I. Vacatures |
1)
|
Artex: ingenieur bouwkunde (Dendermonde) |
2)
|
Werkend en leidinggevend vennoot in architectenbureau (arr. Leuven) |
3)
|
GO!-onderwijs Vlaamse Gemeenschap: architect DBFM (Brussel) |
4)
|
Architectenbureau Jan Maenhout (Brussel) |
5)
|
Visitator sociale huisvestingsmaatschappijen (Brussel) |
|
|
II. Aanbestedingen & wedstrijden voor (ir)architecten en studiebureaus |
1)
|
Gemengd project: bibliotheek, dienstencentrum, …. : Beveren, 15 februari 2012. |
2)
|
Woningengebouw, kantoren en parking: Sint-Jans-Molenbeek, 15 februari 2012. |
3)
|
Gebouw met 15 huurappartementen + kinderopvang: Veurne, 16 februari 2012. |
4)
|
Nieuwbouw ca. 25 sociale woningen: Leuven, 17 februari 2012. |
5)
|
Bouw van 90 woonentiteiten: Hoboken, 20 februari 2012. |
6)
|
Nieuwbouw klassen en turnzaal/polyvalente zaal: Sint-Truiden-Brustem, 21 februari 2012. |
7)
|
Incubatorgebouw UBIS: Niel, 24 februari 2012. |
8)
|
Oprichting nieuw erfgoeddepot: Ieper, 27 februari 2012. |
9)
|
Raamcontract studieopdrachten infrastructuurwerken e.d.: Puurs, 28 februari 2012. |
10)
|
Renovatie 3 gebouwen met woningen en commerciële ruimten: Sint-Gillis, 28 februari 2012. |
11)
|
Nieuwe kinderopvanglocatie en schooluitbreiding: Linkhout-Lummen, 29 februari 2012. |
12)
|
Gebouw voor universiteitsfaculteit: Antwerpen, 29 februari 2012. |
13)
|
Leslokalengebouw voor universiteitsfaculteiten: Wilrijk, 29 februari 2012. |
14)
|
Verbouwing en restauratie kloostergebouw voor basisschool: Meerbeke, 29 februari 2012. |
15)
|
Renovatie, vervangingsbouw en/of nieuwbouw 48 woningen: Dendermonde, 29 februari 2012. |
16)
|
Verbouwing kazernegebouw tot regionaal depot: Tongeren, 1 maart 2012. |
17)
|
Heropbouw en gedeeltelijke restauratie afgebrande kerk: Galmaarden, 2 maart 2012. |
18)
|
Renovatie kasteel Irishof – aanstelling architect: Kapellen, 2 maart 2012. |
19)
|
Opmaak ontwerp nieuwe gemeentelijke magazijnen: Ranst, 5 maart 2012. |
20)
|
Oproep voor realisatie duurzaam bouwproject: Eeklo, 20 maart 2012. |
21)
|
Raamovereenkomst “ontwerp van infrastructuur”: Antwerpen, 2 april 2012. |
|
|
III. Belgische Energie- en Milieuprijs 2012 |
|
U hebt een realisatie of een project op het gebied van milieubescherming of energiebesparing? Neem gratis deel aan de Belgische Energie- en Milieuprijs 2012. Lees verder … |
|
|
IV. Dag van de Openbare Ruimte |
|
Vakbeurs en lezingen over ontwerp, inrichting, onderhoud en beheer van openbare ruimte. Woensdag 1 en donderdag 2 februari 2012. Lees verder … |
|
Artex ingenieurs en architecten - DendermondeStudiebureau met een 10-tal medewerkers en een veelzijdigheid aan opdrachten zoekt een industrieel ingenieur voor betonstudies van kleine en grote projecten. Kennis van Scia, Allplan, Diamonds, Strakon of Autocad is een pluspunt.
Bezoek www.artexbvba.be voor meer informatie over ons bureau, en stuur gerust een mailtje voor een vrijblijvend gesprek.
Contact: Lieven Verbruggen: 0486/18.20.80 of info@artexbvba.be
|
Werkend en leidinggevend vennootWenst u toe te treden als werkend en leidinggevend vennoot in een meer dan 30-jarige multidisciplinaire ( architecten, ingenieurs, landmeters …) architectenvennootschap?
