan.

Ons aanbod

Een unieke functie voor wie een passie voor bouwgeschiedenis combineert met de drive om vooruitgang te boeken. Je mag rekenen op een dienst-gsm, gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en verplaatsingsvergoedingen. Andere voordelen zoals een hospitalisatieverzekering tegen reductietarief, kinderopvang tijdens de schoolvakanties (in Brussel) en tal van opleidingskansen maken het plaatje compleet.

Schrijf jij geschiedenis als bouwhistoricus ?
Klik op volgende link (www.selor.be) en soliciteer online tot en met 11 oktober 2010.

terug naar index



Scanpro

II. 1)  Renovatie gebouwen domeinhoeve Bergelen

GULLEGEM-WEVELGEM

Opdracht van architectuur en technieken met leiding, controle en toezicht op de werken voor renovatie van de gebouwen op domeinhoeve Bergelen.
Geraamde waarde zonder BTW : 136.821,15 EUR.+

Borgsom : 5% op het totale ereloon, te berekenen op de goedgekeurde raming der werken fase voorontwerp. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 90 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden

  • geldig RSZ attest van het 2de kwartaal 2010 ;
  • recent attest 276C2 van de administratie der directe belastingen ;
  • recent attest van de BTW administratie ;
  • opgave samenstelling van het bureau ;
  • overzicht van gepresteerde gelijkaardige opdrachten tijdens de laatste 5 jaar ;
  • bewijs van inschrijving in de Orde van Architecten ;
  • gestaafde verklaring over ervaring met regelgeving overheidsopdrachten.

Gunningscriteria

  • ereloonpercentage - Weging : 35
  • conceptnota met visie - Weging : 35
  • termijn van indiening voorontwerp - Weging : 5
  • termijn van indiening bouwaanvraagdossier - Weging : 5
  • termijn van indiening ontwerp - Weging : 10
  • werfopvolging - Weging : 10.

Dossier nr. 0216/2010/004
te bekomen door schriftelijke aanvraag, via e-mail naar
jose.jacobs@west-vlaanderen.be of faxbericht 050/40.71.02
van het provinciebestuur West-Vlaanderen
met opgave van het adres voor verzending en adres voor facturatie.
De  prijs voor deze documenten bedraagt 17 euro en wordt samen met de factuur per kerende toegestuurd.

Nadere inlichtingen
Provinciebestuur West-Vlaanderen
dhr. José JACOBS
Abdijbekestraat 9, 8200 Sint-Andries-Brugge
Tel. 050/40.71.91 - fax 050/40.71.02 - E-mail : jose.jacobs@west-vlaanderen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen :
maandag 11 oktober 2010 te 11:00 u.
in het Provinciehuis Abdijbeke, Abdijbekestraat 9 te 8200 Sint-Andries-Brugge.

terug naar index

II. 2)  Renovatie sociaal woningbouwcomplex “Aartshertogen”

WATERMAAL-BOSVOORDE

Algemene offerteaanvraag  voor ontwerpopdracht voor de renovatie van het sociale woningbouwcomplex "Aartshertogen".

Deze  opdracht slaat op de realisatie van een volledige ontwerpopdracht voor de renovatie en restauratie van het appartementsgebouw “Aartshertogen” bestaande uit 3 delen, met bijhorende omgevingsaanleg, gelegen Aartshertogensquare 1, 2 en 3.

Het doel van deze renovatie is de woningen in overeenstemming te brengen met de huidige normen van bewoonbaarheid, rekening houdend met de beperkingen van de bestaande structuur. Ze zal met respect voor de architecturale en patrimoniale kwaliteit van de gebouwen moeten gebeuren, alsook in een optiek van duurzame ontwikkeling.
Dit gebouw is opgenomen in het patrimonium van sociale woningen beheerd door de plaatselijke openbare vastgoedmaatschappij (OVM): de Floréal van Watermaal-Bosvoorde, die eveneens eigenaar is van de site.

Onderhavige opdracht slaat op :

  • de verwezenlijking van een volledige ontwerpopdracht ;
  • de stabiliteitstudies ;
  • de studies voor de speciale technieken ;
  • de akoestische studie ;
  • de duurzaamheidsstudie ;
  • de studie voor de asbestverwijdering ;
  • de volledige EPB-studie (voorstel, studie inzake socio-economische haalbaarheid en technisch dossier) en EPB-aangifte.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 300 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Impliciete verklaring op erewoord : door eenvoudig deel te nemen aan een procedure tot gunning van een overheidsopdracht, verklaart de inschrijver zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden als bedoeld in de artikelen 69 par.1 1°-4° en par.2 1°-6° (Omzendbrief 23/04/2007).
  • Een verklaring op eer die aantoont dat de kandidaat gemiddeld voor de laatste drie jaren een jaarlijkse omzet van ten minste EUR 250.000 excl. BTW in gelijkaardige prestaties (opdracht van architectuur) heeft geboekt.
  • Een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten over te maken aan de Directie, met relevante minimumdekking voor het betrekkelijke project.
  • Tussen één tot max. drie relevante ontwerpopdrachten, die in de loop van de afgelopen 3 jaar werden uitgevoerd, waarvan 1 op zijn minst werken betreft die qua budget vergelijkbaar zijn met het betreffende project. Voor elk van de voorgelegde referenties moet de stedenbouwkundige vergunning ingediend zijn. Meer bepaald :
    • Voor het studiebureau architectuur:
      • Een referentie, uitgevoerd door de inschrijver, die betrekking heeft op de volledige renovatie van een gebouw met meerdere wooneenheden of een gemeenschappelijk residentieel gebouw (zoals gedefinieerd in het EPB-besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21/12/2007), van minimaal 1000 m², die een duidelijke architecturale kwaliteit naar voren brengt. De uitgevoerde architectuuropdracht betreft een volledige opdracht, van voorontwerp tot en met de definitieve oplevering. De renovatie dient behalve de herwaardering van de bestaande ruimtes, eveneens de gevelrenovatie, ruwbouwwerken, de afwerking en de herinrichting van de lokalen te bevatten.
      • Een referentie, uitgevoerd door de inschrijver, die betrekking heeft op de restauratie van tenminste de buitenenveloppe van een gebouw onderworpen aan een patrimoniale beschermingsmaatregel. De inschrijver dient met het concipiëren van de restauratiemethoden belast te zijn geweest en dient ook verantwoordelijk te zijn geweest voor de coördinatie van de studies en de integratie van de restauratie in het architecturale project.
    • Voor het studiebureau speciale technieken :
      • Een referentie, uitgevoerd door de inschrijver, die betrekking heeft op de integratie van (al dan niet duurzame) speciale technieken bij een complexe herinrichting van een gebouw van collectieve huisvesting van minimaal 1000 m². De inschrijver dient met het concipiëren van de installaties van de speciale technieken belast te zijn geweest en dient ook verantwoordelijk te zijn geweest voor de coördinatie van de studies en de integratie van de technieken in het architecturale project.

De presentatie van het ontwerp moet de werkwijze van het bureau duidelijk maken, zijn knowhow, zijn efficiëntie, zijn ervaring en zijn betrouwbaarheid alsook de mogelijke renovatie-opties en de motivatie van zijn keuzes.
Voor we de wijze waarop de vermelding van de referenties moet gebeuren : zie bestek.

  • Het verrichten van de dienst is aan een bepaalde beroepsgroep voorbehouden : Europese Richtlijn 85/384/EEG inzake de onderlinge erkenning van de diploma's, certificaten, en andere titels op het gebied van de architectuur.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.

Gunningscriteria

  • Visie - Weging : 55
  • Prijs - Weging : 40
  • Management m.b.t. de opdracht - Weging : 5.

Dossier nr. DIT-4.4.25.1-F02_0
kan bekomen worden

  • gratis door e-mail te zenden naar : archindex@adorka.be met vermelding “60-02” in het onderwerp van uw mail. Het bestek wordt per kerende teruggemaild.
  • of gratis te downloaden van de website https://enot.publicprocurement.be
  • of tegen betaling van 20-EUR + 9-EUR verzendingskosten door overschrijving op rekeningnummer 679-2006021-61 van Directie Vervoerinfrastructuur, Voorlopig Bewindstraat, 9-15, 1000 Brussel met vermelding dossiernummer. (Bij afhaling : betaling van 20-EUR met bancontact.)

Nadere inlichtingen
Directie Vervoerinfrastructuur
Mevrouw Anne-Catherine BAUDUIN
Voorlopig Bewindstraat, 9-15, 1000 Brussel
Tel. 02/739.06.88 - fax 02/734.20.20 - E-mail : aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be

Uiterst tijdstip en openbare opening offertes :
vrijdag 15 oktober 2010 te 10:00 u.
bij de Directie Vervoerinfrastructuur, Voorlopig Bewindstraat 9-15 te 1000 Brussel.

terug naar index

II. 3)  Ontwerp uitbreidingen van Het Koninklijk Theater Toone

BRUSSEL

foto-1Ontwerpopdracht van het project voor de uitbreidingen van Het Koninklijk Theater Toone vzw.
De beschikbare begroting voor het projet in zijn geheel : 1.200.000 € inclusief 21% BTW en herziening.

Dit contract is voor een volledige opdracht voor de omzetting van drie huizen te creëren uitbreidingen van het Koninklijk Theater Toone vzw (KTT), gelegen in het hart van het heilige eiland. Een bevindt zich op nr. 2 in de impasses Schuddeveld en de andere twee (die vormen de werkplaats), op nummer 29 van de Korte Beenhouwersstraat. Om de uitbreiding te realiseren, zullen eveneens inrichtingswerken aan het gebouw dat het huidig theater is, gelegen op nr. 6 van de impasse Schuddeveld, uitgevoerd worden, met name het vervangen van de huidige goederenlift door een lift teneinde personen met beperkte mobiliteit toegang te geven tot het theater en het doorboren van het tussenliggende om de gebouwen onderling te verbinden.
De ontwerpopdracht betreft ook de stabiliteitstudie en de studie van speciale technieken.

