Als u deze nieuwsbrief in onleesbare code krijgt kunt u deze op http://new.multimail.be/sub/Arch-Index/Nieuwsbriefnr94.htm online bekijken

Nieuwsbrief nr 94
donderdag 25 juni 2015
I. Verwarring over ereloonbarema
  Lees verder ...
   
II. Top 150 Belgische bouwprojectontwikkelaars in 2013
  Er groeit onder architectenbureaus steeds meer het besef dat projectontwikkelaars en institutionele beleggers potentieel belangrijke opdrachtgevers kunnen zijn. Dit adressenbestand wordt dan ook de laatste jaren opvallend veel opgevraagd door niet alleen fabrikanten en leveranciers van bouwmaterialen maar ook door architecten- en studiebureaus.

De rangschikking gebeurt op basis van de resultaatrekening in het boekjaar 2013 of in het boekjaar dat vooral slaat op het jaar 2013 indien dit niet samenvalt met het volledig kalenderjaar. Er zijn weinig verschuivingen in vergelijking met de top 150 van 2012.
Lees verder ...
   
III. Vacatures
  1. Salens Architecten (Brugge)
  2. DEWIL Architecten (Schaarbeek)
  3. Contrast Wooninrichters (Antwerpen)
  4. Projectvoorbereider bij Durabrik (Drongen)
   
IV. Aanbestedingen & wedstrijden voor (ir)architecten en studiebureaus
  1. Ontwerpopdracht sociale woningen : Hoboken, 9 juli 2015.
  2. Ontwerp theaterzaal : Bree, 10 juli 2015.
  3. Uitbreiding sportinfrastructuur : Ieper, 13 juli 2015.
  4. Renovatie en herbestemming gebouw als kinderdagverblijf: Anderlecht, 13 juli 2015.
  5. Ontwerper voor uitbreiding cultuurcentrum "De Schakel" : Waregem, 14 juli 2015.
  6. Afbraak en bouw nieuwe school in meerdere fases : Rumst, 14 juli 2015.
  7. Ontwerp vervangbouw kleine woongelegenheden : Kortrijk, 14 juli 2015.
  8. Ontwerp restauratie schachtbok in beton en staal : Eisden, 23 juli 2015.
  9. Uitbreiding Nederlandstalige school + bicommunautaire infrastructuur : Jette, 27 juli 2015.
  10. Renovatie en uitbreiding nieuwbouw basisschool : Vremde, 5 augustus 2015.
  11. Restauratie van het interieur van de Sint-Walburgakerk : Oudenaarde, 7 augustus 2015.
  12. Herinrichting Refugehuis en Witte Kazerne : Hasselt, 12 augustus 2015.
    Plaatsbezoek vereist op 7 juli 2015 !
  13. Ontwerpteam voor nieuwbouw GO!-site : Hasselt, 12 augustus 2015.
  14. Renovatie schoolgebouw : Gent, 13 augustus 2015.
  15. Volksrestaurant, kinderopvang en administratief centrum zorgbedrijf : Kortrijk, 17 augustus 2015.
  16. Uitbreiding van het commissariaat politiezone AMOW : Asse, 18 augustus 2015.
  17. Bouw van het Applicatiecentrum Bouw en Beton : Hasselt, 19 augustus 2015.
    Plaatsbezoek vereist op 8 juli 2015 !
  18. Nieuw serregebouw : Leuven, 19 augustus 2015.
  19. Open Oproep Vlaamse Bouwmeester nr. 30 : tot 23 augustus 2015.
  20. Schooluitbreiding : Vilvoorde, 27 augustus 2015.
  21. Kinderdagverblijf : Hoeilaart, 2 september 2015.
   

I.) Verwarring over ereloonbarema

In het handboek voor de bouw van openbare gebouwen van het BTC (Belgisch Ontwikkelingsagentschap), staat in bijlage 4 een ereloonbarema voor architecten gepubliceerd : ereloonbarema

Volgens de organisatie is dit barema afkomstig van de Orde van Architecten.
Manuel de construction de bâtiments_Annexes_CTB_nov_2013_FR.pdf

Omdat wij al enkele keren hierover een vraag kregen, willen wij beklemtonen dat Arch-Index geen uitstaans heeft of op enigerlei wijze betrokken is bij de opstelling van dit – op zich interessant – barema. Alleen het richtinggevend ereloonbarema voor opdrachten aan architecten, zoals gepubliceerd in Arch-Index 87 (gebaseerd op de afgeschafte ereloonschaal van de Deontologische Norm nr. 2), valt onder onze verantwoordelijkheid.

II.) Belgische top 150 bouwprojectontwikkelaars in 2013

In de kolom "Sub"
staat aangegeven dat projectontwikkeling een nevenactiviteit is van deze vennootschap(pen).

De kolom "Aantal KBO"
Vaak en steeds meer opereren bouwprojectontwikkelaars onder verschillende KBO-(=BTW-)nummers. Indien de maatschappelijke zetel identiek is én het om dezelfde bedrijfsleiding gaat en ook dezelfde activiteit wordt uitgeoefend, worden de omzetcijfers opgeteld tot één totaalcijfer.

Deze top 150 kan je hier bekijken. Vergroot de pdf tot 100 % of tot vensterbreedte.

De volledige top 150 van 2013 is op eenvoudig verzoek in Excel-format gratis te bekomen bij onze afdeling "adressenbureau": tel. 051/25.21.00 – archindex@adorka.be met melding "PO-Belgium top 150".

Indien u ook de volledige coördinaten (incl. telefoon- en faxnummers, e-mailadressen, ondernemingsnummers, namen gedelegeerd bestuurders/zaakvoerders, voertaal, aantal werknemers, ….) van elk bedrijf erbij wenst, wordt daarvoor 163,35 euro (incl. btw) gevraagd.
Dit bedrag dient overgeschreven te worden op
rek.nr. BE57.4614.1491.9135 BIC : KRED.BE.BB
van de bvba Adorka, 8800 Roeselare
met vermelding "PO-Belgium Top 150 + uw e-mailadres".

Uiteraard kan je ook nog altijd de top 100 of 150 bekomen van
  • de architectenbureaus in België ("Belgium Top 150")
  • de architectenbureaus op wereldvlak ("World Top 100")
  • de bouwkundige studiebureaus in België (ST-Belgium Top 150").
    Dit kan zoals voor de projectontwikkelaars :
  • gratis (zonder coördinaten)
  • of aan 163,35 euro, incl. btw (met alle contactgegevens).

De top 100's van 2014 zullen ten vroegste in maart 2016 afgewerkt zijn als alle jaarrekeningen die betrekking hebben op het jaar 2014 of het boekjaar 2014-2015 neergelegd zijn.

III.) VACATURES

SALENS ARCHITECTEN (Brugge)

is een dynamisch bureau met boeiende, uiteenlopende, opdrachten (woningen, appartementsbouw, kantoren, scholen, commerciële gebouwen, interieurinrichting, stedenbouwkundige studies,...).
We werken in team met passie voor architectuur.
We streven naar doordachte oplossingen voor klanten met visie.

We zoeken een (ir-) architect met ervaring. Klik op volgende link voor meer info : gemotiveerde (ir-) architect



DEWIL ARCHITECTEN (Schaarbeek)

Ben je op zoek naar een werkomgeving waar enthousiasme en efficiëntie hand in hand gaan ?

Wij hebben in ons team een plek vrij voor een architect of stagiair-architect.
Ben je vertrouwd met Autocad en wil je mee de groei van onze opdrachtportefeuille in goede banen leiden ?

Klik op volgende link voor meer info : DEWIL architecten



CONTRAST (Antwerpen)

Zoekt INTERIEURARCHITECT (M/V) voor tekenwerk voor onze projecten.
U staat in voor de volledige administratie en behandeling.
U communiceert met klanten en aannemers.

U bent assistent architect of int.-architect, met masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring.
U bent vertrouwd met Vectorworks en MS-office.
U bent Nederlandstalig, en u communiceert ook in het Frans en Engels.
Je hebt feeling met materies. Top merken van meubels en verlichting boeien je.

