I.) In memoriam: Roland BORDAU (26/01/1950 – 11/08/2013) |
|
De nv Nederman meldde ons met grote droefheid het onverwachte overlijden op 63-jarige leeftijd van hun managing director, de heer Roland BORDAU, op 11 augustus ll te Drongen. Roland BORDAU heeft nagenoeg zijn volledig loopbaan met bezieling gespendeerd aan de uitbouw van Nederman. Eerst als sales manager in de jaren '80 en vanaf 1989 als General Manager.
De bestursleden van Vlamef en Metaalinfo betuigen hun innige deelneming aan zijn echtgenote en familie en de 18 medewerkers van de firma Nederman. |
|
II.) Stabiele staalprijzen |
|
De staalproductie op wereldvlak steeg in het eerste semester van dit jaar met 2 procent ten opzicht van dezelfde periode in 2012. Nochtans blijven de prijzen de afgelopen maanden voor het eerst sinds jaren redelijk stabiel, met zelfs een licht dalende trend. Prijsanalisten verwachten evenwel een verhoging van de staalprijzen en de aluminiumprijs in het laatste kwartaal van dit jaar. Vooral de koudgewalste profielen zouden momenteel ondergewaardeerd staan. http://www.metaalinfo.be/metaalinfo/referteprijzen.asp |
|
III.) Minimum uurlonen |
|
Zoals je weet werden de lonen van de arbeiders en van de bedienden in de metaalverwerkende nijverheid op 1 juli met 1,39 % verhoogd als gevolg van de jaarlijkse indexering. De nieuwe minimum uurlonen voor de arbeiders in zowel de industriële metaalbewerking (Paritair Comité 111/1 en 2) als bij de montage van bruggen en metalen gebinten (Paritair Comité 111/3) en de nieuwe minimum maandlonen voor de bedienden in de metaalnijverheid (Paritair Comité 209) werden inmiddels online geplaatst op onze website: http://www.metaalinfo.be/metaalinfo/lonen.asp#
De forfaitaire kilometervergoeding Voor verplaatsing met de eigen wagen door een werknemers tijdens de uitvoering en in het kader van de arbeidsovereenkomst bedraagt de referteprijs voor de kilometervergoeding 0,3461 euro per kilometer vanaf 1 juli 2013. |
|
IV.) Statuut arbeiders-bedienden |
|
Zoals u ook via de algemene media kon vernemen, bereikten de sociale partners en de overheid begin juli een akkoord over het eenheidsstatuut. Het (ontwerp)akkoord regelt de gelijkschakeling van de opzeggingstermijnen tussen arbeiders en bedienden en de afschaffing van de carensdag bij de arbeiders. Voorlopig blijft echter alles nog bij het oude. Lees verder... |
|
V.) Speciale aanbestedingen voor metaalbedrijven & machineleveranciers |
|
1) Nieuwe stalen deuren: Brussel, 2 september 2013. 2) Platen, buizen en profielen in ST37-2 staal: Brussel, 6 september 2013. 3) Translucente kunststof luifels op stalen P-kolom: Aalst, 10 september 2013. 4) Wisselstukken en herstellingen zoutstrooiers: Antwerpen, 12 september 2013. 5) Buitenschrijnwerk in aluminium: Leuven, 16 september 2013. 6) Containeraanhangwagens met draaikrans: Mechelen, 23 september 2013. 7) Heftruck en plaatsen stapelsysteem voor voertuigen: Heverlee, 24 september 2013. 8) Aluminium schrijnwerk in schoolgebouw: Herentals, 26 september 2013. 9) Aluminium schrijnwerk + vluchttrap: Berchem, 4 oktober 2013. 10) Aluminothermisch lassen van spoorstaven: Gent, 9 oktober 2013. 11) Leveren van twee huisvuilwagens: Hoeilaart, 14 oktober 2013. 12) Vernieuwen spoorstaven: Gent, 30 oktober 2013. |
|
VI.) Exportmogelijkheden |
|
1) Hydraulische pers voor de extrusie van aluminium. 2) Lasmateriaal 3) Materiaal voor het snijden van metaal, slijpapparatuur, enz. 4) Opslagruimte, productie- en logistieke mogelijkheden plaatbewerking (Duitsland) |
|
VII.) Basisopleiding Roestvast Staal en Aluminium |
|
Na een eerste succesvolle opleidingsmodule over staal, organiseert CLUSTA in september en oktober het vervolg van de opleidingenreeks: de modules Roestvast Staal (RVS) en Aluminium. Lees verder... |
|
VIII.) Volgende gedrukte Metaalinfo |
|
De volgende gedrukte Metaalinfo wordt op 30 september verstuurd. U kan uw te publiceren teksten en afbeeldingen insturen tot uiterlijk maandag 16 september 2013, 14.00 u. naar: metaalinfo@adorka.be of vlamef@unizo.be Nadere inlichtingen: tel. 051/25.21.00 of 02/212.25.40 |
|
|
IV) Statuut arbeiders-bediendenZoals u ook via de algemene media kon vernemen, bereikten de sociale partners en de overheid begin juli een akkoord over het eenheidsstatuut. Het (ontwerp)akkoord regelt de gelijkschakeling van de opzeggingstermijnen tussen arbeiders en bedienden en de afschaffing van de carensdag bij de arbeiders door die dag te integreren in de periode van gewaarborgd loon.