Naamloze vennootschap, cfr de Wet Laruelle in Vl.–Brabant /arrond Leuven met 10 tot 15 personeelsleden/medewerkers en uitgebreide orderportefeuille in de zorgsector, scholen-, appartementen- en industriebouw, privaat – openbaar, …
Uitrusting up-to-date met 3D-BIM teken- , database- en rekensoftware, topografisch totaalstation, kleurencopiers, volautom. A0- scanner-plotter en plooicombi.
Toetredings%: voorlopig beperkt tot 35%, beperkte persoonlijke (10% van het toegestane aandelenpakket) financiële intekendrempel.
Indien interesse, gelieve een e-mail, aangevuld met een bondige CV, te richten aan: vennotenuitbreiding@gmail.com. Wij nemen vervolgens contact met u op.
|
Het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap te Brussel zoekt een architect DBFM.
Meer info vindt u in het vacaturebericht.
Kandideren kan tot 6 februari 2012.
|
Architectenbureau Jan MAENHOUTzoekt architect met minimum 2 jaar ervaring, om bureau met uiteenlopende projecten te versterken.
Cv sturen naar: Architectenbureau Jan Maenhout Gustave Latinislaan 11, 1030 Brussel T: 02/216.55.95 e: info@arch-janmaenhout.be w: www.arch-janmaenhout.be
|
Oproep tot kandidaatstelling als visitator sociale huisvestingsmaatschappijenVlaams minister van Wonen Freya Van den Bossche lanceert een open oproep tot kandidaatstelling als visitator van sociale huisvestingsmaatschappijen (SHM). Tegelijk peilt de oproep ook naar de interesse voor de aanstelling als algemeen visitatieraadsvoorzitter. In het bijzonder wordt gemikt op onafhankelijke experts met kennis van een of meer van de onderstaande domeinen:
- de sociale aspecten en de welzijnsaspecten van het wonen, met name leefbaarheid, woonzekerheid, integratie en gelijke kansen van bewoners;
- financiën, bedrijfskunde en bestuurskunde, met ervaring in het bedrijfsleven;
- de organisatie en financiering van de sociale huisvesting;
- de verkoop en verhuring van onroerende goederen en de ontwikkeling van woonprojecten.
Wat wordt er van u verwacht? De hoofdopdracht van een visitator bestaat erin de prestaties van een sociale huisvestingsmaatschappij te beoordelen. U doet dat in een team met twee andere visitatoren. U baseert uw beoordeling op kwantitatieve gegevens, aangevuld met een kwalitatieve evaluatie op basis van een bezoek aan de SHM en gesprekken met andere woonactoren. U wordt aangesteld voor een periode van twee jaar, die telkens met twee jaar verlengbaar is. U wordt forfaitair vergoed per prestatie.
Meer informatie? Uitgebreide informatie over de selectieprocedure, de taken van en de vergoeding voor de visitatoren en de visitatieraadsvoorzitter kan u vinden op www.bouwenenwonen.be/visitatieraad
U kan ook mailen naar selectie.visitatiecommissie@rwo.vlaanderen.be of bellen naar Wim GUILLEMYN op het nummer 02/553.22.43.
Interesse? U kan uw kandidatuur indienen door een aangetekende brief te sturen naar het onderstaande adres of door afgifte van uw brief tegen ontvangstbewijs. U kan ook mailen naar selectie.visitatiecommissie@rwo.vlaanderen.be (met ontvangstmelding).
Uw kandidatuur moet uiterlijk op zondag 19 februari 2012 in het bezit zijn van: De heer Hugo BEERSMANS Administrateur-generaal Wonen-Vlaanderen Koning Albert II-laan 19 B 40 1210 SINT-JOOST-TEN-NODE
|
II.1) Gemengd project: bibliotheek, dienstencentrum, gemeentelokalen, …Oproep tot kandidaatstelling - gemengd project "Sabot" - aanstelling ontwerper.
De gemeente kocht het parochiehuis in Melsele, Sabot genoemd, van de vzw Parochiale Werken, met de bedoeling er een project te realiseren in samenwerking met het OCMW.
Het project omvat:
- Bibliotheek (Gemeente Beveren),
- Commerciële ruimten (Gemeente Beveren),
- Gemeentelijke lokalen (o.a. politie, bevolking ...),
- Dienstencentrum (OCMW),
- Assistentiewoningen (OCMW – cfr. Woonzorgdecreet),
- Ondergrondse parking.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijvingen).
Deelnemingsvoorwaarde Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen,
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert,
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem,
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
Gunningscriteria
- Kwaliteit van het schetsontwerp. Weging 70
- Ereloonpercentage. Weging 30.