Meer op www.contrast-wooninrichters.be
vacature@contrast-wooninrichters.be



DURABRIK - PROJECTVOORBEREIDER

Je functie

Je staat in voor:
  • De technische uitwerking van de uitvoeringsplannen en details in overleg met de projectleiders
  • De volledige informatieoverdracht naar de projectleiding en de aankoopdienst
  • Het nakijken van de stabiliteit en de fundering van de woning
  • De werfvoorbereiding, dwz:
    • Technische berekeningen voor bepaling van materialen en toestellen
    • Opstellen van de materiaallijst
    • Enz...
  • Het verlenen van advies aan het voorcalculatieteam op vlak van stabiliteit- en bouwtechnische vraagstukken in samenwerking met de collega's en het afdelingshoofd
  • Het proactief meehelpen aan de kennisontwikkeling en –verspreiding binnen Durabrik

Meer informatie kan u terugvinden op www.durabrikgroup.be/jobs

Indien interesse kan u uw CV sturen naar jobs@durabrikgroup.be

IV.1) Ontwerpopdracht min. 25 sociale wooneenheden

HOBOKEN

Het volledig ontwerp, de administratieve afhandeling, de werfopvolging, de coördinatie en de leiding van sociale nieuwbouwwoningen, op een terrein gelegen Antwerpsesteenweg 351-355 te 2660 Hoboken. Er wordt gevraagd om minimaal 25 wooneenheden te realiseren.


Beschrijving opdracht
Woonhaven Antwerpen schrijft een beperkte offerteaanvraag uit voor de herinvulling van de huidige 'Babyland-site' in Hoboken, gelegen ten zuidwesten van Antwerpen-centrum. Het bestaande magazijn en de aangrenzende parking worden vervangen door minimaal 25 sociale woningen, geschikt rond een binnengebied met ondergrondse parking.

Het terrein bevindt zich langs de drukke Antwerpsesteenweg, waar een tramlijn zorgt voor een vlotte verbinding met het centrum van Antwerpen en de dorpskern van Hoboken. Het project wordt begrensd door een servitudeweg en een levendige woonstraat. In het ontwerp moet daarom voldoende aandacht besteed worden aan de kwaliteit en het kleinschalige karakter eigen aan een district van Antwerpen.

Woonhaven Antwerpen heeft de ambitie om huurders kwalitatieve en betaalbare woningen aan te bieden in een aangename omgeving met aandacht voor duurzaamheid en architectuur, gericht op een respectvol en evenwichtig samenwonen. Woonhaven Antwerpen is dan ook op zoek naar een ontwerper, die op een creatieve, maar nuchtere manier meedenkt met deze principes om zo bij te dragen tot een kwalitatieve leefomgeving.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
  • Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
  • Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten van 1 of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor eensluidend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
  • De indieners van een aanvraag tot deelneming hebben minstens 1 project ontworpen en gerealiseerd van een stedelijk nieuwbouw huisvestingsproject van minstens 15 wooneenheden of een gelijkwaardig project.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 7 oktober 2015.

Gunningscriteria
Criteria Weging
Op de architectuur, de functionaliteit en het gebruikscomfort m.b.t. de beoogde doelstellingen en de normen 45
Op de ruimtelijke inpassing van het project binnen de stedelijke context, de vormgeving en harmonie met de omgeving. 25
Op de prijs-kwaliteit verhouding, de onderhoudsvriendelijkheid en rationaliteit van voorgestelde oplossingen, materialen en technieken en de kwaliteit van de voorgestelde duurzame bouwtechnische concept 25
De aanpak, de modaliteiten en uitvoeringstermijnen van de opwerp-opdracht zoals ingevuld in het typecontract 5

Dossier
Nadere inlichtingen
Woonhaven Antwerpen
Ir-Arch. Ellen DENIS
Jan Denucéstraat 23, 2020 ANTWERPEN
Tel. 03/213.67.74 – Fax 03/213.67.90
E-mail : ellen.denis@woonhaven.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen :
donderdag 9 juli 2015, 11:00 u.

IV.2) Ontwerp theaterzaal

BREE

De ontwerpopdracht omvat het ontwerpen van een nieuwe hedendaagse theaterzaal (maximaal budget uitvoering der werken inclusief btw 5.000.000 EUR). Ook de begeleiding van de uitvoering van de werken, de studies inzake stabiliteit en technieken, de veiligheidscoördinatie en EPB zijn in deze opdracht inbegrepen.

De ontwerper dient ingeschreven te zijn op de lijst van architecten van de Orde van Architecten (of elke gelijkwaardige kwalificatie in zoverre het buitenlandse architecten betreft).


Dossier
  • kan je downloaden van : http://cloud.3p.eu/Downloads/1/2249/14/2015
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : archindex@adorka.be met vermelding "94-02" in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Autonoom Gemeentebedrijf Bree
voor inhoudelijke vragen en informatie : annemie.arras@bree.be
voor het opvragen van bestekken en de praktische vragen betreffende de indiening van de kandidaturen : nele.verheyen@bree.be
Vrijthof 10, 3960 BREE

Uiterst tijdstip voor ontvangst kandidaturen :
vrijdag 10 juli 2015, 11:00 u.

IV.3) Aanpassing en uitbreiding van de bestaande sportinfrastructuur

IEPER

Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure. voor het aanstellen van ontwerper voor de aanpassing en uitbreiding van de bestaande sportinfrastructuur, Leopold III-laan te, Ieper.

In het kader van toekomstige inplanting(en) van de sportinfrastructuur dient een masterplan (en 2 varianten) uitgewerkt voor de betrokken site.

Uit die 3 voorstellen zal uiteindelijk een definitieve keuze gemaakt worden en dient de ontwerper een ontwerp op te stellen voor drie deelprojecten :
  • nieuwe turnzaal met basisprogramma,
  • uitbreiden van de polyvalente zaal,
  • voorzien van minstens 4 bijkomende kleedkamers met sanitair, bereikbaar vanuit de atletiekpiste voor externe organisaties.

Borgtocht : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
  • Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. Minimumeis : de jaaromzet bedraagt minstens 500.000 EUR of 3x het geraamde ereloon van deze opdracht.
  • Het studiebureau beschikt over alle kennis in eigen huis. Om te voldoen aan de selectie- en of gunningscriteria mag de inschrijver geen beroep doen op een onderaanneming.
  • Het studiebureau toont aan dat het beschikt over de nodige knowhow inzake bouwen of verbouwen van sportinfrastructuur in opdracht van overheid(sbedrijven)
  • Het studiebureau beschikt over een ruimtelijke planner, die ervaring heeft met de opmaak van een masterplan, bij voorkeur in de culturele en/of recreatieve sector en toont dit aan met CV en referenties : 3 relevante projecten, uitgevoerd of in uitvoering, ontworpen in de laatste 5 jaar met een minimumwaarde van 1.500.000 EUR.

Gunningscriteria
  Weging
Aangeboden korting op de vigerende ereloonbarema's 40
Plan van aanpak met voorstelling van een gelijkaardig recent project 30
Projectstrategie en samenstelling van het "inhouse" projectteam 30


Dossier nr. TD/2013/17
kan gratis digitaal verkregen worden na aanvraag naar
ronny.larnou@ieper.be
met opgave van uw coördinaten (naam, adres, ondernemingsnummer).

Nadere inlichtingen
Technische Dienst Administratie
Dhr. Ronny LARNOU
Rijselsepoort 6, 8900 IEPER
Tel. 057/23.95.15 – E : ronny.larnou@ieper.be

Plaatsbezoek vereist
De site is vrij te bezoeken.
Om eventueel toegang te verkrijgen tot de gebouwen dient voorafgaand telefonisch contact opgenomen met de sportdienst :
Ivan Decroix (057/23.94.01)
of Thierry Buseyne (057/23.94.02).

Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen :
maandag 13 juli 2015, 10:30 u.

IV.4) Renovatie en herbestemming gebouw als kinderdagverblijf

ANDERLECHT

Opdracht voor de studie en de opvolging van de uitvoering van de werken voor de renovatie en de herbestemming als kinderdagverblijf op het gelijkvloers van Pottengoedstraat nr. 20.

Het gebouw is een gemeentelijk woongebouw dat gebouwd werd op het einde van de jaren 1970. Het gelijkvloers, met een oppervlakte van om en bij de 1034 m², is momenteel opgedeeld in 14 wooneenheden (12 appartementen met één kamer en 2 studio's). De meeste lokalen worden gebruikt als kantoren door vzw's waarvan het huurcontract ten einde loopt. De aanleg van de onmiddellijke omgeving (ongeveer 500 m²) maakt eveneens deel uit van de opdracht.

Het betreft een volledige opdracht voor architectuur, voor binnenhuisarchitectuur, voor akoestiek, voor meubeldesign, voor stabiliteit en voor speciale technieken met inbegrip van de voorafgaandelijke studies (bijvoorbeeld asbestinventaris), de opdrachten van de EPB-verantwoordelijke, van de veiligheidscoördinatie en van de deskundige in bodemverontreiniging.