Omdat het de bedoeling is dat op 1 januari 2014 het nieuwe eenheidsstatuut van kracht wordt, zouden de andere verschillen tussen het statuut van arbeider en bediende tegen dan ook moeten weggewerkt worden. Dit gaat dan onder meer over de aanvullende pensioenen en het vakantiegeld.
Niets veranderd tot 31 december In tegenstelling tot wat uit berichten in sommige media zou kunnen opgemaakt worden, zijn er nog geen nieuwe regels van toepassing sedert de datum van het akkoord (8 juli). De huidige regelgeving op het vlak van de carensdag en de opzeggingstermijn blijft dus onverminderd van toepassing tot 31 december 2013, ook al werd die wetgeving door het Grondwettelijk Hof ongrondwettelijk verklaard.
Overgangsmaatregelen In het door de sociale partners aanvaard compromisvoorstel is wel een diffuse overgangsregeling voorzien voor alle werknemers die momenteel in dienst zijn. Dit omdat de gelijkgeschakelde opzeggingstermijnen maar van toepassing zal zijn op alle nieuwe arbeidscontracten vanaf 1 januari 2014.
Om het onderscheid in opzegtermijnen tussen arbeiders met een oud en een nieuw contract (vanaf 2014) historisch te compenseren, wordt een regeling uitgewerkt, die zal worden gefinancierd uit de herziening van de fiscale vrijstelling voor opzeggingsvergoedingen.
Voor de volledige tekst van het compromisvoorstel, klik op deze link.
|
V.1) Vervanging deuren van privékelders door nieuwe stalen deurenVervanging van de deuren van de privékelders door nieuwe stalen deuren in de gebouwen gelegen Antwerpsesteenweg 152-154 en aan de Helihavenlaan 31-35 te 1000 Brussel.
Geraamde waarde zonder BTW: 200.000,00 EUR . Uitvoeringstermijn: 90 dagen, vanaf de gunning van de opdracht. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.
Deelnemingsvoorwaarden
- erkenning in categorie D20 (metalen schrijnwerk), min. klasse 2 (fotokopie van het erkenningscertificaat)
- recent RSZ-attest.
Gunningscriterium: laagste prijs.
Dossier nr. CDC 13/06/470 te bekomen door overschrijving voor maandag 26 augustus 2013 van 100-EUR op rekeningnr. IBAN: BE54 3101 3350 2297 – BIC: BBRUBEBB met vermelding van het dossiernummer.
Nadere inlichtingen bv cvba LAKENSE HAARD Dhr. Patrick VANSCHOENBEEK Modelwijk, 1020 LAKEN Tel. 02/474.05.73 – Fax 02/478.49.36 E-mail: foyerlaekenois@sisp.irisnet.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: maandag 2 september 2013 te 15:00 u. in de zaal op het gelijkvloers van de Lakense Haard, Modelwijk 3 te Laken.
|
V. 2) Platen, buizen en profielen in ST37-2 staalRaamovereenkomst met een looptijd van 4 jaar voor de leveringen van platen, buizen en profielen in ST37-2 staal. De leveringen zullen uitgevoerd worden op verschillende adressen binnen het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De raamovereenkomst kan opgesplitst worden bij verschillende leveranciers. Geraamde waarde zonder btw: tussen 250.000 en 350.000 EUR.