 

Onderhavige opdracht slaat op :

  • de verwezenlijking van een volledige
  • ontwerpopdracht ;
  • de stabiliteitstudie ;
  • de studie voor de speciale technieken ;
  • de duurzaamheidsstudie ;
  • de volledige EPB-studie en EPB-aangifte.
  • De renovatie beoogt het huis te transformeren en de theater- workshop in Toone uit te breiden, in overeenstemming met de geldende normen van brandveiligheid, toegankelijkheid voor personen met een handicap, rekening houdend met de beperkingen die voortvloeien uit de bestaande structuur. De omzetting zal gebeuren met het oog op het behoud van het historische karakter van het gebouw en de integratie met de bestaande erfgoed evenals de integratie van duurzame ontwikkeling.
    Een dergelijke transformatie van de drie niet-geclassificeerde kleine huisjes zal bijdragen aan het behoud van gebouwen uit de 17e eeuw en helpen om de passage die de kleine straatjes aan het theater verbindt te rehabiliteren.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 300 dagen.

Borgtocht : 5 % van het goedgekeurde bedrag van de opdracht zonder BTW. Dit bedrag wordt berekend op basis van de raming van de werken van het Bestuur en van het percentage opgegeven door de aannemer van diensten inzake de ontwerpopdracht.

Deelnemingsvoorwaarden
Een lijst van twee relevante ontwerperopdrachten, opgeleverd in de loop van de laatste 3 jaren waarvan minstens één opdracht vergelijkbare renovatiewerken van een oude structuur met een historisch en patrimoniaal belang behelst en van eenzelfde budgettaire grootte als onderhavig project is. Meer bepaald :

  • één van de twee referenties moet betrekking hebben op de volledige renovatie van een gebouw met meerdere historische en patrimoniale kwaliteit, die een duidelijke architecturale kwaliteit naar voren brengt. De uitgevoerde architectuuropdracht betreft een volledige opdracht, in het bijzonder de reconversie van beginfase tot en met de eindafwerking, inclusief gevelrenovatie en gevelisolatie, ruwbouwwerken, de afwerking en de herinrichting van de lokalen.
  • De andere referentie moet betrekking hebben op een duurzame renovatie van een cultureel gebouw van minimaal 500 m² (zoals gedefinieerd in het EPB-besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21/12/2007).
    De presentatie van het ontwerp moet de werkwijze van het bureau duidelijk maken, zijn knowhow, zijn efficiëntie, zijn ervaring en zijn betrouwbaarheid alsook de mogelijke renovatie-opties en de motivatie van zijn keuzes.

Gunningscriteria

  • Visie - weging : 60.
  • Prijs - weging : 30
  • Teammanagement  - weging : 10.

Dossier nr. DIT-2.14.5-F02_0
kan bekomen worden
gratis door e-mail te zenden naar : archindex@adorka.be met vermelding “60-03” in het onderwerp van uw mail. Het bestek wordt per kerende teruggemaild.
of gratis te downloaden van de website https://enot.publicprocurement.be
of tegen betaling van 40-EUR door overschrijving op rekeningnummer 679-2006021-61 van Directie Vervoerinfrastructuur, Voorlopig Bewindstraat, 9-15, 1000 Brussel met vermelding dossiernummer. (Bij afhaling : betaling met Bancontact, Mister Cash, Visa of Mastercard.)

Nadere inlichtingen
Directie Vervoerinfrastructuur
Mevrouw Ingrid BOON
Voorlopig Bewindstraat, 9-15, 1000 Brussel
Tel. 02/739.06.37 - fax 02/734.20.20 - E-mail : aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be

Uiterst tijdstip en openbare opening offertes :
vrijdag 15 oktober 2010 te 11:00 u.
bij de Directie Vervoerinfrastructuur, Voorlopig Bewindstraat 9-15 te 1000 Brussel.


terug naar index


II. 4)  Internationale ideeënwedstrijd over het Justitiepaleis

BRUSSEL


Het justitiepaleis in Brussel staat symbool voor de macht van Justitie, bepaalt de skyline van Brussel en getuigt van het verleden. Maar het imposante gerechtsgebouw is moeilijk te beveiligen en te moderniseren.
 In deze context en naar aanleiding van het Belgische voorzitterschap van de Europese Unie, lanceren de Regie der Gebouwen en Justitie een internationale ideeënwedstrijd onder de naam ‘Brussels Courthouse: Imagine the future’.

Het doel van de wedstrijd is een visie te ontwikkelen over de toekomst van het Justitiepaleis. Dit verwoordt zich in één of meerdere ideeën, die de grote lijnen kunnen bevatten van een architecturaal en stedelijk project voor het gebouw en de omgeving van het Poelaertplein.  Er wordt geen afgewerkt stedenbouwkundig of architecturaal project verwacht, maar ideeën over de toekomstige justitiële of andere functies van het Justitiepaleis en de omgeving rond het Poelaertplein.

De voorgestelde projecten dienen rekening te houden met het gebouw als monument en met de betekenis van deze locatie in een hedendaagse context. De invalshoek wordt zo breed mogelijk gehouden.

De wedstrijd richt zich tot vakmensen uit de domeinen van architectuur, stedenbouwkunde en justitie, tot  ingenieurs, tot handelsingenieurs, tot kunstenaars, … alsook tot alle scholen die actief zijn in deze sectoren.

 De deelnemers kunnen binnen één of beide van de volgende twee scenario’s werken :

  • ofwel over het Justitiepaleis met een (gedeeltelijke) justitiële functie zoals, bijvoorbeeld, het hof van beroep (burgerlijke afdeling), het Hof van Cassatie, het parket bij het Hof van Cassatie, het assisenhof en de balies;
  • ofwel over het Justitiepaleis zonder enige “justitiële” functie.

Inschrijven kan tot vrijdag 15 oktober 2010.
Alle informatie (wedstrijdreglement, inschrijvingsformulier, …) is beschikbaar op www.brusselscourthousecontest.be
 
Deelnemen kan op individuele basis of in groepsverband.
Alle voorstellen dienen ten laatste op 16 november 2010 ingediend te worden.

 De laureaten worden aangeduid door een jury.  Een bedrag van 60.000 euro wordt verdeeld onder de 2 scenario’s waarbij de eerste drie van elk scenario op de volgende wijze beloond worden :

  • 15.000 euro voor de eerste laureaat;
  • 10.000 euro voor de tweede laureaat;
  • 5.000 euro voor de derde laureaat.

Wedstrijdreglement: http://www.brusselscourthousecontest.be/nl/content/reglement
Indien dit om één of andere reden niet lukt kan u dit reglement gratis bekomen bij het secretariaat van Arch-Index :  tel. 051/25.21.00 of e-mail naar : archindex@adorka.be met vermelding “59-24”.


terug naar index

II. 5)  Ontwerpen en bouwen woning voor noodopvang

NAZARETH

Het ontwerpen en bouwen van een woning die kan dienen voor noodopvang op het perceel gelegen te Nazareth, Oudenaardseheerweg 173.
Geraamde waarde zonder BTW : 123.967-EUR.
Uitvoeringstermijn van de opdracht : van 01/12/2010 tot 31/12/2011.

Deelnemingsvoorwaarden

  • De inschrijver toont aan dat hij zich niet in één van de gevallen van uitsluiting volgens art. 69 (K.B. 08/01/1996) bevindt (faillissement of vereffening, - veroordeling wegens misdrijf die de professionele integriteit aantast, ernstige fout bij beroepsuitoefening, niet in orde met RSZ en/of met belastingen, afleggen van vasle verklaringen met het oog op selectie).
  • Indienen van 3 gelijkaardige projecten.
  • Aantonen dat de kandidaat over een architect/ontwerper beschikt.
  • Aantonen dat de kandidaat over de nodige werktuigen, technische uitrusting en materieel beschikt.
  • Aantonen dat de kandidaat over personeel beschikt om het volledige project (van ontwerp tot ruwbouw tot afwerking) te kunnen realiseren.

Dossier nr. 2010/3
te verkrijgen bij

  • OCMW Nazareth, Mevr. Annemie DE GUSSEM, Zwanestraat 30, 9810 Nazareth - Tel. 09/382.81.10 - fax 09/382.81.11
  • door e-mail te zenden naar : archindex@adorka.be met vermelding “60-05” in het onderwerp van uw mail. Het bestek wordt per kerende teruggemaild.

Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen :
zaterdag 16 oktober 2010 te 12:00 u. bij OCMW Nazareth.

terug naar index



Scanpro


II. 6)  23 huurwoningen + 10 koopwoningen

DADIZELE

De Mandel organiseert een openbare oproep tot kandidatuurstelling in het kader van de architectuuropdracht voor bouw van 23 huurwoningen en 10 koopwoningen te Dadizele, Kapelleveld.
De procedure verloopt in twee fasen.