De volledige opdracht omvat, behalve de werkvergaderingen met het Begeleidingscomité en de Wijkcommissie : de voorafgaandelijke studies, de schets, het voorontwerp, het opstellen van de lastenboeken van de werken en van de meetstaten, het dossier voor de stedenbouwkundige vergunning, de uitvoeringsdocumenten, mogelijkheid tot inschrijving, analyse van de offertes en toekenningsverslagen, opvolging van de werken, afrekeningen en opleveringen.

Uitvoeringstermijn van de opdracht : 60 maanden (indicatief; de opdracht loopt tot de definitieve oplevering van de werken.)

Ereloon
De voorlopige raming van de werken waarvoor onderhavige opdracht voorzien is bedraagt 1.050.000,00 EUR excl. BTW.
De erelonen zijn forfaitair vastgelegd op 165.000-EUR excl. BTW.
Er is geen enkele schadeloosstelling voorzien voor de inschrijvers die niet weerhouden werden.

Deelnemingsvoorwaarden
  1. Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie waaruit blijkt dat de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 van het Koninklijk Besluit van 15/07/2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren ;
  2. Een recent RSZ-attest waaruit blijkt dat de kandidaat in regel is met zijn bijdragen voor de sociale zekerheid ;
  3. BTW-attest kan opgevraagd worden door de aanbestedende overheid ;
  4. Fiscaal attest kan opgevraagd worden door de aanbestedende overheid ;
  5. Bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten. De morele of fysische personen moeten de namen en de beroepsbekwaamheden van het personeel dat belast is met de uitvoering van de dienst vermelden (zowel van het omkaderingspersoneel als van de eventuele onderaannemers). In geval van een tijdelijke vereniging, moeten de leden diegene aanduiden die hen zal vertegenwoordigen tegenover de aanbestedende overheid.
  6. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten die gedurende de afgelopen drie jaar uitgevoerd werden, onder de vorm van een eenvoudige lijst met vermelding van de data van de realisaties, de bestemmelingen, onder welk type van vereniging en de bedragen. Deze referenties moeten geklasseerd worden per type van gebouw (woningen, kantoren ...) of type kunstwerk en er moet gepreciseerd worden of het een renovatie of een nieuwbouw betreft ;
  7. De gedetailleerde voorstelling van een project voor de inrichting van een kinderdagverblijf van ten minste 250 m² (ONE-normen) of een renovatieproject van een gebouw van ten minste 500 m² gerealiseerd in het kader van een wijkcontract. De voorstelling zal enkel gebeuren met behulp van volgende documenten :
    • tekeningen, plannen en/of foto's (max. 5) die toelaten de voorgestelde referenties te beoordelen ;
    • een nota (maximum één pagina A4) die het architecturaal gedeelte van het project voorstelt alsook de originele technische oplossingen, de rol van de kandidaat, het budget en de menselijke middelen die ingezet worden, de bedragen van de raming, van de inschrijving en van de eindafrekening, eventueel vergezeld van een bewijsnota, alsook van een attest van goede uitvoering afkomstig van de opdrachtgever ;
  8. Een nota die de motivatie om een kandidatuur in te dienen voor dit project in het bijzonder verklaart (maximum één pagina A4) ;
  9. Een nota met de planning (maximum één pagina A4).
Het is niet nodig om deze documenten opnieuw in te dienen in het offertedossier, aangezien ze ingediend werden bij het kandidatuurdossier.

Selectiecriteria
De kwaliteit van een kandidatuur zal geëvalueerd worden op basis van de documenten aangaande de technische capaciteit. Het respecteren van de instructies van onderhavige aankondiging, alsook de duidelijkheid van het kandidatuurdossier zullen eveneens in overweging genomen worden. De aanbestedende overheid is van mening voldoende keuze te hebben uit vijf offertes.

Dossier "Pottengoed 2015"
Nadere inlichtingen
Dienst Stadsrenovatie
Dhr. Stéphane HILIGSMANN
Van Lintstraat 6, 3e verdieping, 1070 ANDERLECHT
Tel. 02/558.09.95
E : shiligsmann@anderlecht.irisnet.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst kandidaturen :
maandag 13 juli 2015, 10:00 u.

IV.5) Ontwerper voor uitbreiding cultuurcentrum “De Schakel”

WAREGEM


De huidige bibliotheekruimte in het centrum wordt omgebouwd tot een extra ruimte voor cultuurcentrum De Schakel, Schakelstraat 8.
De stad heeft 500.000 euro voorzien om in 2016 of 2017 al met de werken te starten. CC De Schakel zou in die extra ruimte graag een 'blackbox' gerealiseerd zien, een concertzaal waar de artiest op de begane grond staat en het publiek op een uitschuifbare tribune kan plaatsnemen. Daarnaast zou er een nieuwe bar komen, en zouden de kantoren er gecentraliseerd worden.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 10 november 2015.
Borgtocht : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Toevoeging van ondertekend document betreffende uitsluitingsgevallen (zie bijlage dossier).
  • Bewijs van verzekering beroepsaansprakelijkheid.
  • Bewijs inschrijving orde van architecten.
  • Overzicht van projectteam samen met kwalificaties op het vlak van studies (diploma's en studiecertificaten).
  • Opgave relevante referenties betreffende cultuurcentrum (renovatie en/of nieuwbouw) en cultuur gerelateerde gebouwen. Daartoe verstrekt de ontwerper de volgende gegevens :
    • beschrijving van het referentieproject ;
    • naam en adres van de opdrachtgever ;
    • kostprijs van het project ;
    • mate van betrokkenheid bij het referentieproject ;
    • beschrijving van de aanpak van het referentieproject.

Gunningscriterium : laagste prijs.

Dossier nr. 2015/062
kan bekomen worden
  • door overschrijving van 10-EUR op rekeningnummer BE53.0960.0025.5453 - BIC : GKCC.BE.BB met vermelding van het dossier 'CCDS - uitbreiding - ontwerper'.
  • door afhaling tegen contante betaling in de Stadswinkel, Gemeenteplein 2, Waregem.

Nadere inlichtingen
Stad Waregem
Dhr. Kevin STAELENS
Gemeenteplein 2, 8790 Waregem
Tel. 056/62.12.91 – Fax 056/62.12.79
E-mail: kevin.staelens@waregem.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
dinsdag 14 juli 2015, 15:30 u.,
in het Stadhuis, Briek Schotte-zaal, derde verdieping, Gemeenteplein 2.

IV.6) Afbraak en bouw nieuwe school in meerdere fases

RUMST


Algemene offerteaanvraag voor beperkte studieopdracht : het opmaken van een uitvoeringsdossier, aanbesteding en de controle op de uitvoering voor de afbraak en bouw van een nieuwe school voor buitengewoon basis- en secundair onderwijs 'Groenlaar', gelegen in de Predikherehoevestraat 31 te 2840 Rumst.

De school is momenteel gehuisvest in verschillende paviljoenen verspreid over het terrein. Deze zijn erg verouderd en voldoen niet meer aan de hedendaagse normen m.b.t. schoolgebouwen, noch naar ruimtegebruik toe. Daarom werd besloten een volledig nieuw schoolgebouw op te richten, gelegen langs de voorzijde van het terrein.
De school zal zowel de kleuters , de lagere school als een deel van het secundair huisvesten. Een deel van de aanwezige gebouwen blijft behouden, enkele oudere paviljoenen worden gefaseerd afgebroken.

De uitvoering zal gefaseerd gebeuren, aangezien het schooldomein in gebruik blijft en de kinderen zo weinig mogelijk hinder dienen te ondervinden van de werkzaamheden.

De opdracht wordt gehonoreerd volgens een vast ereloonpercentage.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 9 januari 2016.
Borgtocht : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.

Deelnemingsvoorwaarden
Zie bestek blz. 5 en 6.

De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden.

Gunningscriteria
  1. Organisatorische aanpak : 50 punten.
  2. Ereloon : 50 punten.
Dossier nr. ARCH/2015-04 (bestek, offerteformulier, plannen, bankverklaring,...)
  • kan gedownload worden van de website : https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : archindex@adorka.be met vermelding "94-06" in het onderwerp van uw mail. Het document word dan per kerende gemaild via WeTransfer.