Omwille van operationele redenen zal het aantal geselecteerde kandidaten beperkt worden tot maximum 6. In geval van overtal zal de selectie van de kandidaten op volgende basis gebeuren:
- kwaliteit en aantal van de opgegeven soortgelijke referenties,
- logistieke mogelijkheden.
Een kandidaat kan zich, in voorkomend geval, beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteit zal zich moeten garant stellen voor alle engagementen die door de kandidaat gemaakt worden, en zal zich ertoe verbinden zijn volledige medewerking te verlenen en alle nodige middelen ter beschikking van de MIVB te stellen in het kader van onderhavige opdracht. Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of die van andere entiteiten.
Elke onderneming (juridische entiteit) mag slechts 1 kandidatuur indienen, hetzij in eigen naam, hetzij in een tijdelijke vereniging. De tijdelijke verenigingen moeten ten laatste worden verklaard op het ogenblik van de indiening van hun dossier met het oog op de selectie van de kandidaten.
Deelnemingsvoorwaarden
Het dossier van de kandidatuur moet gestructureerd worden volgens de numerieke volgorde zoals hieronder hernomen. Omwille van operationele redenen, behoudt MIBV zich het recht voor om kandidaturen, die deze vraag niet eerbiedigen. niet in overweging te nemen.
III.2.1) Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
- Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteit uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a. het organisatieschema (organigram) van de onderneming en een beschrijving van haar activiteiten.
- Een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming in staat is ofwel het Nederlands, ofwel het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, enz.).
- Een ondertekende verklaring waarmee de kandidaat onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in de artikelen 66 tot 71 van het KB van 16/07/2012, en waarin de kandidaat bevestigt op erewoord dat hij, op het ogenblik van de kandidatuurstelling, voldoet aan de voorwaarden die volgende attesten bewijzen: (Opgelet: de hieronder vermelde documenten dienen in dit stadium niet meegestuurd te worden.)
- Een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand bevindt van faillissement, of in een gelijkaardige situatie.
- Een recent uittreksel van het strafregister.
- Een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van belastingen, conform artikel 68 van het KB van 16/07/2012.
- Een recent attest van de BTW-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen.
- Een attest van de R.S.Z. dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid, conform artikel 67 van het KB van 16/07/2012.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht, de juistheid van de verklaring op erewoord onderzoeken, en zal in elk geval de verklaring onderzoeken van de inschrijver van de best gerangschikte offerte, alvorens de opdracht te gunnen.
- In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten zij hun engagement bewijzen door middel van een officieel document en moeten alle leden van de tijdelijke vereniging beantwoorden aan de deelnemingsvoorwaarden.
III.2.2) Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
- Een verklaring betreffende het totale zakencijfer gerealiseerd door de onderneming gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit zakencijfer van de goederen en/of diensten die het voorwerp uitmaken van deze opdracht.
- Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
- Indien de kandidaat optreedt als trader of tussenpersoon, moet hij het bewijs leveren dat hij voor deze opdracht gemandateerd werd door de fabrikant.
III.2.3) Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
- De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanbrengen van haar referenties:
- een lijst van de voornaamste soortgelijke leveringen of prestaties die de onderneming gedurende de afgelopen 5 jaar heeft verricht, vervolledigd met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag, de data of periode, de gegevens van de ondernemingen waarvoor zij bestemd waren, de naam en contactgegevens van een contactpersoon binnen deze ondernemingen,
- tevredenheidsattesten, opgemaakt door deze klanten.
- Een beschrijving van de expertise van de kandidaat in het betreffende domein en van zijn voornaamste technische uitrustingen en zijn mogelijkheden ten aanzien van ontwerpen en onderzoek.
- Een verklaring waardoor de kandidaat kan aantonen dat zijn logistiek proces afgestemd is op de behoeftes verbonden aan deze opdracht (stockage, meermaals per week kunnen leveren,…).
- Een beschrijving van de politiek van de kandidaat op het vlak van het milieu, van het sociale beleid en van zijn kwaliteitszorgsysteem.
- Voor het milieubeleid mag het ISO 14000 certificaat, het Europese reglement EMAS (CE) n°761/2001 of eender welk ander certificaat of beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze toegevoegd worden aan het kandidaatsdossier,
- Voor de sociale criteria mag het sociaal label SA 8000 of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord van het respecteren van alle conventies die aan de basis lagen van het label SA 8000, toegevoegd te worden,
- Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000 certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.