Dossier nr. 2011/2179 te bekomen bij Gemeente Beveren De heer Walter VAN MACHELEN Stationsstraat 2, 9120 Beveren Tel. 03/750.17.31 – fax 03/750.15.24 E-mail: walter.van.machelen@beveren.be bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: woensdag 15 februari 2012, 11:00 u. in het Gemeentehuis, Stationsstraat 2 te Beveren.
|
II.2) Woningengebouw, kantoren en parkingsOproep tot kandidaatstelling - Architectuur – Volledige opdracht voor een projectontwerper – Optrekken van een gebouw met woningen, een groene dreef, kantoren en een parking in het kader van Wijkcontract Cinema Belle-Vue, gelegen Zinneketerrein (rechts) - Vandermaelenstraat 8-18 en Sint-Mariastraat 21-31 en 35.
Deze opdracht is een opdracht in gedeelten die 2 vaste gedeelten (de hierna beschreven gedeelten 1 en 2) en een voorwaardelijk gedeelte (het hierna beschreven gedeelte 3) omvat.
- Gedeelte 1 (vast): volledige opdracht voor een projectontwerper voor de bouw van een groene dreef op het voormalig traject van het Zinneke en woningen op een perceel gelegen in de Vandermaelenstraat/Sint-Mariastraat te 1080 Sint-Jans-Molenbeek. Het gebouw moet beantwoorden aan de passiefstandaard.
- Gedeelte 2 (vast): volledige opdracht voor een projectontwerper voor de bouw van kantoren en parkings op een perceel gelegen in de Vandermaelenstraat/Sint-Mariastraat te 1080 Sint-Jans-Molenbeek. Het gebouw moet beantwoorden aan de passiefstandaard.
- Gedeelte 3 (voorwaardelijk): volledige opdracht voor een projectontwerper voor het optrekken van een gebouw met woningen gelegen op een perceel in de Sint-Mariastraat 35. Het gebouw moet beantwoorden aan de passiefstandaard. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte is onderworpen aan een beslissing van de aanbestedende overheid die op de gepaste wijze wordt betekend aan de begunstigde opdrachtnemer binnen de door de onderhavige opdracht vastgelegde voorwaarden.
De opdracht omvat de architecturale, de stedenbouwkundige en de landschappelijke studie, met inbegrip van de opdracht van de landmeter, de ingenieursopdracht inzake stabiliteit, de ingenieursopdracht inzake bijzondere technieken en de opdracht voor een EPB-energieraadgever.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen na 15/02/2012.
Deelnemingsvoorwaarden
- RSZ-attest 3e kwartaal 2011 ; voor de dienstverlener die geen personeel tewerkstelt, ofwel een attest dat hij niet is ingeschreven voor de RSZ, ofwel een verklaring op erewoord dat de kandidaat geen verplicht verzekerd personeel tewerkstelt EN een attest van aansluiting (kopie) bij een Sociaal Verzekeringsfonds voor Zelfstandigen dat aantoont dat de betrokkene in orde is met de betaling van de bijdragen als zelfstandige op het ogenblik van de indiening van de kandidatuur,
- Een lijst met de voornaamste, in de loop van de drie laatste jaren uitgevoerde diensten, en die voor elk project een korte beschrijving, het bedrag van de werken, de datum van voltooiing en zijn openbare of private bestemmelingen bevat.
- 3 gedetailleerde referenties van in de loop van de drie laatste jaren uitgevoerde renovatie- of bouwprojecten die door de kandidaat relevant voor worden geacht wat betreft het voorwerp van onderhavige opdracht. Deze 3 referenties betreffen:
- 2 uitgevoerde projecten waarvan het bedrag van de werken hoger dan of gelijk is aan 400 000,00 EUR btw niet inbegrepen,
- 1 uitgevoerd project waarvan het bedrag van de werken hoger dan of gelijk is aan 1 000 000,00 EUR btw niet inbegrepen.
Voor elk van deze drie voorgestelde referenties moet worden geleverd:
- het bedrag van de werken,
- een beschrijving van het project,
- minstens 1 foto van het beëindigde project of van de werf,
- de attesten van goede uitvoering m.b.t. de meest recente fase van het project:
- indien het gaat om diensten voor overheden wordt het bewijs geleverd door attesten die door de bevoegde overheid zijn uitgegeven of ondertekend;
- indien het gaat om diensten voor privépersonen worden de prestaties voor waar en echt verklaard door deze laatste, of bij gebrek hieraan, worden zij als door de dienstverlener uitgevoerd verklaard.