Nadere inlichtingen
Arch. Marjan VANHAMEL – tel. 011/26.01.40 – E-mail : marjan.vanhamel@g-o.be
Contactpersoon voor vragen i.v.m. de administratie :
Akin YILDIZ : - tel. 011/26.01.77 - E-mail: aanbestedingen-iro@g-o.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
dinsdag 14 juli 2015, 11:00 u.,
bij GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling Infrastructuur Regio Oost
Thonissenlaan 58, 3500 Hasselt (in het kantoor van de voorzitter).

IV.7) Ontwerp vervangbouw kleine woongelegenheden

KORTRIJK

Openbare, algemene oproep tot kandidaatstelling architectuurwedstrijd voor een ontwerp betreffende vervangbouw van kleine woongelegenheden.

Deelnemingsvoorwaarden : zie bestek.

Bestek te bekomen door

  • overschrijving van 24,20 EUR (BTW en verzendingskosten inbegrepen) op rekening BE20.0011.9718.9356 BIC : GEBA BE BB op naam van de Zuid-West-Vlaamse shm met duidelijke vermelding "Aankoop dossier aanstelling ontwerper vervangbouw kleine woongelegenheden" evenals naam, adres en facturatiegegevens (BTW-nummer).
  • afhaling ter plaatse na betaling : Damkaai 5 bus 1, 8500 KORTRIJK.

Nadere inlichtingen
Zuid-West-Vlaamse sociale huisvestingsmaatschappij
Dhr. Dries CUVELIER
Damkaai 5 bus 1, 8500 KORTRIJK
Tel. 056/23.01.20
E : dries.cuvelier@zwh.woonnet.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
dinsdag 14 juli 2015, 10:00 u.

IV.8) Ontwerp restauratie schachtbok in beton en staal

EISDEN

Aanstellen ontwerper voor de restauratie van de oostelijke schachtbok 1 te 3630 Eisden – Maasmechelen, Zetellaan 50 B.


Deelnemingsvoorwaarden : zie bestek.

Dossier "Terhills-SBOK"
kan gratis bekomen worden door
Nadere inlichtingen
Maas Valley Development Company nv
Dhr. Renaat ORY
Kempische steenweg 311 bus 4.01, 3500 HASSELT
E-mail : r.ory@lrm.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
donderdag 23 juli 2015, 10:00 u.

IV.9) Uitbreiding Nederlandstalige school + bicommunautaire infrastructuur

JETTE

Foto : Hannes DE GEEST


Oproep tot kandidaatstelling voor onderhandelingsprocedure.
Poelbossite (Laarbeeklaan 110 te 1090 Jette) — uitbreiding van de Nederlandstalige School, bouw van bicommunautaire infrastructuur, renovatie van het "plein Air"-paviljoen en landschapsinrichting van het geheel van.

Deze overheidsopdracht betreft een complete opdracht als projectontwerper voor
  1. de constructie van de uitbreiding van de Nederlandstalige school (een tiental bijkomende klassen),
  2. de constructie van een bicommunautaire refter en sportruimte voor ongeveer 960 leerlingen te 1090 Jette.
  3. de renovatie/uitbreiding van een bestaand paviljoen teneinde een Franstalige kleuterschool te kunnen onthalen (6 tot 7 klassen)
  4. de inplanting van deze verschillende projecten op een geklasseerde site, het concretiseren van de landschapsstudie, uitgevoerd door het studiebureau Aries. (studie van de schoolomgeving en het padenverkeer van het ene gebouw naar het andere)
De opdracht als projectontwerper betreft ook de stabiliteitsstudie, studie speciale technieken, de opdracht van project- en werfcoördinator en de deelname aan de diverse programma's van de beoogde subsidiëringen (COCOF, rationeel energieverbruik, AGION, VGC, Leefmilieu Brussel,...)

De opdracht betreft het gebruik van alternatieve energie en het project zal gebaseerd zijn op duurzame ontwikkeling. De nieuwe of betrokken constructies zullen ten minste hoge energieprestatie hebben, en beantwoorden aan de EPB eisen (besluit van 21/01/2013 en toepassingen op 01/01/2016).

Het programma zal geleid worden door de gemeente Jette. De aannemer voert de opdracht uit in overleg met de gemeente Jette en de subsidiërende overheden.

Deze opdracht omvat volgende elementen.
  • De aanwezigheid tijdens vergaderingen betreffende het programma.
  • De bijkomende voorontwerpstudies, met inbegrip van het opstellen van dossiers, volgens behoefte, voor eenmalige vergunningen, stedenbouwvergunningen, patrimoniumvergunningen, milieuvergunningen, stedenbouwkundige vergunningscertificaten (let op: geklasseerde site in nabijheid van een Natura 2000 zone).
  • De ontwerpstudies (opstellen van een aanbestedingsdossier, bestek, de plannen,…) en uitvoering, de stabiliteit- en speciale techniekenstudies.
  • De presentatie en de verdediging van het project voor het College van Burgemeester en Schepenen, de Gemeenteraad, de bewoners, de subsidiërende overheid, de schooldirectie, leraren, ouders, …
  • Alle nodige documenten voor de verschillende subsidiëringen en voorstellingen van het ontwerp en voorontwerp.
  • Bijstand bij het analyseren van de offertes van de aannemers, bij het vergelijkend verslag, en bij het opmaken van het voorstel van de aannemer.
  • Bijstand bij het leiden van de werken (technische en financiële opvolging, bevattende onder andere: controleren van de vorderingsstaten, onderzoek van de testresultaten, …), aanwezigheid op de werfvergaderingen,…
  • Het controleren van het werklogboek.
  • Het verstrekken van het uitvoeringsdossier (details plannen ...).
  • Samenwerking voor de voorlopige oplevering.
  • Samenwerking voor de definitieve oplevering.
  • Het opstellen van ontwerpen van proces-verbaal van de vergaderingen waar de aannemer aan deelneemt.
  • Controle op de planning en op het budget over de hele opdracht.
  • De technische stabiliteitsstudies, de studies speciale technieken, de opdracht voor de project- en uitvoeringscoördinator zijn inbegrepen in de opdracht en zijn voor rekening van de aannemer.
  • Het opstellen van processen-verbaal van de vergadering in de taal van de aannemer.
  • Naleving van de budgetramingen en de voorziene enveloppe.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 22 januari 2016.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Attest waaruit blijkt voldaan te hebben aan zijn fiscale verplichtingen. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór 27 juli 2015.
  • In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11.2.2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
  • RSZ-attest waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan de betaling van zijn bijdragen inzake sociale zekerheid van de zelfstandigen.

  1. De samenstelling van het architectenbureau.
    Het studiebureau mag alleen werken, of beroep doen op de technische vaardigheden van derden, maar in dit geval, dient deze een reëel engagement voor te leggen van deze derden (KB van 15/07/2011). We laten ook de mogelijkheid aan de studiebureaus samen te komen in een tijdelijke vereniging. In dit geval, wordt geëist dat alle betrokken partijen het project ondertekenen.
    In bijlage van de offerte dient een presentatie toegevoegd te worden aangaande verschillende actoren die tot de uitvoering van de missie hun interactie en interventies, alsook een uitleg over de organisatie en de coördinatie van het team leiden; deze presentatie getuigt ook van de expertise van het studiebureau op vlak van architectuur, stabiliteit en speciale technieken.
  2. De samenstelling van het studiebureau en het inschrijvingsnummer op de lijst van de Orde van Architecten.
  3. De lijst van de voornaamste diensten voor het bouwen van gebouwen, van meer dan één miljoen euro, uitgevoerd (uitgevoerd, in uitvoering of studie) voor publiekrechtelijke instanties of privaatrechtelijke instanties tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag, datum en instantie (de diensten worden aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of goedgekeurd) Minimum drie referenties.
    Eventuele minimumeisen :
    • 3.1. Ten minste één van zijn referenties zal gericht zijn op een dienstenopdracht voor de studie van de werken voor een passief gebouw.
    • 3.2. Ten minste één van zijn referenties zal gericht zijn op een dienstenopdracht voor de studie van een gebouw of een geklasseerde site of beschermd patrimonium, officieel erkend door de regio of referentielanden.
    • 3.3. Ten minste één van zijn referenties zal gericht zijn op een dienstenopdracht voor de studie van een werken van een gebouw van 5.000.000 EUR incl. btw.
    • 3.4. Ten minste één van zijn referenties zal gericht zijn op een dienstenopdracht voor de studie van een gebouw van gemeenschappelijke uitrusting voor openbare begunstigden
    Eén referentie mag meer dan een van de bovenvermelde eisen bevatten.
Gunningscriteria
  1. Prijs. Weging 25.
  2. Architecturale visie. Weging 60.
  3. Methodologie. Weging 15.
Dossier nr. 2015-436
gratis te bekomen bij
Gemeente Jette
Dhr. Sébastien JADE
Wemmelsesteenweg 100, 1090 JETTE
Fax 02/422.31.69
E-mail : sjade@jette.irisnet.be
aan wie ook nadere inlichtingen kunnen gevraagd worden.