In een eerste fase wordt een openbare oproep tot kandidaatstelling gepubliceerd waarbij de kandidaten volgende documenten moeten indienen :

  • Een overzicht van de voornaamste gerealiseerde projecten in het kader van de wet op de overheidsopdrachten en/of in het kader van kantorenbouw, vergelijkbaar met deze opdracht.  Een dergelijk overzicht bevat minimaal een korte omschrijving, de gemeente, de aard / omvang van de gerealiseerde projecten, de naam van de opdrachtgever/organisator, eventueel de datum van de start van deze werken. Er moeten ook minimaal 3 verklaringen van bouwheren opgenomen zijn, die de goede uitvoering van deze werken bevestigen.
  • Een overzicht van de geselecteerde projecten in het kader van eerdere architectuurwedstrijden.
  • Eén voorbeelddossier van een door het ontwerpteam ontworpen bouwproject, dat aansluit bij de gestelde opdracht en waarbij de aspecten duurzaamheid, energiezuinigheid, budgetbeheersing en toegankelijkheid voor minder mobiele personen aan bod kwamen.
  • De diploma’s van architect of ingenieur-architect van de inschrijver als persoon of van de personen die de een personenassociatie vormen.
  • Het bewijs dat de inschrijver ingeschreven is bij de Orde van Architecten.
  • Een schriftelijke verklaring dat de inschrijver geen schulden heeft tegenover de belastingen en administratie van de RSZ (dit laatste enkel voor zover men personeel in dienst heeft).
  • Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico’s.
  • Een summiere schets op 1 blz. A3 van de toekomstige opdracht waarin de architecturale visie en de omvang van de vloeroppervlakte wordt weergegeven.
  • Het ereloon dat de ontwerper voor het architectuurgedeelte van deze opdracht vooropstelt.  In de tweede fase moet dit ereloon dan meer gedetailleerd en definitief uitgewerkt worden.  Het ereloon dat definitief in de offerte van de tweede fase wordt opgegeven moet liggen binnen een vork van 0,9  oorspronkelijk ereloon van eerste fase   1,1.

De indieners van een offerte dienen ingeschreven te zijn bij de Orde van Architecten of kunnen via associatie of andere aan dit criterium voldoen.
Uit de inzendingen zal een beoordelingscommissie 5 inzendingen weerhouden.
Deze zullen door de opdrachtgever uitgenodigd worden tot deelname aan de tweede fase.

In de tweede fase zal de beoordelingscommissie de voorstudie evalueren op basis van vooraf gekende criteria.

Timing

  • Indienen van de kandidaturen in de eerste fase : dinsdag 19 oktober 2010 om 14 uur
  • Uitnodiging tot de tweede fase : 9 november 2010
  • Opening der biedingen tweede fase : 21 januari 2011 om 11 uur
  • Gunning van de ontwerper : 1 februari 2011
  • Bezorgen voorontwerp aan de bouwheer : eind april 2011.

Kostprijs van het dossier : gratis.

Inlichtingen te verkrijgen bij    
De Mandel cv
de heer Brecht Vermeulen, Directeur
Botermarkt 30 – 880 Roeselare
Tel : 051/20.12.83
e-mail : brecht.vermeulen@demandel.be

terug naar index


II. 7)  Volledige architectuuropdracht voor bedrijfsgebouw

WAREGEM

Studie voor architectuur, stabiliteit, technieken en omgevingsaanleg, evenals de coördinatie, leiding en toezicht op de uitvoering der werken voor het bouwen en inrichten van een bedrijfsgebouw (“De Plus²”) dat dienst zal doen als fietsatelier, strijkatelier en magazijn i.k.v. diensteneconomie voor het OCMW Waregem

Deelnemingsvoorwaarden

  • Impliciete verklaring op erewoord van de dienstverlener zich niet in één van de gevallen van uitsluiting volgens art. 69 (K.B. 08/01/1996) te bevinden.
  • Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële toestand blijkt of het bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's.
  • Overzicht van het eigen personeel en middelen.
  • Beroepskwalificaties van het personeel.
  • Certificaten van minimum 3 referentieprojecten tijdens de laatste 10 jaar uitgevoerd.
  • Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan architecten.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.

Dossier
te verkrijgen door voor donderdag 14 oktober 2010 het bedrag van 53-EUR over te schrijven op rekening nr. 091-0006538-68 van de W.V.I., Baron Ruzettelaan 35, 8310 Brugge, met vermelding “Bedrijfsgebouw De Plus² Waregem” en uw BTW-nummer.

Nadere inlichtingen
West-Vlaamse Intercommunale
ing. David LOEYS
Baron Ruzettelaan 35, 8310 Assebroek
Tel. 050/36.71.71 - fax 050/35.68.49 - E-mail : d.loeys@wvi.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen :
donderdag 21 oktober 2010, 11:00 u.

terug naar index

II. 8)  Ontwerp veiligheidssite (brandweer, politie, ambulancedienst, …)

MAASMECHELEN

Oproep tot kandidaatstelling voor het ontwerp van een veiligheidssite Maasmechelen.

Dit met het oog op het huisvesten van de politiezone Maasmechelen-Lanaken, van de brandweerdiensten van Maasmechelen (met eventueel provinciale meldingsvoorpost), van een nacht-en weekeindwachtdienst door de Huisartsenkring Maasmechelen en van een ambulancedienst. De nodige parkings en garages voor de dienstvoertuigen van deze diensten. Binnen het functioneel ontwerp maximale aandacht voor synergie-functies tussen de diensten, zoals bv. Onthaal en meldkamer/dispatching.

Locatie  : site gelegen tussen de Reinboomstraat, de Groenstraat en de ontsluitingsweg te Maasmechelen (met voorziene interventie-uitrit kant ontsluitingsweg).

Timing : aanstelling ontwerper einde 2010, concept en aanbesteding 2011, aanvang der werken eerste kwartaal 2012

Deelnemingsvoorwaarden

  1. Verklaring op eer bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout te hebben begaan.
  2. Bewijs waaruit de bevoegdheid blijkt van de pers(o)n(en) die het inschrijvingsbiljet ondertekende(n) op de datum van de opening van de inschrijvingen, dat deze gemachtigd is (zijn) om namens de inschrijver een bindende offerte in te dienen, conform art. 94 van het KB van 08/01/1996 (dit bewijs kan geleverd worden door een authentieke of onderhandse akte - een gewaarmerkt afschrift van volmacht of een uittreksel uit het Staatsblad waarin de bevoegdheden zijn bekendgemaakt)
  3. Verklaring van de inschrijver en zijn eventuele onderaannemer(s) betreffende de omzet m.b.t. het voorwerp van deze opdracht van de laatste drie boekjaren (geen jaarrekeningen a.u.b.).
  4. Bewijs dat de inschrijver een polis inzake burgerlijke aansprakelijkheid heeft afgesloten, en dat deze polis dekking verleent aan de prestaties van alle medewerkers die in het kader van dit bestek zullen worden ingezet; tevens dat deze dekking in verhouding is tot de grootte van het te realiseren bouwwerk.
  5. Een lijst met toelichting van referenties inzake vergelijkbare opdrachten (uitrusting en prestatie). Deze referenties zijn te voorzien van een volgnummer volgens dalende referentie. Er worden minimaal 3 en maximaal 7 referenties ingewacht. De referenties worden aanvaard indien één of meer van de voorgestelde personen eraan hebben meegewerkt, gezien de invloed op de evaluatie van het huidig voorgestelde personeel. De toelichting van elke referentie omvat een beknopte beschrijving van de klant (publiekrechtelijke opdrachtgever), de contactpers(o)n(en) bij deze klant en de begroting van de betrokken nieuwbouw- of herstellingswerken.
  6. Het aantal personen van de inschrijver en zijn eventuele onderaannemer(s), dat ingezet zal worden om de opdracht tegen de uiterste datum naar behoren uit te voeren.
  7. De studie- en beroepskwalificaties van deze personen, met vermelding van de fasen waarin ze zullen ingezet worden (curriculum vitae). Elk Curriculum Vitae is voorzien van een volgnummer en de initialen van de betrokken persoon, zijn/haar vorige werkgevers, de projecten en de opdrachten waaraan werd meegewerkt en de functies/taken waarmee hij/zij zal worden belast binnen deze opdracht.
  8. De opgave van het gedeelte van de opdracht dat hij voornemens is in onderaanneming te geven.
  9. Verbintenis inzake de beschikbaarheid van het personeel : deze bijlage betreft een ondertekende verklaring van de inschrijver waarmee hij er zich toe verbindt om, in geval de opdracht aan hem wordt toegewezen, het nodige en/of het voorgestelde personeel voor de goede en vlotte uitvoering van bestellingen inzake alle deelopdrachten daadwerkelijk en tijdig ter beschikking te stellen. Deze verbintenis heeft, afhankelijk van de deelopdracht, betrekking op personeel dat werkzaam is hetzij in zijn eigen bureau, hetzij bij zijn onderaannemers, en houdt rekening met de vereiste bekwaamheidsgraden van de titularissen en back-up personen voor de onderscheiden personeelskwalificaties (projectleider, werfleider, technisch tekenaar, administratieve back-up, ingenieur stabiliteit en technieken). Voor elke insteek wordt een aparte en eenduidig gedefinieerde back-up persoon verwacht met gelijkwaardige kwalificaties.

Dossier nr. 10/091
gratis te verkrijgen bij
Autonoom Gemeentebedrijf
Mevrouw Ann CALSIUS
Heirstraat 239, 3630 Maasmechelen
Tel. 089/76.96.39 - E-mail : ann.calsius@maasmechelen.be
naar wie u ook uw kandidatuur samen met de opgesomde selectiedocumenten moet sturen.

Nadere inlichtingen
Technische Dienst - Dienst patrimonium en mobiliteit
Mevrouw Carla GORDONS
Tel. 089/76.97.86 - fax 089/76.96.79 - E-mail : carla.gordons@maasmechelen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
donderdag 21 oktober 2010.


terug naar index


II. 9)  Nieuwbouw Huis van het Nederlands Brussel

BRUSSEL

Studieopdracht voor de nieuwbouw zijde Nieuwland : Huis van het Nederlands Brussel, Philippe De Champagnestraat 23 te 1000 Brussel.