Precisering: onder « uitgevoerd project» moet worden verstaan dat de kandidaat moet hebben deelgenomen aan de fysieke uitvoering doorheen de opvolging van de werf. De aanbestedende overheid beschouwt het project als « uitgevoerd » wanneer dit het stadium bereikt van de ruwbouw met dak. Dit stadium moet worden aangetoond door middel van de foto en van het uitvoeringsattest.
- Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan leden van de Orde van Architecten.
Selectiecriteria beperking van de kandidaturen wordt gebaseerd op de analyse van de knowhow, de efficiëntie, de ervaring en de betrouwbaarheid van de kandidaat, in het bijzonder zijn knowhow bij het zoeken naar architecturale oplossingen die specifiek zijn aangepast aan de context van elk project en die kaderen in de logica van duurzame ontwikkeling. Deze analyse wordt gebaseerd op de in het kader van de technische bekwaamheid ingediende documenten.
Dossier nr. 11.025 gratis te bekomen bij: Gemeente Sint-Jans-Molenbeek De heer Jacques DE WINNE Graaf van Vlaanderenstraat 20, 1080 SINT-JANS-MOLENBEEK Tel. 02/412.37.90 – fax 02/412.36.87 E-Mail: jdewinne@molenbeek.irisnet.be aan wie ook uw kandidatuur dient gericht te worden.
Indienen kandidaturen De kandidatuuraanvraag en identificatie van de indiener dient opgesteld worden op het volgende kandidatuurformulier. Het formulier moet worden ondertekend door een persoon die over de juridische bekwaamheid beschikt om de kandidaat te verbinden. Een forfaitair bedrag van 8.500 EUR, exclusief btw, wordt toegekend aan de kandidaten die worden uitgenodigd om in te schrijven, voor zover zij een geldige en regelmatige offerte ingediend hebben en minstens 50 % van de punten hebben gekregen.
Nadere inlichtingen Gesubsideerde projecten Arch. Vincent DEGRUNE Graaf van Vlaanderenstraat 20, 1080 SINT-JANS-MOLENBEEK Tel. 02/412.36.22 – fax 02/412.36.88 E-mail: vdegrune@molenbeek.irisnet.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen: woensdag 15 februari 2012, 11:00 u.
|
II.3) Gebouw met 15 huurappartementen + kinderopvang op gelijkvloersAanstellen van een ontwerper voor een sociaal huisvestingsproject bestaande uit 15 huurappartementen en gecombineerd - een buitenschoolse kinderopvang op de gelijkvloerse verdieping met een capaciteit van 75 kinderen, inclusief buitenaanleg, die de Woonmaatschappij IJzer & Zee bouwt in opdracht van de AGB Veurne, aan de Brugsesteenweg te Veurne.
Termijn voor de voltooiing van de opdracht: van 1 september 2013 (aanvang) tot 30 juni 2015 (voltooiing).
Dossier te verkrijgen door voorafgaande overschrijving van 50-EUR (inclusief btw) op rekeningnummer BE97.0000.0143.0849 – BIC: BPOT BE B1 van Woonmaatschappij IJzer & Zee, Zuidstraat 17 te 8630 Veurne. Het dossier wordt enkel verstuurd na betaling. Afhalen onmogelijk.
Nadere inlichtingen Woonmaatschappij IJzer & Zee Zuidstraat 17, 8630 Veurne tel. 058/31.22.40 – fax 058/31.42.55 e: directie@wijz.woonnet.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: donderdag 16 februari 2012, 14:00 u. in de Vergaderzaal Woonmaatschappij IJzer & Zee, Zuidstraat 17 te Veurne.
|
II.4) Nieuwbouw ca. 25 sociale woningenArchitectuuropdracht voor de nieuwbouw van ca. 25 sociale woningen, aan de Donkerstraat te Leuven.
Deelnemingsvoorwaarden
- zich niet bevinden in één van de gevallen vermeld in artikel 69 van het KB van 8.01.1996.
- akkoord gaan met het gebruik en de voorwaarden van het typecontract 98.2 van de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen én met het ereloon voor de opdracht.
- ingeschreven zijn bij de Orde van Architecten
- financiële en economische draagkracht kunnen aantonen overeenkomstig artikel 70 van het KB van 8.01.1996.
- De inschrijver moet in de periode van 1 januari 2000 tot en met 1 november 2011 één nieuwbouwproject (ruwbouwwerken, technieken, afwerking,...) van minimum 10 appartementen tot een goed einde hebben gebracht.
Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 200 dagen (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijvingen).
Gunningscriteria De inschrijvers dienen een conceptnota in die beoordeeld zal worden volgens onderstaande criteria: Criterium 1: Architectuur. Weging: 30 Criterium 2: Functionele waarde. Weging: 40 Criterium 3: Stedenbouw. Weging: 30.
Dossier nr. AO/IVD/2011002 tot en met 13 februari 2012 te verkrijgen door
- storting van 35 EUR (incl. BTW en verzending) op rekeningnummer BE47.3300.8166.6980 – BIC: BBRU.BE.BB van Dijledal cvba met vermelding "architectuurofferte Donkerstraat".
- contante betaling van 25 EUR (incl. BTW) bij afhaling aan de balie op het kantoor van Dijledal cvba, Lolanden 8, 3010 Kessel-Lo.
Nadere inlichtingen Dijledal cvba Sociale Huisvesting Leuven, Arch. Ilse VANDIEST Lolanden 8, 3010 KESSEL-LO Tel. 016/25.24.15 - fax 016/35.03.71 ilse.vandiest@dijledal.woonnet.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: vrijdag 17 februari 2012, 10:00 u., bij Dijledal cvba, Lolanden 8, 3010 Kessel-Lo.
|
II.5) Bouw van 90 woonentiteitenOproep tot kandidaatstelling - aanstellen ontwerper Groen Zuid.
Het betreft een opdracht van diensten met als voorwerp het volledig ontwerp, de administratieve afhandeling, de werfopvolging, de coördinatie en de leiding der werken van de bouw van 90 woonentiteiten gelegen op de site ‘Groen Zuid’ te Hoboken.
Deelnemingsvoorwaarden
- ingeschreven zijn op de tabel van de Orde van Architecten.
- zich niet bevinden in één van de gevallen van uitsluiting vermeld in art. 69 van het KB van 08.01.1996.
- de indieners van een aanvraag tot deelneming dienen in te stemmen met de voorwaarden van de typecontracten van Woonhaven Antwerpen (in bijlage dossier).
- de indieners dienen zich expliciet akkoord te verklaren met de ereloonbarema’s architect van Woonhaven Antwerpen (in bijlage dossier).
- bewijs van verzekering tegen beroepsrisico’s.
- minstens één stedelijk nieuwbouwproject ontworpen en gerealiseerd (minstens voorlopig opgeleverd) hebben van minimaal 15 wooneenheden. Minstens één referentie hiervan dient bij de aanvraag tot deelneming gevoegd te worden. Indien het betreffende project als natuurlijke persoon in naam van een ander architectenbureau werd uitgevoerd dient voldoende aangetoond te worden dat het project volledig vanaf het eerste ontwerp tot en met de uitvoering werd uitgevoerd door de indiener van een aanvraag tot deelneming om in aanmerking genomen te kunnen worden.
- Kwalitatieve selectiecriteria.
- Deskundigheid en ervaring in het ontwerpen en realiseren van nieuwbouwprojecten m.b.t.:
- meergezinsbouw en/of sociale huisvesting,
- stedelijk invul- en woningbouwproject,
- overheidsopdrachten en/of gesubsidieerde werken dient aangetoond te worden aan de hand van:
- een oplijsting van gerealiseerde referentieprojecten met vermelding van kostprijs, uitvoeringsdatum, bouwprogramma en opdrachtgever,
- een overzicht van de 5 - voor deze opdracht de meest relevante - referentieprojecten, gebouwd in de laatste 15 jaar (minstens 3) of in uitvoering, met typeplannen, de vermelding van bouwbudget, bouwprogramma, opdrachtgever en opleveringsdatum, een beknopte toelichting, afbeeldingen en een korte motivatie waarom dit project als referentie gekozen is.
- De kwaliteit van de voorgestelde referentieprojecten.
- Een visie op de uit te voeren opdracht in een beschrijvende nota van maximaal 2 A4-pagina’s,
- De samenstelling van het bureau en het projectteam voor deze opdracht,
- Het curriculum van de natuurlijke perso(o)n(en) (projectleider + projectteam) die belast wordt met het opvolgen / uitvoeren van deze opdracht.
- Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
Dossier “Groen Zuid” gratis te verkrijgen tot en met donderdag 16 februari 2012, 16:00 u., door e-mail te sturen naar: projecten@woonhaven.be met vermelding “Dossier Groen Zuid”.