Indienen kandidatuur
bij afgifte ter plaatse, overhandigt de drager de offerte aan op dit adres:
Dienst Gemeentelijk Patrimonium, lokaal 2.07 — 2e verdieping, Léon Theodorstraat 108, 1090 Jette.

Uiterst tijdstip voor ontvangst kandidaturen :
maandag 27 juli 2015.
Verzending van uitnodigingen tot inschrijving aan geselecteerde gegadigden : 25 september 2015.

IV.10) Renovatie en nieuwbouw uitbreiding basisschool

VREMDE

Oproep tot kandidaatstelling - de renovatie en nieuwbouw uitbreiding Gesubsidieerde Vrije Gemengde Basisschool - Dorpsschool Vremde - selectieleidraad - aanduiding ontwerpteam : Dorpsplaats 5, 2531 Vremde.

Deelnemingsvoorwaarden (beknopt, zie volledige beschrijving in het dossier)
  • De inschrijver voegt een verklaring op eer toe waarin deze verklaart zich niet te bevinden in één van deze uitsluitingscriteria zoals bepaald in de artikelen 61 tot 66 van het koninklijk besluit van 15.7.2011. Deze verklaring is geïntegreerd in het kandidatuur-formulier dat is bijgevoegd als bijlage 2 van het dossier.
  • Passende bankverklaring;
  • Verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid.
  • Bewijs van de inschrijving toe in de Orde van Architecten.
  • Een korte bedrijfspresentatie van alle leden van het ontwerpteam met een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden. Er wordt tevens toelichting verstrekt van de capaciteit met de onderaannemers (= studiebureaus) waarop de inschrijver een beroep zal doen en de organisatie van het team.
  • De ervaring wordt beoordeeld aan de hand van de volgende punten :
    • portfolio met verplicht drie eigen projecten,
    • lijst van 2 niet-eigen projecten die volgens de inschrijver wel relevant zijn ("referentieprojecten") voor deze overheidsopdracht,
    • reflectienota over de opdrachtomschrijving,
    • bewijs van ervaring met overheidsopdrachten.

Gunningscriteria
  Weging
Portfolio met verplicht drie eigen projecten 30
Vermelding van minstens 2 niet-eigen projecten die volgens de inschrijver relevant zijn voor deze overheidsopdracht 20
Reflectienota over de opdrachtomschrijving 40
Ervaring met overheidsopdrachten 10


Dossier "Dorpsschool Vremde"
gratis te verkrijgen tot vrijdag 24 juli 2015, 17:00 u. via aanvraag via e-mail aan julien.michiels@telenet.be

Nadere inlichtingen
Gesubsidieerde Vrije Gemengde Basisschool vzw
Dhr. Jules MICHIELS
Dorpsplaats 5, 2531 VREMDE
Tel. 0499/76.86.73
E-mail : julien.michiels@telenet.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst kandidaturen :
woensdag 5 augustus 2015, 12:00 u.

IV.11) Restauratie van het interieur van de Sint-Walburgakerk

OUDENAARDE

De opdracht behelst zowel de coördinatie van het vooronderzoek als het definitief ontwerp voor de uitvoering van de opdracht (maken van bestek, begeleiding van de uitvoerende aannemer).

Het bestek kan aangekocht worden mits voorafgaande storting van 50 euro op
rekeningnr BE07.0910.0125.5066 BIC : GKCC.BE.BB.

Nadere inlichtingen
Kerkfabriek Sint-Walburga
Pastoor Deken André PEEREBOOM
Markt 39, 9700 OUDENAARDE
Tel. 055/20.82.54 – Fax 055/20.98.49
E-mail : andre.peereboom@kerknet.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
vrijdag 7 augustus 2015, 15:00 u.
Markt 38 te Oudenaarde.

IV.12) Herinrichting Refugehuis en Witte Kazerne

HASSELT

Volledige studieopdracht voor het Refugehuis (gebouw A) en de Witte Kazerne (gebouw B) gelegen op de Herkenrodesite.
De Universiteit Hasselt wil er haar protocollaire ontvangstruimten (doctoraten, binnen- en buitenlandse gasten, Raad van Bestuur...), een deel van de faculteit Bedrijfseconomische wetenschappen en/of de School voor Mobiliteitswetenschappen en onderzoeksinstituut IMOB onderbrengen


De opdracht bestaat uit twee delen :
  • opmaken van de studieopdracht om te komen tot de herinrichting van de in aanmerking te nemen delen van het Refugehuis (geklasseerd monument),
  • opmaken van de studieopdracht om te komen tot de herinrichting van de Witte Kazerne (beeldbepalend gebouw).
De visienota (waarin de algemene kader wordt geschetst van de opdracht = bijlage E van het dossier) maakt integraal deel uit, van de opdrachtdocumenten.
De overeenkomst, als model te vinden in bijlage F van het dossier, dient beschouwd te worden als een uitbreiding en verduidelijking van de algemene en contractuele bepalingen zoals ze vervat zijn in het bestek.

Borgtocht bij toewijzing : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 9 december 2015.

Plaatsbezoek vereist
op dinsdag 7 juli 2015 om 14:30 uur.
Tijdens dit plaatsbezoek zal dieper ingegaan worden op de visienota en de opdrachtformulering.
U dient het attest van plaatsbezoek correct ingevuld toe te voegen aan uw offerte.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Attest van in orde zijn met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van belastingen.
  • Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15.7.2011.
  • Een lijst (minimaal 3) van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen 5 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
  • De kandidaten moeten alle relevante gegevens verstrekken over het team en tevens een portfolio voorleggen van ontwerpen en realisaties. Die stukken moeten een goed beeld geven van de visie, de aanpak waar het ontwerpteam voor staat en van de kwaliteit van zijn realisaties. Elk portfolio moet minimaal 3 projecten, al dan niet gelijkaardig, in eigen naam omvatten die toelaten het conceptuele vermogen te beoordelen. Niet gerealiseerde ontwerpen zijn toegelaten. Er dient echter minimaal een gerealiseerd project opgenomen te worden dat betrekking heeft op de restauratie/herbestemming/herinrichting van een geklasseerd gebouw/monument.
  • De architect die hetzij als zelfstandige hetzij als vennoot deel uitmaakt van het deelnemende team moet bewijzen ingeschreven te zijn op de tabel van de orde van architecten of op de lijst van de stagiairs van de orde van architecten en een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten leveren.

Gunningscriteria
  Weging
Prijs 40
De beschrijving van de werkwijze die moet gevolgd worden bij het opstellen van (ver)bouwplannen voor een geklasseerd gebouw/monument. 20
Het plan van aanpak voor de verbetering van de toegankelijkheid van het geklasseerde gebouw door middel van een lift. 10
De werkwijze om de realisatietermijn tot een minimum te beperken 10
De procesgerichtheid en procesbereidheid. 10


Dossier nr. 2015-016
gratis te verkrijgen tot 24 juli 2015, 14:00 u. bij
Universiteit Hasselt
Mevrouw Dr. Marie-Paule JACOBS
Martelarenlaan 42, 3500 HASSELT
Tel. 011/26.80.62 - Fax : 011/26.80.19
E-mail : bestekaanvraag@uhasselt.be

Nadere inlichtingen
Universiteit Hasselt
Dhr. Dany POLUS
Martelarenlaan 42, 3500 HASSELT
Tel. 011/26.80.62 – Fax 011/26.80.19
E-mail : dany.polus@uhasselt.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
woensdag 12 augustus 2015, 11:00 u.
Universiteit Hasselt, Martelarenlaan 42 te 3500 Hasselt.

IV.13) Ontwerpteam voor nieuwbouw GO!-site

HASSELT

Oproep tot kandidaatstelling.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Een verklaring op erewoord dat de inschrijver zich niet bevindt in een staat van uitsluiting zoals vermeld in artikel 61, paragrafen 1 en 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de btw.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de belastingen.
  • Een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten, met relevante minimumdekking voor het project
  • Een passende bankverklaring.
  • De kandidaten moeten alle relevante gegevens verstrekken over het team en tevens een portfolio voorleggen van ontwerpen en realisaties. Die stukken moeten een goed beeld geven van de visie, de aanpak waar het ontwerpteam voor staat en van de kwaliteit van zijn realisaties. Elk portfolio moet minimaal 3 projecten, al dan niet gelijkaardig, in eigen naam omvatten die toelaten het conceptuele vermogen te beoordelen. De projecten kunnen zowel realisaties zijn als niet gerealiseerde ontwerpen.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
  • Voor architectuuropdrachten is de inschrijving op de lijst van de beroepsorde van architecten (of gelijkaardige beroepservaring in de Europese Unie) vereist.