Dossier nr. 2010/AFM/GEB_RB/OO/070
gratis te bekomen :

Indienen offertes
De offertes worden ofwel elektronisch overgelegd via de e-tendering applicatie, ofwel via een postdienst verzonden of door een drager afgegeven. Om technische en organisatorische redenen verkiest de aanbestedende overheid dat de offertes elektronisch worden ingediend.. Om het indienen door middel van elektronische middelen toe te lichten werd een zip-file \`Elektronisch_Indienen' toegevoegd.

De met elektronische middelen opgestelde offertes moeten in overeenstemming met artikel 81 quater, par. 1 van het K.B. van 8 januari 1996 worden opgesteld. De offertes moeten worden opgemaakt in PDF-formaat.
De offertes die via elektronische middelen worden overgelegd, moeten worden overgelegd via de etendering internetsite https://eten.publicprocurement.be.
 
De offertes die niet via elektronische middelen worden overgelegd, moeten worden gestuurd naar of ingediend op
Agentschap voor Facilitair Management
dhr. Gert POTOMS, Algemeen Directeur
Boudewijnlaan 30 bus 60, 1000 Brussel.
E-mail : marnic.declercq@bz.vlaanderen.be

Honorarium
Artikel 2.3 van het bestek werd als volgt gewijzigd.

Het honorarium voor het voorontwerp, voor het definitief ontwerp en voor het uitvoeringsontwerp is verschuldigd na de goedkeuring van het voorontwerp, respectievelijk van het definitief ontwerp en het uitvoeringsontwerp.
Alle bedragen zijn exclusief BTW.
Het ereloon voor de studie wordt betaald in volgende schijven :

  • Schijf V.O. : 20 %
  • Schijf D.O. : 30 % ( na goedkeuring dossier en indienen aanbestedingsdossier)
  • Schijf D.O. : 10 % ( na opmaak gunningsverslag).

Het ereloon voor de uitvoering der werken C.O (30 %) is verschuldigd in schijven, naargelang van de vordering der werken :

  • een eerste schijf (10 %) na het verstrijken van 1/3 van de bouwtermijn;
  • een tweede schijf (10 %) na het verstrijken van 2/3 van de bouwtermijn;
  • in geval de termijn van uitvoering uitloopt, en voor zover dit tijdig gekend is, wordt de verdeling van de uitbetaling in de tijd berekend op de nieuwe bouwtermijn.

Na het opstellen van het PV van voorlopige aanvaarding : (5 %)
Na het opstellen van het PV van definitieve aanvaarding (5%), en alleszins na verloop van 18 maanden na opstelling van een PV van weigering van definitieve aanvaarding.

De betaling van de honoraria gebeurt tegen overlegging door de ontwerper van een regelmatige, gedagtekende en ondertekende schuldvordering, gestaafd door een gedetailleerde staat houdende verantwoording van de gevraagde betaling. Het nummer van de postrekening of bankrekening en het BTW-nummer moeten op de schuldvordering voorkomen

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening offertes :
donderdag 21 oktober 2010 te 11:00 u.
in het Boudewijngebouw - lokaal 05E01 - Boudewijnlaan 30 te Brussel.


terug naar index

II. 10)  Oprichting van Campus Noord Hogeschool (ontwerp + uitvoering )

ANTWERPEN

Algemene wedstrijdofferte-aanvraag voor het project houdende de oprichting van Campus Noord (hierna “het Project Campus Noord”) betreft een infrastructuurproject met als voorwerp

  • het ontwerp,
  • de uitvoering,
  • het onderhoud van installaties en technieken voor een periode van tien jaar

van een nieuw te bouwen campus aan de Noorderlaan te Antwerpen.
Hierbij dient de aannemer een aantal specifieke aannemingswerken uit te voeren uitgaande van in het Bestek opgenomen technische documenten, m.n. de terreinafwerking, de integratie en de funderingen van de door de stad Antwerpen geplande parkbrug en parkhelling en de bouw van een tractiestation voor de Vervoersmaatschappij De Lijn. Dit vormt het basisdeel.
Naast het basisdeel bevat het Project Campus Noord een optioneel deel, m.n. de schoonmaak en de glaswas van de opgerichte gebouwen gedurende een termijn van vijf jaar, ingaande op de datum van de voorlopige oplevering.

Uitvoeringstermijn van de opdracht : 38 maanden (vanaf de gunning van de opdracht).
Borgsom : 5 % van de aannemingssom onder de vorm van een bankgarantie.
De betalingen geschieden in mindering van de totale aannemingssom, in maandelijkse termijnen, volgens de reële vooruitgang der werken en prestaties. Er zullen geen voorschotten worden toegestaan.

De realisatie van het Project Campus Noord vereist de medewerking van :

  • een natuurlijke of rechtspersoon die de titel van Architect voert;
  • een Aannemer;
  • een Deskundige inzake stabiliteitsberekeningen;
  • een Deskundige inzake technieken;
  • een of meerdere Onderneming(en) actief in de sector van het onderhoud;
  • een Onderneming actief in de schoonmaaksector.

Het is aan de Inschrijver toegestaan met het oog op de uitvoering van het Project - een aantal van - voormelde deskundigen te combineren en de offerte in te dienen hetzij onder de vorm van een samenwerkingsverband hetzij onder de vorm van een tijdelijke handelsvennootschap bedoeld in artikel 47 van het Wetboek van vennootschappen.

Deelnemingsvoorwaarden

  • een verklaring op erewoord zich niet in een van de gevallen te bevinden zoals bedoeld in artikel 17 van het K.B. van 8 januari 1996. In geval de inschrijver een samenwerkingsverband of een tijdelijke handelsvennootschap uitmaakt in de zin van artikel 47 van het Wetboek van Vennootschappen, dient dergelijke verklaring op eer met betrekking tot elk van de onderscheiden deelgenoten van het samenwerkingsverband of de tijdelijke handelsvennootschap bij de offerte te worden gevoegd.
  • de jaarrekening omvattende de balans, de resultatenrekening en de toelichting van de laatste drie boekjaren met een bijkomend verslag van de commissaris.
  • de geconsolideerde jaarrekeningen, die evenwel enkel in aanmerking zullen worden genomen indien de onderneming een volledige dochtervennootschap is, waarbij de moedervennootschap door middel van een in de offerte aanwezige verklaring uitdrukkelijk bevestigt dat de Inschrijver op haar financiële ondersteuning een beroep kan doen voor de uitvoering van het Infrastructuurproject.
  • een certifiëringsverslag van de commissaris over de waarderingsregels die aangehouden worden door de onderneming (bvb. completed contract method of percentage of completion method).
    een verklaring waaruit blijkt dat de Inschrijver tijdens de laatste drie boekjaren jaarlijks een omzet van twintig miljoen euro heeft gerealiseerd.
  • een onvoorwaardelijke akkoordverklaring inzake het verrichten van borgstellingen ten bedrage van 5% van de aannemingssom met het oog op de uitvoering van de opdracht, hetzij door een verbonden onderneming, hetzij door derden.
  • een verklaring waaruit blijkt in welke sector de onderneming dient te worden ondergebracht.

Indien de Inschrijver om gegronde redenen niet in staat is deze gevraagde referenties te overleggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de Aanbestedende Overheid geschikt acht.
De inschrijver kan een beroep doen op de financiële en/ of economische draagkracht van andere entiteiten en dit ongeacht de juridische aard van zijn band met deze entiteiten. Echter, alle natuurlijke en/of rechtspersonen die niet zelf als inschrijver optreden of die deel uitmaken van het inschrijvend samenwerkingsverband zonder zelf als inschrijver op te treden op wiens financiële en/of economische draagkracht de Inschrijver een beroep wenst te doen, dienen overeenkomstig artikel 18 c.q. 70 van het K.B. van 08/01/1996 een behoorlijk ondertekende verbintenis aan de offerte toe te voegen, zodat is aangetoond dat de inschrijver bij de uitvoering van Opdracht daadwerkelijk een beroep zal kunnen doen op de economische en/of financiële draagkracht van de betrokkenen.