- Een formele verklaring dat de kandidaat, zonder speciale formaliteiten, het bezoek aanvaardt van een delegatie van de MIVB in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten, teneinde zijn technische mogelijkheden te kunnen beoordelen.
Nadere inlichtingen Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB) Mevr. Brigitte-Marie VAN HOORICKX Koningsstraat 76, 1000 BRUSSEL Tel. 02/515.51.45 – Fax 02/515.32.81 E-mail: vanhooricxkb@mivb.irisnet.be Dit is tevens het adres waarnaar het kandidatuurdossier moet gestuurd worden. Dossier nr.: STIB Achat et Logistique-AL/2462/BVH-F05_0
Uiterst tijdstip voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen: vrijdag 6 september 2013, 09:00 u.
|
V.3) Translucente kunststof luifels op stalen P-kolomLeveren en plaatsen van 23 transparante glasvezel gewapende kunststof luifels inclusief stalen P-kolom te Aalst op het busstation gelegen in de Dr. André Sierensstraat. Eén luifel is 13 m lang, 2,2 m breed en 1 m hoog. Opbreken van bestaande perronverharding en terugplaatsen. Aansluiten regenwaterafvoer en elektrische en wachtleidingen.
Uiterste termijn voor de voltooiing van de opdracht: 12 maanden (vanaf de gunning van de opdracht). Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 180 dagen.
Deelnemingsvoorwaarden
- Voldoen aan de voorschriften inzake de bijdragen voor de sociale zekerheid (R.S.Z.-attest).
- Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, overeenkomstig artikel 20 van de wet van 15/06/2006 - Wet overheidsopdrachten - Aanneming van werken, leveringen en diensten (31.5.2007 - Rondzendbrief BZ-OVO-07-01 betreffende Overheidsopdrachten - Vereenvoudiging van formaliteiten) en de artikels 63 tot 71 van het KB van 16/07/2012.
- De fabrikant van de luifels dient aan de hand van 2 referenties aan te tonen voldoende ervaring en knowhow te hebben in het maatwerk met betrekking tot glasvezel gewapende constructies.
Gunningscriteria
- prijs. Weging 65.
- translucentie. Weging 25.
- algemeen voorkomen. Weging 10.
Dossier nr. De Lijn-PG0322-20135M gratis te verkrijgen
Bij indienen offerte dient u zowel het elektronisch inschrijvingsformulier in te vullen in e-Tendering als het inschrijvingsformulier van De Lijn (in het dossier opgenomen).
Nadere inlichtingen UTIL cvba Ir-Arch. Rolf VANSTEENWEGEN Thiefrystraat 36, 1030 SCHAARBEEK Tel. 02/241.35.60 E-mail: rolf.vansteenwegen@util.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening van de inschrijvingen: maandag 10 september 2013 te 11:00 u. bij VVM De Lijn - Ragheno Business Park - Motstraat 20 te 2800 Mechelen.
|
V.4) Wisselstukken, herstellingen en depannages zoutstrooiersRaamcontract voor het leveren van wisselstukken, herstellingen en depannages voor de zoutstrooiers. Duur van het raamcontract: 4 jaar. Belangrijkste plaats van levering: Patrimoniumonderhoud Voertuigencentrum, Kielsbroek 32 te 2000 Antwerpen. Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking.
Borgtocht bij toewijzing: 5 % van oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar hogere tiental.
Gunningscriteria
- Prijs. Weging: 35
- Plan van aanpak. Weging: 15
- Bijkomende garanties en waarborgen. Weging: 10
- Levertermijnen wisselstukken. Weging: 20
- Locatie en interventietijd . Weging: 15
- Digitaal aanleveren van informatie. Weging: 5.
Dossier nr. GAC/2013/1966 gratis te verkrijgen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden: zie handleiding in het dossier.
Nadere inlichtingen Stad Antwerpen Dhr. Pascal BUYLE Grote Markt 1, 2000 Antwerpen Tel. 03/338.11.53 – Fax 03/338.20.30 E-mail: pascal.buyle@stad.antwerpen.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening deelnemingsaanvragen: donderdag 16 september 2013 te 09:30 u. in het GAC Secretariaat, Den Bell, Toren 0212, Francis Wellesplein 1 te 2018 Antwerpen.
|
V.5) Buitenschrijnwerk in aluminiumOmbouw en herbestemming tot studentenresidentie in gebouw 123-01 - Regaschool, Sint Maartensstraat 55 D, 3000 Leuven. Perceel 5B: Buitenschrijnwerk in aluminium. Versnelde onderhandelingsprocedure.