Nadere inlichtingen Woonhaven Antwerpen - Projecten Steenhouwersvest 61, 2000 ANTWERPEN Tel. 03/213.67.06 – fax 03/221.90.79 e: projecten@woonhaven.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening deelnemingsaanvragen: maandag 20 februari 2012, 14:00 u. in de vergaderzaal Barcelona, Steenhouwersvest 61 2000 Antwperpen, 2de verdieping.
|
II.6) Nieuwbouw klassen en turnzaal/polyvalente zaalOproep tot kandidaatstelling voor een beperkte offerteaanvraagprocedure met het oog op de aanstelling van een ontwerpteam voor de uitvoering van de volledige studieopdracht voor de bouw van klassen en een nieuwe turnzaal/polyvalente zaal en aanhorigheden: Brustem Basisschool ’t Wijdeland.
Borgtocht: 5 % afgehouden van elke ereloonstaat.
Deelnemingsvoorwaarden
- De kandidaten voegen bij hun kandidaatstelling het bewijs dat voldaan is aan de voorschriften van artikel 69bis van het KB van 08/01/1996, bijvoorbeeld door een geldig RSZ-attest bij te voegen.
- Door zijn kandidaatstelling verklaart de kandidaat zich niet in een toestand te bevinden die aanleiding zou kunnen geven tot uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten. In welk stadium van de procedure ook kunnen de stukken bedoeld in artikel 69bis van het KB van 08/01/1996 worden opgevraagd als bewijs.
- Een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten.
- Een lijst met drie relevante ontwerpen die in eigen naam werden uitgevoerd tijdens de afgelopen drie jaar en die toelaten het conceptuele vermogen te beoordelen (beschrijving van het project, kostprijs, datum van oplevering, naam en adres opdrachtgever).
- Een beschrijving van de organisatie van het bureau met vermelding van de studie- en beroepskwalificaties van de personeelsleden.
- Indien de ontwerper de intentie heeft om voor de uitvoering van de opdracht samen te werken met derden, dienen deze te worden vermeld in het deelnemingsformulier.
- Indien de onderdelen stabiliteit en speciale technieken door derden worden uitgevoerd, dienen bovenvermelde gegevens (referenties, beschrijving bureau met studie en beroepskwalificaties) voor elk van de partners eveneens bij de kandidaatstelling te worden gevoegd.
- De architect die deel uitmaakt van het deelnemende bureau of team moet ingeschreven zijn bij de Orde van Architecten of het bewijs leveren dat hij het beroep van architect mag uitoefenen.
Gunningscriteria
- Ereloon. Weging: 30.
- Timing voor de verschillende fasen van de opdracht. Weging: 30.
- Visie: 40.
Uit de kandidaatstellingen zullen vijf teams worden geselecteerd op basis van:
- de algemene ontwerpmatige deskundigheid met betrekking tot de ontwerpopdracht
- teamsamenstelling, vakbekwaamheid en relevante ervaring
Dossier nr. ARCH/2012/02 (oproep + kandidatuurformulier) gratis te bekomen
De geselecteerde kandidaten krijgen een bestek toegezonden voor de gunningsfase met daarin een beschrijving van het bouwproject, de gunningscriteria en de uitvoeringsvoorwaarden.
Op pagina 1 van het bestekdocument dat gepubliceerd is, staat er een budget van 2.100.000 €. Dit budget is exclusief BTW en is enkel voor de werken.
Nadere inlichtingen GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling Infrastructuur Thonissenlaan 58, 3500 Hasselt Tel. 011/22.87.41 - fax 011/22.87.46
Contactpersoon voor vragen i.v.m. de administratie: Akin YILDIZ: E-mail: aanbestedingen-iro@g-o.be tel. 011/26.01.77 Contactpersoon voor vragen i.v.m. de inhoud van de opdracht: Joachim SIMONS: joachim.simons@g-o.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening deelnemingsaanvragen: disndag 21 februari 2012, 11:00 u. bij GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, Thonissenlaan 58 te Hasselt.
|
II.7) Incubatorgebouw UBISVolledige ontwerpopdracht voor een nieuwbouwproject 'incubator UBIS' in Waterfront Niel.
Het aanstellen van een ontwerper voor het opmaken en opvolgen van het bouwkundig ontwerp (inclusief binneninrichting) en de studies stabiliteit, speciale technieken en omgevingsaanleg, EPB en haalbaarheidsstudie energie, inclusief de coördinatie en de veiligheidscoördinatie gedurende het ontwerp en de uitvoering van een op te richten 'incubatorgebouw UBIS' in het wetenschapspark Waterfront in Niel.