  • De bekwaamheid van de architect, al dan niet deel uitmakend van de inschrijver, zal worden beoordeeld aan de hand van zijn vakkundigheid, doeltreffendheid, ervaring en bekwaamheid, en dit op basis van volgende documenten die bij de Offerte moeten worden gevoegd :
    • de studies en de beroepskwalificaties van de voorgestelde architect en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de opdracht zal/zullen instaan, samen met een verbintenis van actieve inzet bij de uitvoering van de opdracht ;
    • drie vergelijkbare nieuwbouwprojecten met circa 15.000 m² bruto bovengrondse plateauoppervlakte, die onder leiding of toezicht van de architect werden uitgevoerd ;
    • referentielijst van relevante projecten waarbij de relevantie ervan wordt toegelicht.
  • De technische bekwaamheid van de aannemer die al dan niet deel uitmaakt van de inschrijver, moet worden aangetoond door :
    • een lijst van de werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, afgeleverd door de resp. opdrachtgevers voor de belangrijkste werken. Deze getuigschriften bevatten het bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de werken en geven duidelijk weer of deze uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
    • een verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer zal beschikken voor de uitvoering van de aannemingswerken betreffende de opdracht.
      een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de onderneming en de omvang van het kader weergeeft tijdens de laatste drie jaren.
    • een verklaring waarin de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de aannemer voor de uitvoering van de aannemingswerken in het kader van de opdracht.
      Met betrekking tot de deskundige stabiliteit, al dan niet deel uitmakend van het ondernemingskader van de inschrijver die met het oog op de uitvoering van de opdracht ter beschikking van de inschrijver zal staan, dienen :
      identificatiegegevens;
    • een referentielijst van vergelijkbare projecten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar te worden toegevoegd.
  • Met betrekking tot de deskundige technieken, al dan niet deel uitmakend van het ondernemingskader van de inschrijver die met het oog op de uitvoering van de opdracht ter beschikking van de inschrijver zal staan, dienen :
    • identificatiegegevens;
    • een referentielijst van vergelijkbare projecten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar te worden toegevoegd.
  • Met betrekking tot de onderneming(en) actief in de onderhoudssector, al dan niet deel uitmakend van het ondernemingskader van de inschrijver die met het oog op de uitvoering van de opdracht ter beschikking van de inschrijver zal staan, dienen:
    • identificatiegegevens;
    • een referentielijst van vergelijkbare projecten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar te worden toegevoegd.
  • Met betrekking tot de onderneming actief in de schoonmaaksector, al dan niet deel uitmakend van het ondernemingskader van de inschrijver die met het oog op de uitvoering van de opdracht ter beschikking van de inschrijver zal staan indien het optioneel deel “Schoonmaak en glaswas” wordt gegund, dienen :
    • identificatiegegevens;
    • een referentielijst van vergelijkbare projecten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar;
    • beroepskwalificaties van de dienstverlener, in het bijzonder van de
    • verantwoordelijken die voor de uitvoering van de diensten zullen worden ingezet;
    • een ISO-certificaat;
    • een UCA-certificaat

te worden toegevoegd.

De inschrijver kan zich beroepen op de technische draagkracht van andere entiteiten en dit ongeacht de juridische aard van zijn band met deze entiteiten. Alle natuurlijke en/of rechtspersonen die niet zelf als inschrijver optreden of die deel uitmaken van het inschrijvende samenwerkingsverband zonder zelf als inschrijver op te treden en op wiens technische bekwaamheid de inschrijver aldus een beroep wenst te doen, dienen, in toepassing van het K.B. van 08/01/1996, meer bepaald artikel 19 c.q. 71, een rechtsgeldig ondertekende verbintenis aan de offerte toe te voegen, zodat is aangetoond dat de inschrijver bij de uitvoering van de opdracht daadwerkelijk een beroep zal kunnen doen op de technische draagkracht van de betrokkene(n).

Nadere inlichtingen en dossier “Artesis-Campus Noord - Algemene wedstrijdofferteaanvraag-F02_0”

  • te bekomen bij :

Artesis Hogeschool Antwerpen
dhr. Dirk DE CUYPER
Keizerstraat 15, 2000 Antwerpen.
Tel. 03/213.93.37 - fax 03/213.93.44 - E-mail : dirk.decuyper@artesis.be

Inschrijvingen moeten worden gericht aan :
Notariskantoor Jan Boeykens, Van Bréestraat 7, 2018 Antwerpen

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
vrijdag 22 oktober 2010 te 10:00 u.
in het Notariskantoor Boeykens, Van Bréestraat 7, te 2018 Antwerpen
Personen die de opening van de inschrijvingen mogen bijwonen : notaris, gerechtsdeurwaarder, gevolmachtigde vertegenwoordigers van de inschrijvers.


terug naar index



Scanpro


II. 11)  Nieuwbouw Mahatma Gandhiwijk

MECHELEN

Beperkte offerte- aanvraag voor de aanstelling van een ontwerpteam voor het ontwerp, de studie, de opvolging en de interne leiding van de realisatie van het per perceel voorzien aantal sociale woonentiteiten (nieuwbouw) in de Mahatma Gandhiwijk.
De opdracht is onderverdeeld in 3 percelen :

  • Perceel 1 : 50-55 woonentiteiten
  • Perceel 2 : 150-155 woonentiteiten
  • Perceel 3 : 160-165 woonentiteiten.

Dossier nr. 2010-24
gratis te verkrijgen bij
De Mechelse Goedkope Woning cvba
mevr. Yvette DIERCKX
Plein der Verenigde Naties 8, 2800 Mechelen
Tel. 015/28.09.30 - fax 015/20.82.90 - E-mail : info@mgw.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening offertes :
maandag 25 oktober 2010 te 12:00 u.
in de kantoren van de MGW, Plein der Verenigde Naties 8 te Mechelen.

terug naar index


II. 12)  Ruimtelijk vlekkenplan (gebouwen, terreinen en parking)

HEUSDEN-ZOLDER

Het ontwikkelen van een ruimtelijk vlekkenplan voor de hele site voor de inplanting van cluster 1 (architectuur, stabiliteit en technieken) en cluster 2.
De realisatie van cluster 1: ontwerp van de gebouwen (buurthuis, conciërgewoning, vergaderlokalen, petanque) en de aanleg van 2 tennisterreinen, buitenterrein petanque en parking.
Plaats : Ubbelstraat, Heusden-Zolder.

Borgtocht bij toewijzing : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Een passende bankverklaring : een verklaring van de bank over de toestand van de inschrijver ten opzichte van de bijzondere eisen van de opdracht, waarbij de bank verklaart dat de cliënt de financiële capaciteit heeft om dergelijke contracten uit te voeren.
  • Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's, minstens geldig tot het einde van het lopende jaar (origineel attest), waarvan de dekking rekening houdt met de omvang en de risico 's van de betrokken bouwplaats en waarvan de minimum verzekerde waarde in verhouding staat tot de kostprijs van het project.
  • Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet die verband houdt met de opdracht, over de laatste drie boekjaren.
  • De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de uitvoering van de diensten.
  • Bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten
  • Een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar.
  • Een lijst van minstens twee referenties van uitgevoerde projecten of projecten die nog in uitvoering zijn en waarvan de ingebruikname dateert van na 01/01/2005 of de start der werken dateert van vóór 01/01/2010. Deze referenties dienen betrekking te hebben op de bouw van publieksgerichte gebouwen of gebouwen met een onthaalfunctie, met een bouwkost van minimaal 1 Mio Euro. Voor de ingediende referenties dienen volgende elementen meegedeeld te worden :
    • projectnaam en beschrijving van het referentieproject ;
    • opdrachtgever met adres en contactpersoon ;
    • kostprijs der werken (excl. BWT en erelonen) ;
    • definitieve plannen en foto 's van het referentieproject ;
    • opleveringsdatum en datum van ingebruikname of datum van start der werken ;
    • certificaat van de goede uitvoering goedgekeurd door de opdrachtgever.
  • Een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kader weergeeft tijdens de laatste drie jaren.
  • Een verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten.
  • Een beschrijving van de maatregelen die de dienstverlener treft om de kwaliteit te waarborgen en van de mogelijkheden die hij biedt ten aanzien van ontwerpen en onderzoek.
  • Opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener desgevallend voornemens is in onderaanneming te geven.
  • Bij de kandidatuurstelling in de vorm van een tijdelijke vereniging wordt de ondertekende overeenkomst van tijdelijke vereniging bijgevoegd. De ingediende referenties mogen deze zijn van één van de partners van de tijdelijke vereniging op voorwaarde dat uit de overeenkomst blijkt dat deze partner een wezenlijk deel van de opdracht op zich zal nemen. Wanneer een referentie betrekking heeft op een tijdelijke vereniging kan een lid van de tijdelijke vereniging zich alleen kandidaat stellen met gebruik van deze referentie, op voorwaarde dat hij aantoont dat hij een wezenlijk deel van de betrokken opdracht op zich nam. De beoordeling van het feit dat het een wezenlijk deel betreft zal gebeuren door de aanbestedende overheid.

Gunningscriteria

  • Ereloontarief - Weging : 50
  • Budgetcontrole - Weging : 15
  • Projectnota met technische visie en inzichten over het project - Weging : 25
  • Uitvoeringstermijn - Weging : 10.

Dossier nr.  TV/865.1/10.02
mits voorafgaande overschrijving van 10-EUR op bankrekeningnummer 091-0184999-49 van de gemeente Heusden-Zolder met vermelding van het dossiernummer.
Bij afhaling : 5-EUR en betaling in cash.

Nadere inlichtingen
Gemeente Heusden-Zolder
Mevrouw Trui Vancluysen
Heldenplein 1, 3550 Heusden-Zolder
Tel. 011/80.82.15 - fax 011/80.80.79 - E-mail : trui.vancluysen@heusden-zolder.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
maandag 25 oktober 2010 te 10:30 u.
in  Zaal Meylandt, Heldenplein 1 te Heusden-Zolder.

terug naar index


II. 13)  Nieuwbouw voor technische diensten

BEVEREN

Onderhandelingsprocedure voor toewijzing studieopdracht voor architectuur, stabiliteit, technieken, omgevingsaanleg, energieprestatie en binnenklimaat verslaggeving voor de realisatie van een nieuwbouw voor de technische diensten (technische dienst wegen, technische dienst gebouwen, groendienst en technische diensten OCMW).

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie waaruit blijkt dat de inschrijver :
    • niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen ;
    • niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen ;
    • geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
    • niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast ;
    • bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan ;
    • zich niet in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen opvorderbaar in het kader van de kwalitatieve selectie.
  • RSZ-attest (waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het 2e kalenderkwartaal 2010).
  • BTW-attest waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan de verplichtingen inzake betaling van de btw.
  • Een fiscaal attest model 276C2.
  • Een passende bankverklaring. Daaronder wordt verstaan een verklaring van de bank over de toestand van de inschrijver ten opzichte van de bijzondere eisen van de opdracht, waarbij de bank verklaart dat de cliënt de financiële capaciteit heeft om dergelijke contracten uit te voeren.