Deelnemingsvoorwaarde: erkenning in Categorie D20, klasse 3. Gunningscriterium: laagste prijs.
Dossier nr. TD/042.098 Het volledige bestek, inclusief plannen, wordt gratis online ter beschikking gesteld op www.kuleuven.be/overheidsopdrachten
Nadere inlichtingen KU Leuven, Directie Technische Diensten Arch. Iris HEYLEN Willem de Croylaan 56, 3001 HEVERLEE Tel. 016/32.28.61 – Fax 016/32.29.82
Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen: maandag 16 september 2013, 17:00 u.
|
V.6) Containeraanhangwagens met draaikransLeveren van aanhangwagens met draaikrans voor het vervoer van afzetcontainers voor de Inzameldienst Muizen. Varianten worden geaccepteerd.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 180 dagen.
Dossier nr. IVAREM-vubes1300004 te bekomen tot 18 september 2013, 10:00 u .,
- of door betaling van 60-EUR bij afhaling bij IVAREM, Schoutetstraat 2 te Mechelen
- of door overschrijving van 75-EUR op op rekeningnummer BE51.0910.0057.5662 BIC: GKCC.BE.BB met vermelding: "bestek VUBES1300004, aanhangwagens IZ" indien u wenst dat het bestek u wordt toegezonden.
Nadere inlichtingen IVAREM Dhr. Jo MESKENS Schoutetstraat 2, 2800 MECHELEN Tel. 015/29.39.73 E-mail: jo.meskens@ivarem.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en niet-openbare opening inschrijvingen: maandag 23 september 2013, 11:00 u. bij de Inzameldienst IVAREM - Leuvensesteenweg 443 te 2800 Mechelen.
|
V.7) Heftruck en plaatsen stapelsysteem voor voertuigenLevering van een elektrische meerwegzijlader (heftruck) — leveren en plaatsen stapelsysteem voor voertuigen (in bestaande loods). Versnelde onderhandelingsprocedure. Borgsom: 5 %.
Inschrijvingen mogen worden ingediend voor één of beide percelen.
Perceel nr. 1: Meerwegzijlader (heftruck) De levering van een meerwegzijlader ook genaamd als meerwegstapelaar of meerwegreachtruck voor het verplaatsen, het heffen en het in de hoogte stockeren van inbeslaggenomen voertuigen voor de lokale politie Leuven. In het lastenboek vermelden wij dit toestel als meerwegzijlader. Systeem voor personen- en (brom) fietsenvervoer. Onderhoudscontract. De meerwegzijlader moet een voertuig kunnen heffen en plaatsen in de stapelinrichting:
- maximum 3500 kg op lastcentrum (hefbereik) van minimum 100 cm,
- maximum 2500 kg op lastcentrum (hefbereik) van minimum 700 cm.
De machine moet bestaan uit een 3-delige intrekbare mast en:
- moet een hefbereik hebben van 700 cm,
- mag in gedaalde toestand niet hoger zijn dan max 350 cm.
De verticale mast moet eveneens voorzien zijn van een bescherming ter voorkoming van schade aan de zijflank van de voertuigen.
Perceel nr. 2 : Stapelsysteen voor voertuigen (te monteren in bestaande loods) Levering, plaatsing (werken) en keuring van een stapelsysteem voor voertuigen.
- Stapelsysteem van het type draagarmstelling om een maximale capaciteit aan voertuigen te stallen (3 en 4 niveaus)
- Alternatief stapelsysteem van het type platform of niveauvloeren waarbij voertuigen op hun wielen gestapeld kunnen worden (3 niveaus)
- Truckbegeleiding met rails inzake de bescherming en beveiliging van de rekken bij het verplaatsen in de gangen en het plaatsen van de voertuigen
- Beschermingsmaatregelen waarbij er geen schade aan de voertuigen worden aangericht
- Platform voor het plaatsen van (brom)fietsen of andere inbeslaggenomen voorwerpen
- Lekbakken om onder defecte voertuigen te plaatsen
- Keuring van de installatie voor oplevering
- Het toekomstig uitbreiden van het stapelsysteem moet tot de mogelijkheden behoren.