Selectiecriteria
De inschrijver wordt getoetst aan de volgende selectiecriteria :
  • de algemene ontwerpmatige deskundigheid met betrekking tot de projectopdracht;
  • het algemeen analytisch en conceptuele vermogen op het landschappelijke, stedenbouwkundige, architectonische vlak en op het vlak van duurzaamheid;
  • de specifieke projectgebonden teamdeskundigheid gericht op een integrale aanpak;
  • teamsamenstelling, vakbekwaamheid en relevante ervaring.

Dossier nr. 2015-026
gratis te verkrijgen tot 24 juli 2015, 10:30 u. bij
Universiteit Hasselt
Dr. Marie-Paule JACOBS
Martelarenlaan 42, 3500 HASSELT
Tel. 011/26.80.62 - Fax : 011/26.80.19
E-mail : bestekaanvraag@uhasselt.be

Nadere inlichtingen
Universiteit Hasselt
Dhr. Dany POLUS
Martelarenlaan 42, 3500 HASSELT
Tel. 011/26.80.62 – Fax 011/26.80.19
E-mail : dany.polus@uhasselt.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
woensdag 12 augustus 2015, 11:00 u.

IV.14) Renovatie schoolgebouw

GENT

Studieopdracht voor de renovatie van schoolgebouw Malem, Dapperheidstraat 1-2A te Gent (Architectuur, stabiliteit, technische uitrustingen en EPB-verslaggeving).

De uitvoering van de opdracht geschiedt in fases.
De uitvoeringstermijnen van de verschillende fases worden vastgelegd en zijn bindend. De overheid kan elke fase van de opdracht eenzijdig stopzetten.

Foto : www.hln.be


Borgtocht bij toewijzing : 4.000-EUR forfaitair.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 9 april 2016.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Een attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de beroepsmatige fiscale verplichtingen (personen- of vennootschapsbelasting en btw-verplichtingen) overeenkomstig de wettelijke bepalingen (van het land van vestiging). Het attest betreft de laatste afgelopen fiscale periode voor de uiterste indieningsdatum van de offertes (art. 63 KB Plaatsing).
  • Voor kandidaten/inschrijvers die personeel tewerkstellen dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: een attest door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die ten laatste de uiterste indieningsdatum van de offerte is opgemaakt, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
  • De inschrijver is architect of burgerlijk ingenieur-architect. Hij staat zelf in voor de uitvoering van de opdrachten die hem worden toegewezen. Inzake stabiliteit, technische installaties en EPB-verslaggeving kan hij beroep doen op andere entiteiten, zoals
    • een burgerlijk ingenieur bouwkunde of burgerlijk ingenieur architect voor de stabiliteitsstudie
    • een burgerlijk of industrieel ingenieur gespecialiseerd in technische installaties van gebouwen
    • een EPB-verslaggever, conform de voorwaarden opgenomen in het Energieprestatiedecreet.
    In geval het studiebureau een vennootschap is, dienst minstens één van de vennoten over het aangegeven diploma te beschikken. Tevens zullen de vennoten geen bestuursfunctie uitoefenen in een aannemingsbedrijf.
  • Teneinde de technische bekwaamheid na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden gevoegd :
    • het bewijs van inschrijving van de architect of burgerlijk ingenieur-architect bij de Orde van Architecten ;
    • een nota met de samenstelling van het ontwerpteam en de onderlinge verantwoordelijkheden. Alle personeel, medewerkers of onderaannemers welke met de uitvoering van de opdracht zullen worden belast, alsook degenen die hen zullen vervangen in geval van afwezigheid, dienen de nodige studiekwalificaties, beroepservaring en specialisaties te hebben.
    • het bewijs van de verzekering van de beroepsaansprakelijkheid ;
    • opgave van een referentie : minimum 1 overheidsopdracht met een gelijkaardige omvang en complexiteit (renovatie of nieuwbouw), en met een budget van min. 1.000.000 euro, excl. btw. De referentie bevat het bedrag, het tijdstip en de plaats van de uitvoering van de werken, en zijn vergezeld van een attest van goede uitvoering ondertekend door de opdrachtgever. De referenties moeten op naam staan van de inschrijvende architect. Referenties van andere ontwerpbureaus (waar men eventueel aan heeft meegewerkt) worden niet aanvaard.

Gunningscriteria
  1. De visie van de ontwerper op de opdracht – conceptnota. Weging : 60 punten.
  2. Vermenigvuldigingsfactor op barema's ereloon. Weging : 40 punten.
Dossier nr. BOU/2014/080-ID 2452
  • kan gedownload worden van de website : https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : archindex@adorka.be met vermelding "94-14" in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild (zip-file).
U wordt op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten.

Nadere inlichtingen
Contactpunt Overheidsopdrachten
Botermarkt 1, 9000 GENT
Tel. 09/266.77.80 – Fax 09/266.73.79
E: overheidsopdrachten@gent.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
donderdag 13 augustus 2015, 10:00 u.
in het Stadhuis, Botermarkt 1.

IV.15) Volksrestaurant, kinderopvang en administratief centrum zorgbedrijf

KORTRIJK

Aanstellen van het ontwerpersteam voor de realisatie van een volksrestaurant, kinderopvang en administratief centrum voor het zorgbedrijf, Doorniksestraat 60 te 8500 Kortrijk.

De opdracht wordt beschouwd als een opdracht tegen globale prijs.
(De opdracht tegen een globale prijs is een opdracht waarbij een forfaitaire prijs het geheel van de prestaties van de opdracht dekt.)
Geraamde omvang van de opdracht : 292.600 EUR, excl. btw, ereloon. (Totaal budget : 3.800.000 EUR, excl. btw.)
Borgtocht bij toewijzing : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 14 april 2016.

Plaatsbezoek vereist
Rondleidingen in het bestaande pand op woensdag 1 juli 2015, op woensdag 15 juli 2015 en op maandag 10 augustus 2015 telkens om 13:30 u. (aan ingang Doorniksestraat 60).
Gelieve je aanwezigheid vooraf te melden aan Rik Lambert via mail : rik.lambert@ocmwkortrijk.be
De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.

Deelnemingsvoorwaarden
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
  1. Bewijs van verzekering voor burgerlijke aansprakelijkheid waarvan de dekking rekening houdt met de omvang en risico's van de betrokken bouwplaats.
  2. Bewijs van verzekering voor beroepsrisico's voor het volledige ontwerpteam waarvan de dekking rekening houdt met de omvang en risico's van de betrokken bouwplaats.
  3. Minimale samenstelling van het ontwerpersteam met omschrijving van de taken :
    • 2 architecten in het bezit van een bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten of van inschrijving op een gelijkaardige officiële lijst in een andere lidstaat van de Europese Unie.
    • Een interieurontwerper gespecialiseerd in horeca-inrichting met relevante referenties binnen de horeca.
    • Een interieurontwerper met relevante ervaring in kinderopvang en administratieve gebouwen.
    • Een stabiliteitsingenieur met relevante ervaring.
    • Een erkend EPB verslaggever met kennis en ervaring van het maken van officiële metingen voor luchtdichtheid en ervaring met thermografie.
    • Ingenieur ontwerp HVAC met relevante ervaring.
    • Ingenieur ontwerp elektriciteit met relevante ervaring.
    • Adviseur akoestiek met relevante ervaring.
    • Samenwerkingsovereenkomst met Het Vlaamse Expertisecentrum Toegankelijkheid ENTER.
    De opgave van de samenstelling van het ontwerpersteam met vermelding van de studie- en beroepskwalificaties van de teamleden. Met vermelding van de gebruikte en toegepaste methodiek voor projectcoördinatie. Er dient opgegeven te worden, welk deel van de opdracht de dienstverlener in onderaanneming zal geven of in samenwerking zal uitvoeren met andere dienstverleners. Het voorgestelde ontwerpersteam moet voldoen aan de minimale samenstelling. Dit is een eis, inschrijvers die daaraan niet voldoen worden geweerd.
  4. Relevante referentie van een vergelijkbare kinderopvang volgens de richtlijnen en normen van Kind en Gezin, afgewerkt tussen 2009 en 2014. Daartoe verstrekt de kandidaat-ontwerper volgende gegevens :
    • beschrijving van het referentieproject;
    • datum van oplevering;
    • naam en adres van de opdrachtgever;
    • een certificaat van goede uitvoering ondertekend door de opdrachtgever;
    • mate van betrokkenheid bij het referentieproject.
    Minimum eis: 1 relevante referentie waar de indiener de eindverantwoordelijkheid had voor ontwerp en realisatie van een onderdeel van het project zoals technieken, stabiliteit, interieur of bouwkundig ontwerp en uitvoering.
  5. Relevante referenties van representatieve horeca-inrichting. Daartoe verstrekt de kandidaat-ontwerper volgende gegevens :
    • beschrijving van de referentieprojecten;
    • datum van oplevering;
    • naam en adres van de opdrachtgever;
    • mate van betrokkenheid bij de referentieprojecten.
    Minstens 5 relevante referenties waarbij de interieurontwerper, die deel uitmaakt van het ontwerpersteam, de hoofdverantwoordelijkheid had voor ontwerp en uitvoering van de interieurinrichting van het horecagedeelte van de projecten.
  6. Relevante referentie van een administratief centrum, afgewerkt tussen 2009 en 2014. Daartoe verstrekt de kandidaat-ontwerper volgende gegevens :
    • beschrijving van het referentieproject;
    • datum van oplevering;
    • naam en adres van de opdrachtgever;
    • een certificaat van goede uitvoering ondertekend door de opdrachtgever;
    • mate van betrokkenheid bij het referentieproject.
    Minimum eis: 1 relevante referentie waar de indiener de eindverantwoordelijkheid had voor ontwerp en realisatie van het gehele project of minstens van het interieur.
Indien er niet voldaan wordt aan de minimale eisen wordt de inschrijving geweerd.