Gunningscriteria

  • Kwaliteit van het offertedossier - Weging : 5
  • De prijs - Weging : 30
  • Voorstelling van het bureau of van de tijdelijke vereniging - Weging : 15
  • Algemene visie met betrekking tot de studieopdracht - Weging : 50.

Dossier nr.  2010/1796
gratis te bekomen bij
Gemeente Beveren
De heer Walter Van Machelen
Stationsstraat 2, 9120 Beveren
Tel.  03/750.17.31 - fax 03/750.15.24 - E-mail : walter.van.machelen@beveren.be
bij wie ook nadere inlichtingen kunnen ingewonnen worden.

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
donderdag 28 oktober 2010.


terug naar index

II. 14)  Bouwteam voor ontwerp en realisatie nieuw sport- en recreatiebad

POPERINGE

Oproep tot kandidaatstelling voor een bouwteam (architect en aannemer) met het oog op het ontwerp en de realisatie van een nieuw sport- en recreatiebad.

De deelnemingsvoorwaarden van deze in de Arch-Index nieuwsbrief nr. 58 van 2 juli 2010 : http://new.multimail.be/sub/Arch-Index/Nieuwsbriefnr58.htm#4.17
aangekondigde oproep werden als volgt gewijzigd.

  • De kandidaatstelling kan enkel gebeuren, en dit op straffe van nietigheid, door een projectteam dat minstens bestaat uit een architect en een aannemer. Het projectteam kan uitgebreid worden met andere leden, zoals bijvoorbeeld aannemers gespecialiseerd in technieken, waterbehandeling, enz.
  • De kandidaatstellingen kunnen worden ingediend door een combinatie van ondernemingen, hierna consortium genoemd, waarvan minstens een aannemer en een architect deel uitmaken. De architect kan ten opzichte van de aannemer niet als onderaannemer fungeren. In de overeenkomst met de partijen zullen bepalingen worden opgenomen die verhinderen dat er, in de onderlinge verhouding tussen aannemer en architect, sprake kan zijn van hoofdelijke en ondeelbare verbintenissen.
  • De aanvraag tot deelneming dient door alle deelgenoten van het consortium te worden ondertekend.
  • Wanneer de kandidaatstelling uitgaat van een consortium, moeten de verschillende leden van het consortium samen aan de selectievoorwaarden voldoen, met dien verstande dat de uitsluiting van een lid van het consortium aanleiding tot uitsluiting van het gehele consortium kan geven.
  • De technische bekwaamheid van de architect wordt aangetoond door een lijst van ontwerpen tijdens de laatste drie jaar met betrekking tot de bouw van een zwembad en bijhorende faciliteiten of van gelijkaardige werken. De vermelde referenties worden gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste werken (in het geval de opdrachtgever een privaatrechtelijke persoon is, is een verklaring van de architect toegelaten). De getuigschriften omvatten het bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de werken.
  • De kandidaat dient zijn kandidatuurstelling zo goed mogelijk te staven met het bewijs van de relevante ervaring, rekening houdende met de elementen aan de hand waarvan het AGB De Kouter de kandidaten voor verdere deelname aan de gunningsprocedure zal beoordelen.

De uiterste kandidatuurdatum van deze oproep werd daarom verschoven naar
donderdag 28 oktober 2010, te 11:00 u.

terug naar index

II. 15)  Sociale huurappartementen

ROESELARE

Geïntegreerde opdracht Architectuur - Studie Stabiliteit - Studies Speciale technieken - Veiligheidscoördinatie - EPB voor de bouw van minimaal 9 en maximaal 11 sociale huurappartementen in de Rijselstraat.
Geraamde waarde zonder BTW : 1.250.000,00 EUR.
Uitvoeringstermijn van de opdracht : 48 maanden (vanaf de gunning van de opdracht).

Borgtocht bij toewijzing : 5 % op het totale ereloon, te berekenen op de goedgekeurde raming der werken bij het schetsontwerp dat aan de basis ligt van de gunning.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Een overzicht van de voornaamste gerealiseerde projecten in het kader van de wet op de overheidsopdrachten en/of in het kader van kantorenbouw, vergelijkbaar met deze opdracht. Een dergelijk overzicht bevat minimaal een korte omschrijving, de gemeente, de aard / omvang van de gerealiseerde projecten, de naam van de opdrachtgever/organisator, eventueel de datum van de start van deze werken. Er moeten ook minimaal 3 verklaringen van bouwheren opgenomen zijn, die de goede uitvoering van deze werken bevestigen.
  • Een overzicht van de geselecteerde projecten in het kader van eerdere architectuurwedstrijden.
  • Eén voorbeelddossier van een door het ontwerpteam ontworpen bouwproject, dat aansluit bij de gestelde opdracht en waarbij de aspecten duurzaamheid, energiezuinigheid, budgetbeheersing en toegankelijkheid voor minder mobiele personen aan bod kwamen.
  • Het diploma van (ingenieur-)architect van de inschrijver als persoon of van de personen die de een personenassociatie vormen.
  • Het bewijs ingeschreven te zijn bij de Orde van Architecten.
  • Een schriftelijke verklaring dat de inschrijver geen schulden heeft tegenover de belastingen en administratie van de RSZ (dit laatste enkel voor zover men personeel in dienst heeft).
    Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
  • Een summiere schets op 1 blz. A3 van de toekomstige opdracht waarin de architecturale visie en de omvang van de vloeroppervlakte wordt weergegeven.
  • Het ereloon dat de ontwerper voor het architectuurgedeelte van deze opdracht vooropstelt. In de tweede fase moet dit ereloon dan meer gedetailleerd en definitief uitgewerkt worden. Het ereloon dat definitief in de offerte van de tweede fase wordt opgegeven moet liggen binnen een vork van 0,9  oorspronkelijk ereloon van eerste fase  1,1.
  • Eventueel vereiste minimumeisen : ervaring met sociale woningbouw.

Gunningscriteria

  • Plankwaliteit
  • Stedenbouwkundige inbreng
  • Architecturale kwaliteit
  • Kostprijsbeheersing
  • Aspecten van duurzaamheid e.a.

Nadere inlichtingen
De Mandel cv
de heer Brecht Vermeulen, Directeur
Botermarkt 30 – 880 Roeselare
Tel : 051/20.12.83
e-mail : brecht.vermeulen@demandel.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst offertes :
donderdag 28 oktober 2010 te 11:00 u.


terug naar index



Scanpro


II. 16)  Oproep “Kwaliteitsvolle bedrijfsgebouwen in West-Vlaanderen”

BRUGGE

In 2010 wil de provincie West-Vlaanderen starten met de samenstelling van de 5de editie van de publicatie ‘Kwaliteitsvolle bedrijfsgebouwen in West-Vlaanderen’.

De term bedrijfsgebouw slaat op de hoofdfunctie van het gebouw. Er kunnen zowel handels- en dienstenactiviteiten als ambachtelijke en industriële activiteiten uitgeoefend worden. Het bedrijfsgebouw kan een nieuwbouw-, renovatie- of restauratieproject zijn.

Projecten kunnen ingediend worden door bedrijfsleiders, architecten,

  • stedenbouwkundigen, privépersonen, openbare diensten, …
    Er staat geen limiet op het aantal in te dienen projecten.
    Projecten die voldoen aan volgende voorwaarden komen in aanmerking
    het bedrijfsgebouw moet gelegen zijn in de provincie West-Vlaanderen;
  • de stedenbouwkundige vergunning werd verleend ten vroegste op 1 januari 2003 en het bedrijfsgebouw werd uiterlijk op 30 juni 2010 in gebruik genomen;
  • het bedrijfsgebouw moet tot stand gekomen zijn dankzij een volledige opdracht (t.e.m. de controle) van een architect ingeschreven op de tabel van de architecten of op de lijsten van architectenstagiairs van de Orde van Architecten van België.

Inschrijvingsformulieren en volledig reglement
zijn te verkrijgen bij

  • het Provinciebestuur West-Vlaanderen, Provinciehuis Olympia, dienst Economie, Koning Leopold lll-laan 66, 8200 Sint-Andries (Brugge). Tel. 050/40.74.46 of e-mail : economie@west-vlaanderen.be. Voor bijkomende informatie kan u steeds bij de dienst Economie terecht.
  • bij Arch-Index :  tel. 051/25.21.00 of e-mail naar : archindex@adorka.be met vermelding “59-26”. (doc-file)

Uiterste datum van indiening van projecten :
vrijdag 29 oktober 2010.


terug naar index


II. 17)  Verbouwing en inrichting van het Forum

KAMER VAN VOLKSVERTEGENWOORDIGERS

De opdracht bestaat in een volledige studie- en ontwerpopdracht m.b.t. de verbouwing en inrichting van een gedeelte van het Forum, een gebouwencomplex dat de Kamer van volksvertegenwoordigers onlangs heeft aangekocht.
(N.v.d.r. zie  voor eerste impressie :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.674925 )

De uitvoering van de opdracht noodzaakt de tussenkomst van ten minste volgende profielen en de aanwezigheid van de hierna vermelde expertises :

  • architectuur
  • stabiliteit
  • speciale technieken
  • akoestiek
  • EPB
  • Ontwerp en Inrichting vergaderzalen/auditoria
  • Ontwerp en inrichting keukens/restaurants
  • Ontwerp en inrichting industriële ruimte bestemd voor drukkerijen.