- Voldoende stevig om voertuigen in de hoogte te dragen.
- De constructie moet toelaten om een voertuig te stallen met volgende gegevens:
- maximumafmetingen: 5,00 x 1,90 x 1,70 m (L x B x H)
- totaalgewicht: min. 2000 kg en max. 3500 kg.
- De constructie moet zodanig de nodige beschermstukken bevatten waardoor het voertuig niet kan beschadigd worden:
- op de verticale steunen om schade te vermijden aan de zijkant van het voertuig.
- op de horizontale steunen om schade te vermijden aan de bekleding en onderdelen aan de onderzijde en bovenzijde van het voertuig.
- De mogelijkheid om de horizontale legger in hoogte te verstellen in functie van de hoogte van het voertuig.
Dossier kosteloos te verkrijgen mits een e-mail naar: bestekken@leuven.be Met duidelijke vermelding "aanvraag bestek heftruck / stapelsysteem". Het bestek wordt dan per email opgestuurd (in pdf-formaat). Bij problemen met voormeld e-mailadres: telefoon 016/27.25.43.
Nadere inlichtingen Poltiezone Leuven Dhr. Geert CRAEGHS Philipssite 4, 3001 HEVERLEE Tel. 016/21.07.29 E-mail: geert.craeghs@politieleuven.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: dinsdag 24 september 2013 te 10:00 u. bij de Lokale politie Leuven, Philipssite 4 te Heverlee.
|
V.8) Aluminium schrijnwerk in schoolgebouwVernieuwen van houten buitenschrijnwerk door aluminiumschrijnwerk (incl. beglazing en afwerking rondom) in schoolgebouw: ca. 270 m².
Deelnemingsvoorwaarde: erkenning in categorie D20 (metalen schrijnwerk), klasse 1. Gunningscriterium: laagste prijs.
Dossier nr. 449 E te bekomen door
- contante betaling van 20-EUR (incl. btw) bij afhaling bij Architectuur Atelier bvba, Fraikinstraat 71 te Herentals
- of door overschrijving van 30-EUR (incl. btw) op rekeningnummer BE 57.6451.9645.4135 BIC: JVBA.BE.22 indien u wenst dat het dossier u toegestuurd wordt.
Nadere inlichtingen Architectuur Atelier bvba Arch. Bart CALLAERTS Fraikinstraat 71, 2200 HERENTALS Tel. 014/24.86.90 e-mail: architectuuratelier@arat.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen: donderdag 26 september 2013, 09:00 u.
|
V.9) Aluminium schrijnwerk + vluchttrapVervangen van het aluminium buitenschrijnwerk van de kleuterschool en feestzaal + plaatsen vluchttrap voor vzw Onze-Lieve-Vrouwinstituut | PULHOF, gelegen langsheen de Floraliënlaan 379 bus 2 te Berchem. Geraamde waarde zonder BTW: tussen 160.000 en 180.000 EUR.
Deelnemingsvoorwaarde: erkenning in categorie D20 (metalen schrijnwerk), klasse 2 of hoger. Gunningscriterium: laagste prijs.
Dossier te verkrijgen tegen contante betaling van 200-EUR (incl. btw en portkosten)
- door afhaling op het bureel van de ontwerper Architecten Associatie Turnhout bvba, Patersstraat 95 te 2300 Turnhout (voorafgaandelijk verwittigen bij afhalen: tel. 0479/68.79.88)
- of door overschrijving op rek. nr. BE19 7330 0593 4612 BIC: KRED.BE.BB met vermelding van uw BTW-nummer.
Nadere inlichtingen Architecten Associatie Turnhout bvba Arch. Tine VAN DER VOORT tel. 0479/68.79.88 e-mail: tine@aatbvba.be Patersstraat 95, 2300 TURNHOUT.
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: vrijdag 4 oktober 2013 te 14:00 u. een lokaal aan de Grote Steenweg 489 van het vzw Onze-Lieve-Vrouwinstituut | PULHOF | te 2600 Berchem.
|
V.10) Aluminothermisch lassen van spoorstaven Raamovereenkomst voor het aluminothermische lassen van spoorstaven evenals het uitvoeren van sneden in spoorstaven in de area Gent van het Infrabel-net, en dit zowel in hoofd- en bijspoor als in spoortoestellen.
Duur van de raamovereenkomst: 365 dagen. Aantal mogelijke verlengingen: 3x. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 200 dagen.