Geraamde waarde zonder btw: 3.100.000,00 EUR.
Deelnemingsvoorwaarden
- een bewijs dat de inschrijver zich niet in één van de situaties bevindt waardoor hij kan worden uitgesloten overeenkomstig art. 69 van het KB van 8.1.1996, zijnde een bewijs dat de kandidaat-dienstverlener niet verkeert in staat van faillissement, vereffening of gerechtelijk akkoord (of verklaring op erewoord);
- een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie waaruit blijkt dat betrokkene niet werd veroordeeld voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
- RSZ-attest van 3e of 4e kwartaal 2011 (enkel vereist bij tewerkstelling van personeel onderworpen aan de sociale zekerheidsbijdrage),
- een attest daterend van maximum 6 maanden voor de uiterste datum voor de indiening van de offertes, waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van de belastingen en taksen (directe belastingen en btw).
Eventuele bewijsstukken die door middel van een verklaring op erewoord worden ingediend dienen op vraag van het aanbestedend bestuur op het moment van de gunning van de opdracht te worden voorgelegd.
- een passende bankverklaring(en) waaruit een gezonde financiële toestand blijkt,
- een bewijs van verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid en beroepsrisico's,
- een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste 3 boekjaren.
- bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten
- de studie- en beroepskwalificaties van alle leden van het projectteam, eventuele onderaannemers inbegrepen (teamdeskundigheid),
- minstens één referentie van een vergelijkbaar en uitgevoerd bouwproject in binnen- of buitenland, beknopt voorgesteld: een project dat kantoorruimten en/of onderzoekslaboratoria omvat, met een bouwkost in dezelfde orde van grootte als het voorliggende project.
- Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
Het opdrachtgevend bestuur houdt zich het recht voor om een offerte van een tijdelijke vereniging te aanvaarden voor zover minstens één geselecteerde kandidaat deel uitmaakt van deze vereniging.
Selectiecriteria De aanwezigheid en conformiteit van de gevraagde documenten wordt onderzocht. Het niet-bijvoegen van de nodige documenten of het niet-conform zijn ervan kan een basis vormen om de kandidatuur te weigeren. Voor de beoordeling van de technische bekwaamheid van de kandidaat-dienstverlener wordt voor de selectie volgende toetsing gehanteerd:
- de algemene ontwerpmatige deskundigheid met betrekking tot de projectopdracht,
- het algemeen analytisch en conceptueel vermogen op het stedenbouwkundig en architectonisch vlak, en op gebied van duurzaamheid en ecologie,
- de specifiek projectgebonden teamdeskundigheid, gericht op een integrale aanpak,
- teamsamenstelling, vakbekwaamheid en relevante ervaring.
Bestek zal worden bezorgd aan de geselecteerde kandidaten. Voor de indiening van een kandidaatstelling geldt voorliggende aankondiging als informatiebron. Na de selectie wordt een briefing georganiseerd waar de vragen van de geselecteerden zullen worden beantwoord.
Indiening kandidatuurdossiers Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij Antwerpen dhr. Luc BROOS, Algemeen Directeur Lange Lozanastraat 223, 2018 ANTWERPEN
Uiterst tijdstip indiening kandidaturen: vrijdag 24 februari 2012, 12:00 u. Verzending van uitnodigingen tot deelneming aan geselecteerde gegadigden: dinsdag 6 maart 2012.
|
II.8) Oprichting nieuw erfgoeddepotDienstenopdracht: architectuur en technieken met leiding, controle en toezicht op de werken voor de oprichting van een nieuw regionaal erfgoeddepot op de site van het provinciehuis Potyze te Ieper, Zonnebeekseweg 361.
De opdracht omvat het bouwprogramma, het voorontwerp, het ontwerp, de kwalitatieve selectie der aannemers, het vergelijkend onderzoek van de offertes met het gunningsadvies, de leiding en het toezicht op de uitvoering der werken tot en met de definitieve oplevering.
Geraamde waarde van de opdracht: 148.760 EUR , exclusief btw. Borgsom bij toewijzing: 5% op het totale ereloon, te berekenen op de goedgekeurde raming der werken fase voorontwerp. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.