Gunningscriteria
  Weging
Integratie van conceptnota en bouwprogramma in het concept 22
Architecturale waarde en stedenbouwkundige inpassing 20
Interieur concept volksrestaurant 18
Plannning 16
Budgetcontrole en projectcontrole 14
Duurzaamheid 10


Dossier nr. 20150817/RL/OO
Nadere inlichtingen
Denst Facility
Dhr. Rik LAMBERT
Etienne Sabbelaan 2 te 8500 Kortrijk
Tel. 056/24 48 84 – Fax 056/24 48 85
E : rik.lambert@ocmwkortrijk.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening offertes :
maandag 17 augustus 2015, 11:00 u.
in de OCMW, Burelen Facility, Etienne Sabbelaan 2.

IV.16) Uitbreiding van het commissariaat politiezone AMOW

ASSE

Lokale politiezone AMOW, Zone 5 Mollem 230 te 1730 Asse.
De politie Amow (Asse, Merchtem, Opwijk, Wemmel) gaat achter het commissariaat in de bedrijvenzone Mollem een extra kantoorgebouw optrekken. Bedoeling is tegen 2017 de recherche en alle administratieve diensten , die momenteel nog verspreid zitten in Merchtem en Wemmel, te centraliseren.
De nieuwbouw wordt 1.300 m² groot en de kostprijs wordt geraamd op 1,7 tot 2 miljoen euro. De grote parking achter het commissariaat komt in aanmerking als bouwperceel.

Borgtocht bij toewijzing : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 15 november 2015.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Recent RSZ-attest waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid.
  • Een attest waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan de verplichtingen inzake betaling van de btw.
  • Een attest waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan de verplichtingen inzake betaling van zijn belastingen (attest 276C2).
  • Een attest van de Rechtbank van Koophandel (nr. 276 C1 uitgereikt om te dienen inzake overheidsopdrachten).
  • Een verklaring op erewoord dat de inschrijver zich niet bevindt in een staat van uitsluiting zoals vermeld in artikel 61, paragrafen 1 en 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
  • Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011. (Model te verkrijgen bij ons redactiesecretariaat : 051/25.21.00 – archindex@adorka.be)
  • De technische bekwaamheid van de dienstverlener wordt aangetoond door volgende referenties:
    1. door studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de uitvoering van diensten;
    2. het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten van de perso(o)n(en) die belast zal (zullen) worden met de opdracht;
    3. de lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd door de dienstverlener tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum, en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren;
    4. drie referenties architectuur, stabiliteit en technieken van een project met een gelijkaardig bouwprogramma en van representatieve omvang, die door de dienstverlener samen met eventuele onderaannemers gedurende de laatste 3 jaar ontworpen of gerealiseerd werd of nog in uitvoering is (met vermelding van de kostprijs, aanvangs- en eventuele einddatum, de voorziene uitvoeringstermijn enz.).
    5. een opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener voornemens is in onderaanneming te geven.
    6. een verklaring van de dienstverlener, waarbij hij verklaart dat minstens wekelijks één van de projectverantwoordelijken de werfvergadering stipt zal bijwonen en bovendien steeds zal aanwezig zijn tijdens cruciale bouwfazen.

Enkel die offertes van de dienstverlener, die niet worden uitgesloten en die aan de technische, financiële en economische minimumeisen voldoen, komen in aanmerking voor onderzoek en gebeurlijke toewijzing.

Gunningscriteria
Criteria Weging
Visienota 60
Financiële raming 30
Ereloonpercentage 10


Dossier nr. 11500/PRO.174/10459/ARCH
  • De documenten kunnen tot 17 augustus 2015 worden afgehaald bij Haviland Intercommunale tijdens de kantooruren, mits betaling van 20,00 EURO - inclusief BTW, uitsluitend met cash geld en mits opgave van BTW nummer. De bijhorende factuur zal onmiddellijk worden opgemaakt.
  • De documenten kunnen ook samen met de bijhorende factuur worden opgestuurd binnen de zes (6) kalenderdagen na ontvangst van het schriftelijk verzoek en van de betaling via overschrijving op rekeningnummer BE64 0910 0063 2852 (BIC : GKCC BE BB) van 30,00 EURO - inclusief BTW en verzendkosten. Dit schriftelijke verzoek moet naast naam en adres ook de BTW nummer van de verzoekende vermelden. Indien op het schriftelijke verzoek niet alle gevraagde gegevens zijn vermeld en zolang de som niet op de rekening van Haviland is geboekt, zal er geen bestek worden opgestuurd. Mochten alle vereiste gegevens niet meegedeeld zijn op de tiende (10) kalenderdag voorafgaand aan de dag van het openen van de offertes, zal het eventueel overgemaakte bedrag aan Haviland toekomen als forfaitaire vergoeding voor het bijkomende administratief werk.

Nadere inlichtingen
Intercommunale HAVILAND IgSv
Dhr. Olivier VANDENBROUCKE
Brusselsesteenweg 617, 1731 ZELLIK
Tel. 02/467.11.06 – Fax 02/466.49.81
E : olivier.vandenbroucke@haviland.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening offertes :
dinsdag 18 augustus 2015, 11:00 u.
bij Haviland intercommunale igsv, Brusselsesteenweg 617 te 1731 Zellik - Vergaderzaal 2 gelijkvloers.

IV.17) Bouw van het Applicatiecentrum Bouw en Beton

DIEPENBEEK

De volledige studieopdracht voor de bouw van een nieuw laboratorium voor structuur- en materiaalproeven met benaming "Applicatiecentrum voor Bouw en Beton — ACB2".
De opdracht bevat zowel het ontwerp van een vaste testinfrastructuur (proefvloer en proefwand) als het gebouw dat het laboratorium omvat.
Plaats : Wetenschapspark III, Agoralaan te 3590 Diepenbeek.

Borgtocht bij toewijzing : 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 16 december 2015.