Bezichtiging ter plaatse Zich wenden tot de leidende ambtenaar Ing. Wim Ryckebusch Infrabel - Directie Infrastructuur, area Gent Koningin Maria-Hendrikaplein 2 te 9000 GENT Tel. 09/241.21.43
Deelnemingsvoorwaarden
- RSZ-attest ;
- formulieren vermeldt in art 78§2 van het eerste deel van het bestek ;
- erkenning in ondercategorie H1, klasse 3 of hoger.
Gunningscriterium: laagste prijs.
Dossier nr. I-I.NW-57/65/3/13/023 te verkrijgen
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: woensdag 9 oktober 2013 te 11:00 u. in de zaal van de Directie Infrastructuur, Konigin Maria-Hendrikaplein 2, te 9000 Gent.
|
V.11) Leveren van twee huisvuilwagensAlgemene offertevraag voor het leveren van twee huisvuilwagens.
Uiterste termijn voor voltooiing van de opdracht: 75 dagen vanaf de gunningsdatum.
Dossier nr. 2013 gratis te verkrijgen bij Intercommunale Interrand Mevr. Nathalie VONCK J.B. Charlierlaan 78, 1560 HOEILAART Tel. 02/658.95.41 – Fax 02/658.95.45 E-mail: info@interrand.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening offertes: maandag 14 oktober 2013 te 10:00 u. bij Interrand, J.B. Charlierlaan 78, te 1560 Hoeilaart.
|
V.12) Vernieuwen spoorstavenRaamovereenkomst voor het vernieuwen van spoorstaven op de Area Noordwest: provincies Oost- en West-Vlaanderen:
- vernieuwen sporen
- plaatsen bevestigingen
- aluminothermische lassen
- aanleg nieuwe wegbekleding.
Looptijd van de raamovereenkomst : 15 maanden. Aantal mogelijke verlengingen: 2x.
Borgsom bij toewijzing: 5% van de oorspronkelijke inschrijvingsprijs. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 200 dagen.
Deelnemingsvoorwaarden
- RSZ-attest ;
- formulieren vermeldt in art 78§2 van het eerste deel van het bestek ;
- erkenning in categorie H, klasse 5 of hoger.
Gunningscriterium: laagste prijs.
Dossier nr. I-I.NW-57/52/3/13/016 te verkrijgen vanaf 1 september 2013:
Nadere inlichtingen Infrabel - Area Noordwest Dhr. Patrick DECONINCK Koningin Maria-Hendrikaplein 2, 9000 GENT Tel. 09/241.23.43 – Fax 09/241.25.37 E-mail: patrick.deconinck@infrabel.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: woensdag 30 oktober 2013 te 11:00 u. in de zaal van de Directie Infrastructuur, Konigin Maria-Hendrikaplein 2, te 9000 Gent.
|
VI.1) Hydraulische pers voor de extrusie van aluminiumHet Turks bedrijf 'Kagan Casting & Mould Trade Ltd.' zoekt een hydraulische pers voor de extrusie van aluminium. Het bedrijf werd opgericht in 1988 in Konya, Turkije, en levert mal-modellen voor het gieten van alle soorten aluminium-, koper- en zinklegeringen.
Contact: Kagan Casting & Mould Trade Ltd. BVBA Mevrouw Turkan DIKICI Kayacýk Mah. Konya Organize San. Bölgesi 15. Sk. No:6 Konya Tel. +90/332.239.17.36 (3 lines) Fax. +90/332.239.15.99 E-mail: kagan@kagancasting.com
Correspondentietaal: Engels.
|
Het Oekraïense bedrijf DONMET Autogenous Equipment is op zoek naar de volgende materialen:
- Copper-phosphorus brazing rings CuP6 (copper Cu = 94%, phosphorus P = 6%);
- Pressure gauges (for oxygen, propane, acetylene, carbon dioxide, argon). Body diameter Ø50 mm, thread M12x1, 5;
- Welding inverters (MMA and TIG);
- Rubberized fabric hose (internal diameter Ø6 mm and Ø9 mm);
- Welding wire;
- Welding glasses and welder's helmets;
- Welding cuffs.