Deze opdracht omvat alle prestaties die nodig zijn voor de studie van en de leiding en controle over de renovatie van een deel van het Forum (ongeveer 10.000 m²).

Geraamd bedrag van de werken: 15.000.000 euro, excl. btw
Totale oppervlakte van de gebouwen die het voorwerp uitmaken van de studieopdracht: 24.600 m².
Borgsom : 5 % van de gevraagde honoraria. (Modaliteiten te bepalen in het bijzonder bestek.)

Deelnemingsvoorwaarden

  1. Studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de uitvoering van de diensten.

  2. Referenties van uitgevoerde diensten :
    • Voor elke tussenkomende partij : een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar met vermelding van de datum, het bedrag of de omvang en de opdrachtgever. De inschrijver kan in voorkomend geval een paar referenties vermelden in verband met opdrachten uitgevoerd meer dan drie jaar geleden indien hij van mening is dat deze opdrachten bijzonder relevante referenties zijn in het kader van onderhavige opdracht. Die referenties moeten opdrachten betreffen die niet voor 1999 werden uitgevoerd.
    • Voor elk van de gevraagde profielen: een gedetailleerde beschrijving van een referentie voor elk van de minimaal vereiste competenties/specialisaties. Uit deze beschrijving moet blijken dat de referentie relevant is qua aard, omvang en complexiteit. De intervenant in kwestie zal preciseren wat zijn rol en zijn werkelijk aandeel is geweest in het project. Deze beschrijving kan worden geïllustreerd met documentaties en foto's.
  3. Voor elk van de hierna vermelde profielen moeten de verstrekte inlichtingen duidelijk aantonen dat de inschrijver / onderaannemer over de vereiste kwalificaties, expertise en ervaring beschikt voor het deel van de opdracht dat hem wordt toevertrouwd :
    • Architect
    • Ingenieur Stabiliteit
    • Ingenieur Speciale technieken / Multimedia / Datacenter
    • Ingenieur Akoestiek
    • Raadgever EPB
    • Veiligheidscoördinator.
  4. Referenties van uitgevoerde diensten
    • Uit de lijst van de voornaamste diensten moet blijken dat elke tussenkomende partij beschikt over een overtuigende ervaring voor het deel van de opdracht dat hij zal uitvoeren, zowel voor wat betreft de aard, de complexiteit en de omvang van de opdracht.
    • Uit het geheel van de voorgelegde referenties moet blijken dat ten minste de hierna gevraagde profielen en competenties beschikbaar zullen zijn voor de uitvoering van de opdracht:
      • Primaire competenties (= absoluut vereist)
        • Architect: architectuur, ontwerp en inrichting vergaderzalen, ontwerp en inrichting restaurants.
        • Ingenieur : stabiliteit.
        • Ingenieur speciale technieken, ontwerp en inrichting  van vergaderzalen, van restaurants, van industriële ruimtes zoals voor drukkerijen en van multimedia.
        • Ingenieur akoestiek: ontwerp en inrichting van vergaderzalen, van restaurants, van industriële ruimtes zoals voor drukkerijen en van multimedia.
        • Raadgever EPB
        • Veiligheidscoördinatie
      • Secundaire competenties (= ervaring gewenst)
        • Architect : stabiliteit, akoestiek, ontwerp en inrichting industriële ruimtes zoals voor drukkerijen, multimedia.
        • Ingenieur speciale technieken: akoestiek
  • Het verrichten van de dienst is aan wie het beroep van architect mag uitoefenen.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
  • Verplicht plaatsbezoek.

Dossier nr.  KVV/10BAT01
gratis te verkrijgen bij :
Kamer van volksvertegenwoordigers, Quaestuur,
Mevr. Lidia Elinckx (Eerste secretaresse-Algemene Zaken, Financiën en Huisbestuur)
Paleis der Natie, 1008 Brussel
Tel. 02/549.89.84 - fax 02/549.82.74 - E-mail : ovomap@dekamer.be

Nadere inlichtingen
Kamer van volksvertegenwoordigers, Quaestuur,
dhr. Geert Van Renterghem (Eerste assistent-Algemene Zaken, Financiën en Huisbestuur)
Paleis der Natie, 1008 Brussel
Tel. 02/549.90.61 - fax 02/549.82.74 - E-mail : ovomap@dekamer.be
E-mail : ovomap@dekamer.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening deelnemingsaanvragen
vrijdag 5 november 2010 te 11:00 u.
in het Huis van de Parlementsleden - zaal 10, Leuvenseweg 21 te 1000 Brussel.

terug naar index

II. 18)  Gemengd project : sociale woningen + schoolgebouw

GINGELOM

Aanstelling ontwerpteam sociaal huisvestingsproject (7-tal  sociale huurwoningen voor de sociale huisvestingsmaatschappij ) en schoolgebouw (voor de gemeente Gingelom),  Borlo, Honsemstraat.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 180 dagen.
Borgsom bij toewijzing : 5 % van de studiekost.

Deelnemingsvoorwaarden

  • zie selectiecriteria in bestek
  • voorbehouden aan houders van diploma (ir-)architect
  • rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het
  • personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.

    Gunningscriteria
  1. conceptnota en visie - Weging : 30
  2. schetsontwerp - Weging : 50
  3. ereloon deel sociale huisvesting - Weging : 10
  4. ereloon deel schoolgebouw - Weging : 10.

Bestek kan alleen uiterlijk 27 oktober 2010, 12:00 u.,  afgehaald op technische dienst van de sociale huisvestingsmaatschappij
cv Nieuw Snt-Truiden, Gorsemweg 53, 3800 Sint-Truiden tijdens openingsuren :
ma-woe-do-vrijdag ( 8.30-11.30u) di (14.30-17.30u) of na telefonische afspraak (011/68.33.79)
en mits contante betaling van 30-EUR.

Nadere inlichtingen
cv Nieuw Sint-Truiden
dhr. Georges FEUCHT (directeur)
Gorsemweg 53, 3800 Sint-Truiden
Tel. 011/68.33.79 - fax 011/67.43.10 - E-mail : georges.feucht@nst.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
vrijdag 5 november 2010 te 10:00 u.
Gorsemweg 53 - 3800 Sint-Truiden (1-ste verdieping vergaderzaal).

terug naar index

II. 19)  Uitbreiding en renovatie hoofdbibliotheek

HALLE

foto-2
Aanstellen van een ontwerper voor uitbreiding en renovatie van de hoofdbibliotheek
De uit te voeren dienst betreft :

  • het opmaken van een ontwerp
  • het opmaken van het uitvoeringsdossier
  • aanbesteding
  • controle op de uitvoering der werken
  • de opleveringen.

De ontwerper zorgt daarnaast ook voor de aanstelling van :

  • een ingenieur technieken
  • een ingenieur stabiliteit
  • een veiligheidscoördinator
  • alle andere eventueel noodzakelijke specialisten (materiaaltechnisch onderzoek, brandveiligheid, opmetingen,...) die nodig zijn voor de uitbreiding van de bibliotheek.

Bij zijn inschrijving voegt de ontwerper de gegevens bij van de personen/bureaus waarmee hij voor deze onderdelen zal samenwerken alsook hun referenties.
Het staat het opdrachtgevend bestuur steeds vrij om deze of één van deze te wijzigen. De volledige opdracht wordt aan één inschrijver toegekend.

Borgtocht  : forfaitair 7.200 EUR.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 69 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de btw en belastingen.
  • De offerte dient steeds ingediend te worden door architecten die zijn ingeschreven op de tabel van de orde van architecten als zelfstandige of een vennootschap waarvan de statuten zijn goedgekeurd door de orde van architecten, waarbinnen de architect als vennoot zijn beroep uitoefent.
  • Een passende bankverklaring. Daaronder wordt verstaan een verklaring van de bank over de toestand van de inschrijver ten opzichte van de bijzondere eisen van de opdracht, waarbij de bank verklaart dat de cliënt de financiële capaciteit heeft om dergelijke contracten uit te voeren.
  • De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de uitvoering van de diensten.

Gunningscriteria

  1. Ontwerp - visie - raming - Weging : 60
  2. kostprijs (ereloon %) - Weging : 20
  3. planning - Weging : 5
  4. kwaliteit van de offerte - Weging : 5
  5. duurzaamheid - Weging : 10.

Dossier nr. 10pat09050001lvb
gratis te verkrijgen bij
Stad Halle
Mevrouw Lenny Van der Borght
Oudstrijdersplein 18, 1500 Halle.
Tel. 02/363.25.01 - fax 02/363.24.00 - E-mail : lenny.van.der.borght@halle.be
bij wie ook nadere inlichtingen kunnen ingewonnen worden.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
woensdag 10 november 2010 te 10:00 u.
in de Polyvalente zaal van het stadhuis.

terug naar index

II.20)  Ontwerp verbouwing loods tot museum

KOKSIJDE

HERAANBESTEDING
Aanstellen ontwerper voor het verbouwen en inrichten van een bestaande loods tot Grardmuseum.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
    • niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
    • geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is tegen hem;
    • niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
    • bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
    • in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
    • in orde is met de betaling van belastingen
    • zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
  • Bij gunning aan een combinatie van inschrijvers moet deze combinatie een rechtsvorm aannemen waarbij voor ieder van de deelnemers afzonderlijk de beantwoording aan de vorige 2 selectiecriteria aangetoond wordt.
  • Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's; met opgave van het bedrag waarvoor hij verzekerd is naar Belgisch recht, en met inbegrip van zijn tienjarige aansprakelijkheid.
  • Een passende bankverklaring, waaruit duidelijk de financiële capaciteit en de betrouwbaarheid van de dienstverlener blijk.
  • Bij gunning aan een combinatie van inschrijvers : moet deze combinatie een rechtsvorm aannemen waarbij ieder van de deelnemers hoofdelijk aansprakelijk is voor de totale contractsom ; zal ten minste 1 van de deelnemers afzonderlijk beantwoorden aan de vorige 2 selectiecriteria ; max. 30% van de opdracht mag uitbesteed worden aan derden (onderaanneming). De keuze van de onderaannemer dient vooraf ter goedkeuring voorgelegd te worden aan de aanbestedende overheid.
  • opgave van twee projecten inzake (ver)bouwen van een museum, gedurende de laatste 10 jaar, en geattesteerd door de opdrachtgever. Van beide projecten wordt de totale aannemingssom vermeld met telkens een kort woordje uitleg rond het concept.