Plaatsbezoek vereist
op woensdag 8 juli 2015 om 10:00 uur.
Gelieve uw deelname aan het plaatsbezoek per e-mail te bevestigen aan : dany.polus@uhasselt.be

Deelnemingsvoorwaarden
  • Een verklaring op erewoord dat de inschrijver zich niet bevindt in een staat van uitsluiting zoals vermeld in artikel 61, paragrafen 1 en 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
  • Fiscaal attest dat betrekking heeft op de laatste afgelopen fiscale periode vóór 19 augustus 2015.
  • Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15.7.2011.
  • Een lijst (minimaal 3) van de voornaamste die gedurende de afgelopen 5 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
  • De kandidaten moeten alle relevante gegevens verstrekken over het team en tevens een portfolio voorleggen van ontwerpen en realisaties. Die stukken moeten een goed beeld geven van de visie, de aanpak waar het ontwerpteam voor staat en van de kwaliteit van zijn realisaties. Elk portfolio moet minimaal 3 projecten, al dan niet gelijkaardig, in eigen naam omvatten die toelaten het conceptuele vermogen te beoordelen. Niet gerealiseerde ontwerpen zijn toegelaten. Er dient echter minimaal een gerealiseerd project opgenomen te worden dat betrekking heeft op het ontwerp van een proefinfrastructuur gericht op het testen van bouwkundige structuren of structuuronderdelen. Als alternatief kan een ontwerp vermeld worden van een grootschalige structuur die aan vergelijkbare krachten onderworpen wordt.
  • De architect die hetzij als zelfstandige hetzij als vennoot deel uitmaakt van het deelnemende team moet bewijzen ingeschreven te zijn op de tabel van de orde van architecten of op de lijst van de stagiairs van de orde van architecten en een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten leveren.

Gunningscriteria
  Weging
Prijs 40
Algemeen plan van aanpak bij de opmaak van de volledige studie 25
De beschrijving van de werkwijze om tot een ontwerp te komen van een sterke, stijve en stabiele reactiewand en proefvloer 15
De procesgerichtheid en procesbereidheid. 10
De aanpak van de uitbreidingsmogelijkheden 5
De werkwijze om de realisatietermijn tot een minimum te beperken 5


Dossier nr. 2015-025
gratis te verkrijgen tot 24 juli 2015, 10:00 u., bij :
Universiteit Hasselt
Dhr. Dany POLUS
Martelarenlaan 42, 3500 HASSELT
Tel. 011/26.80.62 – Fax 011/26.80.19
E-mail : dany.polus@uhasselt.be of bestekaanvraag@uhasselt.be
bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
woensdag 19 augustus 2015, 11:00 u.
Universiteit Hasselt, Agoralaan — gebouw D te 3590 Diepenbeek.

IV.18) Nieuw serregebouw

LEUVEN

Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure voor aanstelling van een ontwerper voor het bouwen van een nieuw serregebouw in Campus De Wijnpers, Mechelsevest 72 te 3000 Leuven.

Deelnemingsvoorwaarden : zie dossier.
Gezien de zeer specifieke materie van de serrebouw en de bijhorende teelttechnologieën dient er minstens één raadgevend ingenieur speciale technieken in het team te zitten die ervaring heeft met de bouw van serres en de technische inrichting (beregening, automatisatie, belichting, ...) ervan en hiervan de nodige referenties kan voorleggen.

Dossier nr. Prov_VB-RMT-GEB-CAL-DO-15-10
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
woensdag 19 augustus 2015, 11:30 u.

IV.19) Open oproep Vlaamse Bouwmeester

BRUSSEL

Op vrijdag 3 juli wordt de nieuwe Open Oproep, editie 30, gepubliceerd op :
http://vlaamsbouwmeester.be/nl/instrumenten/open-oproep

Tijdens de kandidaatstelling kan u ons altijd contacteren :
tel. 0478/59.40.65 - stijn.devleeschouwer@bz.vlaanderen.be
(Stijn DE VLEESCHOUWER)
om u eventueel wegwijs te maken in de nieuwe kandidaatstellingsprocedure.

De kandidaatstelling loopt tot en met donderdag 23 augustus 2015.

IV.20) Schooluitbreiding

VILVOORDE

Ontwerpopdracht voor de Heilig-Hartschool die nood heeft aan meer capaciteit. Hiervoor wil men op de huidige locatie klaslokalen en alle daarbij horende lokalen en voorzieningen bijbouwen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Recent RSZ-attest
  • Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
    • niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
    • geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
    • niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
  • Attest waaruit blijkt voldaan wordt aan zijn fiscale verplichtingen
  • Bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor eensluitend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).
  • Bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
  • Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
  • Een lijst van uw voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht in de scholenbouw, met vermelding van het bedrag, de datum en de school waarvoor zij bestemd waren.

Beoordelingscriteria
  Weging
De vooropgestelde methodologie en wijze van aanpak in functie van de voorliggende opdrachtomschrijving 20
Esthetische en technische waarde 40
Prijs 40


Dossier nr. GEBO 2015/007
enkel digitaal te verkrijgen door aanvraag via e-mail aan : silvie.marien@kov.be

Nadere inlichtingen
Katholiek Onderwijs Vilvoorde vzw
Mevr. Silvie MARIËN
Mechelsestraat 7, 1800 VILVOORDE
Tel. 02/257.05.56 - Fax 02/306.84.41
E-mail : silvie.marien@kov.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
donderdag 27 augustus 2015, 14:00 u.

IV.21) Bouw kinderdagverblijf

HOEILAART

Volledige studieopdracht voor de bouw van een kinderdagverblijf met voorafgaandelijke sloop, Groenendaalsesteenweg 32 te 1560 Hoeilaart.

Borgtocht bij toewijzing : 5 % van de oorspronkelijke aannemingssom van de goedgekeurde en eventueel verbeterde offerte. (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 30 november 2015.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Een verklaring op erewoord dat de inschrijver zich niet bevindt in een staat van uitsluiting zoals vermeld in artikel 61, paragrafen 1 en 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
  • Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011. (Model vervat in bijlage van het dossier).
  • Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's.
  • Een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. Indien de kandidaat of inschrijver om redenen die hij moet verantwoorden, niet in staat is de gevraagde referenties over te leggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
  • Studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de uitvoering van diensten.
  • Bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten van de perso(o)n(en) die belast zal (zullen) worden met de opdracht;
  • Lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd door de dienstverlener tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum, en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren;
  • Opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener voornemens is in onderaanneming te geven;
  • Referentie van op zijn minst 1 (een) gelijkaardige (zowel wat de aard van de diensten als wat de omvang ervan betreft) opdracht te hebben uitgevoerd gedurende de afgelopen drie jaar.
  • Een verklaring van de dienstverlener, waarbij hij verklaart dat minstens wekelijks één van de projectverantwoordelijken de werfvergadering stipt zal bijwonen en bovendien steeds zal aanwezig zijn tijdens cruciale bouwfazen;
  • Een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particulier afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.

Gunningscriteria
  Weging
Visienota 50
Financiële raming 20
Plan van aanpak 40
Ereloon 10


Dossier nr. RVO.159/10453
  • De documenten kunnen tot 26 augustus 2015 (11:00 u.) worden afgehaald bij Haviland Intercommunale tijdens de kantooruren, mits betaling van 35,00 EURO - inclusief BTW, uitsluitend met cash geld en mits opgave van BTW nummer. De bijhorende factuur zal onmiddellijk worden opgemaakt.
  • De documenten kunnen ook samen met de bijhorende factuur worden opgestuurd binnen de zes (6) kalenderdagen na ontvangst van het schriftelijk verzoek en van de betaling via overschrijving op rekeningnummer BE64 0910 0063 2852 (BIC : GKCC BE BB) van 43,75 EURO - inclusief BTW en verzendkosten. Dit schriftelijke verzoek moet naast naam en adres ook de BTW nummer van de verzoekende vermelden. Indien op het schriftelijke verzoek niet alle gevraagde gegevens zijn vermeld en zolang de som niet op de rekening van Haviland is geboekt, zal er geen bestek worden opgestuurd. Mochten alle vereiste gegevens niet meegedeeld zijn op de tiende (10) kalenderdag voorafgaand aan de dag van het openen van de offertes, zal het eventueel overgemaakte bedrag aan Haviland toekomen als forfaitaire vergoeding voor het bijkomende administratief werk.

Nadere inlichtingen
Intercommunale HAVILAND IgSv
Arch. Peggy SCHOONHEYDT, projectcoördinator
Brusselsesteenweg 617, 1731 ZELLIK
Tel. 02/467.11.18 – Fax 02/466.49.81
E-mail : peggy.schoonheydt@haviland.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening offertes :
woensdag 2 september 2015, 11:00 u.
in de Collegezaal van de Gemeente Hoeilaart, 1ste verdieping
Jan Van Ruusbroecpark z/n, te 1560 Hoeilaart.

O-beton
O-beton
O-beton
O-beton
Imperplex
Plenso

Voor alle vragen kan je bij ons terecht op het telefoonnummer 051/25 21 00 van Arch-Index
Copyright © 2015 Arch-Index. Alle rechten voorbehouden.

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u geregistreerd staat in onze architectendatabase of
abonnee bent van Arch-Index.
Indien u deze nieuwsbrief niet langer wenst te ontvangen, klik dan hier