Website van het bedrijf: http://www.donmet.com.ua/en
DONMET Autogenous Equipment Ltd. Mevr. Olga BUKAVYN, Voorzitter Belgian-Ukrainian Chamber of Commerce Kramatorsk Parkovaya Str., 115 Kramatorsk, 84331 Donetsk Tel. 0473/85.09.00 E-mail: info@ubcc.be
Correspondentietaal: Engels of Nederlands.
|
VI.3) Materiaal voor het snijden van metaal, slijpapparatuur, enz.De vakbeurs "Technology Tel Aviv" die zoals je kan vermoeden in Tel Aviv werd georganiseerd in juni, vertegenwoordigde een verscheidenheid aan industriële producten.
Flanders Investment & Trade signaleerde dat veel van de bedrijven open staan voor import en distributie van producten uit Vlaanderen, in het bijzonder:
- power-gereedschap
- automatiseringssoftware
- ventilatiesystemen
- materiaal voor het snijden van metaal of behandelen van apparaten
- slijpapparatuur en andere relevante producten.
Een lijst van deze bedrijven vind je hier.
|
VI.4) Opslagruimte, productie- en logistieke mogelijkheden plaatbewerkingDe Duitse firma SALMEN Immobilien GmbH & Co. KG heeft een opportuniteit voor een onderneming die wil uitbreiden naar Duitsland. Het bedrijf biedt de mogelijkheid van een vestiging met vertegenwoordiging en logistiek voor goederen.
Zoals u in de bijlage kunt zien, biedt de onderneming, die intussen al 30 jaar bestaat, niet alleen distributiemogelijkheden aan. Ze beschikken bovendien over meer dan 24.000 vrij m², uitgerust met moderne hallen voor productie en opslag evenals voor kantoorruimte. Een gedeelte van het terrein, dat momenteel geen eigenaar heeft, is bovendien volledig uitgerust voor de productie van plaatwerk.
Voor een potentiële partneronderneming kunnen ze de hele afwikkeling organiseren, van het aannemen van opdrachten, over de opslag van goederen, tot de verzending.
Concreet zoeken ze een partner die een gedeelte van het terrein koopt of huurt en/of die er interesse aan heeft om de hele verzendafwikkeling incl. opslag door hen te laten doen. Met name voor KMO's die op zoek zijn naar exportpartners, zou dit een interessant voorstel kunnen zijn.
Verdere info vindt u in door te klikken op deze link.
Meer info: brief Hubert Salmen, CEO +49/2372.966.812 +49/171.38.711.66 a.salmen@tkg-gmbh.com
|
VII. Basisopleiding Roestvast Staal en AluminiumOp 12 september en 10 oktober te ZwijnaardeNa een eerste succesvolle opleidingsmodule over staal, organiseert CLUSTA na de zomer het vervolg van de opleidingenreeks : de modules Roestvast Staal (RVS) en Aluminium.
In elke module wordt een overzicht gegeven van de meest courante soorten en hun toepassingen. Een staalsoort wordt meestal gekozen of gedefinieerd omwille van zijn voor de toepassing specifieke eigenschappen. Deze eigenschappen worden dan weer bepaald door de mechanische waarden en de chemische samenstelling van het metaal zoals vastgelegd door het productieproces. Deze cursus helpt u op weg om in de taxonomie van de soorten uw materiaalselectie uit te voeren en dit aan de hand van praktijkvoorbeelden.
Module 2: Roestvast Staal
|
donderdag 12 september: vanaf 16.00 u tot 20.00 u (met een broodjespauze)
- Welke soorten Roestvast Staal kennen we ?
- Wat is de meerwaarde van een correcte oppervlaktebehandeling en reiniging ?
- Kan Roestvast Staal corroderen ?
- Hoe selecteren we de juiste soort Roestvast staal ?
Module 3: Aluminium donderdag 10 oktober: vanaf 16.00 u tot 20.00 u (met een broodjespauze)
- Welke soorten aluminium kennen we?
- Wat is de invloed van legeringselementen op de mechanische en fysische eigenschappen van aluminium?
- Hoe kan aluminium worden bewerkt?
- Wat zijn de aandachtspunten bij construeren met aluminium?
Deelnemingsprijs Voor één module (RVS of aluminium): 300€ voor leden en 450€ voor niet-leden. Betaling kan via de KMO- portefeuille.
Plaats: CLUSTA te Zwijnaarde, Technologiepark 935
Inschrijven
- door Ellen MATTHEEUW te telefoneren: 09/280.93.41
- of door dit formulier in te vullen
|
|
|