Borgsom bij toewijzing : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 120 dagen.

Gunningscriteria

  • Ereloonpercentage.
  • Conceptnota met omschrijving van de aanpak en de methodologie van de opdracht.
  • Ereloonpercentage veiligheidscoördinatie.
  • Extra dienstverlening.

Dossier 2010-149
gratis verkrijgbaar bij
Gemeente Koksijde
De heer Stephan Wydooghe
Zeelaan 303, 8670 Koksijde
Tel. 058/53.34.35 - fax 058/53.31.16 - E-mail : stephan.wydooghe@koksijde.be
bij wie ook nadere inlichtingen te bekomen zijn.

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
maandag 15 november 2010, 12:00 u.
Opening :
maandag 15 november 2010 te 14:00 u.
in de Abt Eliaszaal - 3de verdiep gemeentehuis.

terug naar index



Scanpro

 

II. 21)  Ontwerp vernieuwing oefenrestaurant + bouw onderwijsvleugel

ANTWERPEN

HERAANBESTEDING
Deze opdracht omvat het opstellen van het ontwerp en het opvolgen van de werken, inclusief veiligheidscoördinatie en EPB-verslaggeving voor het vernieuwen van het oefenrestaurant en het bouwen van een vleugel voor het volwassenenonderwijs voor het provinciaal instituut PIVA te Antwerpen.

Borgsom : 5% van het toewijzingsbedrag (excl. btw), afgerond naar het hoger gelegen tiental in euro.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 90 dagen.

De offerte moet worden ingediend :

  • ofwel door een natuurlijke of rechtspersoon die deze kwalificatie(s) bezit of door meerdere natuurlijke of rechtspersonen die zich er uitdrukkelijk toe verbinden zich voor uitvoering van de opdracht (tijdelijk) te verenigen in een rechtspersoon.
  • ofwel door een natuurlijke of rechtspersoon die minstens de kwalificatie van architect bezit, met opgave van de natuurlijke of rechtspersonen die als onderaannemer over de ontbrekende kwalificaties beschikken en welke delen van de opdracht aan hen zullen worden toevertrouwd. Alle nodige informatie over vakkennis en ervaring van deze onderaannemers moet bij de offerte worden gevoegd met het oog op toepassing van de selectiecriteria.

Deelnemingsvoorwaarden

  1. RSZ-attest.
  2. Bewijs van een tot 31 december 2010 geldige verzekering tegen beroepsrisico's.
  3. Voor uitvoering van deze opdracht moet de dienstverlener een studieteam vormen dat minstens bestaat uit de volgende leden :
    • 1 architect;
    • 1 raadgevend ingenieur stabiliteit;
    • 1 raadgevend ingenieur bouwkunde (wegenbouw);
    • 1 raadgevend ingenieur technieken;
    • 1 raadgevend landschapsarchitect;
    • 1 veiligheidscoördinator tijdelijke of mobiele bouwplaatsen;
    • 1 EPB-verslaggever.
  4. De inschrijver moet aantonen dat hij voldoende gekwalificeerd personeel kan inzetten voor uitvoering van elk aspect van de opdracht. De offerte moet een lijst met namen bevatten van alle personen die deel zullen uitmaken van het projectteam met aanduiding van :
    • statuut en functie in het bedrijf;
    • rol in het projectteam;
    • opleiding en ervaring.

Ter staving dienen de benodigde afschriften van diploma's, getuigschriften en certificaten bij de offerte te worden gevoegd, zoals (niet-limitatief) :

    • Alle leden van het ontwerpteam dienen gevestigd te zijn op het grondgebied van een lidstaat van de Europese Unie en dienen verzekerd te zijn tegen beroepsrisico's.
    • De architecten van het ontwerpteam zijn reeds drie jaar ingeschreven in de Orde van Architecten van België of moeten aantonen dat ze in de lidstaat van de Europese Unie waar ze gevestigd zijn, reeds drie jaar het beroep van architect mogen uitoefenen.
    • De ingenieurs van het ontwerpteam zijn reeds drie jaar ingeschreven in het beroepsregister als raadgevend ingenieur of moeten bewijzen dat zij in de lidstaat van de Europese Unie waar ze gevestigd zijn, reeds drie jaar werkzaam zijn als raadgevend ingenieur.
    • De veiligheidscoördinator moet voldoen aan de eisen gesteld in het KB van 25 januari 2001, in functie van de aard, de omvang en de omstandigheden van de uit te voeren werken.
    • De EPB-verslaggever moet als dusdanig geregistreerd zijn bij het Vlaams energieagentschap.
  1. De inschrijver moet relevante referenties voorleggen betreffende opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar in binnen- of buitenland, met inbegrip van de processen-verbaal van de opleveringen (indien reeds voorhanden).
    • Daartoe verstrekt de dienstverlener de volgende gegevens :
        • beschrijving van het referentieproject ;
        • datum van oplevering ;
        • naam en adres van de aanbestedende overheid ;
        • beschrijving van de aanpak van het referentieproject (methodologie) met vermelding van de wijze van controle van de uitvoering van het referentieproject en van de gedeelten, die desgevallend in onderaanneming werden gegeven ;
        • de mate van betrokkenheid bij het referentieproject als eindverantwoordelijke, als medewerker, dan wel als stagiair.

    Indien geen relevante referenties beschikbaar zijn, schrijft de dienstverlener een grondige motivering, waarom hij meent in aanmerking te komen voor de opdracht.

Selectiecriteria
De deskundigheid en ervaring van de inschrijver, zijn medewerkers en/of derden door wie hij zich in onderaanneming laat bijstaan;
De kwaliteit van de opgegeven referenties, vooral de mate waarin zij overeenstemmen met de voormelde vereisten.
Gunningscriteria
1 - Visie
2 – Erelonen.
3 – Methodiek.

Dossier BOEX/09-011 te verkrijgen bij :
Provincie Antwerpen,
t.a.v. Dienst Infrastructuur
Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen,
Tel. 03/240.67.15 - fax 03/240.67.79 - E-mail : din@admin.provant.be
aan de prijs van 15-EUR bij afhaling of na aanvraag voor verzending per post : 17,50 EUR (te betalen na ontvangst factuur.)
Bij deze dienst zijn ook nadere inlichtingen te verkrijgen.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening van offertes :
dinsdag 16 november 2010 te 14:00 u.
bij de dienst Infrastructuur, kantoorgebouw Lange Lozanastraat 223, 2018 Antwerpen (hoek Harmoniestraat), in zaal Kleine Nete, derde verdieping.


terug naar index

II. 22)  Strategisch plan en ontwerpopdracht woonzorgzone Hof van Egmont

MECHELEN

De opdracht situeert zich rond de uitbouw woon- en zorgzone Hof Van Egmont.
Deze uitbouw dient minstens te resulteren in :

  • de realisatie van een woon- en zorgcentrum met 180 rusthuis woongelegenheden en 6 extra woongelegenheden in centrum voor kortverblijf
  • de realisatie van twee dagverzorgingscentra met 29 verblijfseenheden ;
  • de realisatie van 40 serviceflats aanleunend aan het woon- en zorgcentrum.

Gezien de huidige activiteiten op de site betekent de realisatie een vermindering van het aantal rusthuiswoongelegenheden op deze site en een heroriëntatie van de dagverzorging. De serviceflats zijn bijkomend.

De realisatie van deze doelstelling is opgenomen in de 3de fase van de uitvoering van het zorgstrategisch plan van het OCMW. Om een globaal kader te scheppen voor de realisatie wil het OCMW een strategische studie laten uitvoeren met aansluitend een ontwerpopdracht en realisatie van de verschillende deelfuncties en fases.

Geen borgsom.

Bestek gratis beschikbaar
gratis door e-mail te zenden naar : archindex@adorka.be met vermelding “60-21” in het onderwerp van uw mail. Het bestek wordt per kerende teruggemaild.
of via : http://www.publicationsonline.be/cscDownload.aspx?ViewID= 6A040004040669

Nadere inlichtingen
OCMW Mechelen
Vincent Van Gorp (Projectleider infrastructuur-Eigendommen)
Lange Schipstraat 27, 2800 Mechelen
Tel. 015/44.52.70 - fax 015/44.51.09 - E-mail : vincent.vangorp@ocmwmechelen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen :
vrijdag 19 november 2010 te 10:00 u.
bij het OCMW Mechelen, Lange Schipstraat 27, Wezenzaal, 2800 Mechelen

terug naar index

Plenso
Imperplex

Voor alle vragen kan je bij ons terecht op het telefoonnummer 051/25 21 00 Adorka bvba
Copyright 2009 Arch-Index. Alle rechten voorbehouden.

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u geregistreerd staat in onze architectendatabase en
abonnee bent van Arch-Index.
Indien u deze nieuwsbrief niet langer wenst te ontvangen, klik dan hier