Deelnemingsvoorwaarden
- Bewijs van inschrijving bij de Orde der Architecten
- Een verklaring op eer van de dienstverlener waarin wordt gesteld dat hij niet veroordeeld is voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld.
- Een recent (na 1 september 2011) attest 276C2 van de Administratie der Directe Belastingen, waaruit blijkt dat men in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van de voormelde administratie.
- Een recent (na 1 september 2011) attest van de BTW-administratie, waaruit blijkt dat men in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van de voormelde administratie.
- Opgave van de samenstelling van het bureau met vermelding van de respectievelijke studie- en/of beroepskwalificaties; dit bureau dient minstens te bestaan uit 1 architect. Het bureau dient niet zelf te beschikken over een industrieel ingenieur bouwkunde of bouwkundig ingenieur, een ingenieur stabiliteit en een ingenieur technieken. Zij kan beroep doen op een externe dienstverlener hiervoor. Bij de inschrijving dienen de CV's van deze dienstverleners of studiebureaus te worden toegevoegd.
- Voorlegging van een lijst van gelijkaardige soort opdrachten tijdens de laatste 3 jaar met vermelding van opdrachtgever, prijs en datum. Deze lijst van opdrachtgevers dient minstens één overheid te bevatten.
- Verklaring op eer van de dienstverlener waarin wordt gesteld dat hij ervaring en kennis heeft van de wet op de overheidsopdrachten.
Gunningscriteria
- ereloonpercentage. Weging: 35.
- nota met visie dienstverlener. Weging: 35.
- termijn van indiening voorontwerp (en) in kalenderdagen. Weging: 5.
- termijn van indiening bouwaanvraag dossier in kalenderdagen. Weging: 5.
- termijn voor indiening ontwerp (en) in kalenderdagen. Weging: 10.
- werfopvolging. Weging: 10.
Dossier nr. 0310/2011/004/GEB21 te verkrijgen tot en met 20 februari 2012, 17:00 u., door schriftelijke aanvraag, via e-mail naar: marie_christine.warlop@west-vlaanderen.be of faxbericht naar 050/40.71.02 van het provinciebestuur West-Vlaanderen met opgave van de volledige bedrijfsnaam (incl. de bedrijfsvorm), het adres voor verzending, het adres voor facturatie en vermelding van het ondernemingsnummer:
- aan 15-EUR in papieren versie . De documenten worden dan samen met de factuur met de post verstuurd.
- gratis indien de documenten digitaal verstuurd worden. (Bestek in pdf, plan in autocad.)
U dient in de aanvraag duidelijk te vermelden welke manier van ontvangst van de documenten u wenst.
Nadere inlichtingen Provincie West-Vlaanderen - Provinciehuis Abdijbeke Abijbekestraat 9, 8200 Sint-Andries-Brugge Tel. 050/40.31.97
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: maandag 27 februari 2012 te 11:30 u. in provinciehuis Abdijbeke, Abdijbekestraat 9 te Sint-Andries-Brugge.
|
II.9) Raamcontract studieopdrachten infrastructuurwerkenRaamcontract studieopdrachten: begeleiding en opmaak van een voorontwerp, ontwerp, uitwerking en opvolging van infrastructuurwerken en aanverwanten, met inbegrip van veiligheidscoördinatie en afkoppelingsstudie voor verscheidene projecten in Puurs. Duur raamcontract: 36 maanden (vanaf de gunning van de opdracht).
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 60 dagen (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijvingen).
Deelnemingsvoorwaarden
- Uittreksel uit strafregister of evenwaardig document uitgereikt door een gerecht of overheidsinstantie van het land van oorsprong waaruit blijkt dat betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
- Attest van de Rechtbank van Koophandel of evenwaardig waaruit blijkt dat betrokkene niet in staat van faillissement of vereffening verkeert noch een gerechtelijk akkoord heeft aangegaan.
- Attest RSZ waaruit blijkt dat betrokkene heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdrage voor Sociale Zekerheid en bestaanszekerheid.
- Attest uitgereikt door de Administratie der Belastingen waaruit blijkt dat de dienstverlener in orde is met de betaling van zijn belastingen.
- Passende bankverklaringen waaruit een gezonde financiële toestand blijkt of het bewijs van verzekering tegen beroepsrisico’s.
- Een lijst met de bezetting en de studie- en beroepskwalificaties van al het tewerkgestelde personeel met een volledige beschrijving, inbegrepen organigram van het bedrijf (organisatie) met inbegrip van de infrastructuur en de technische middelen, mogelijkheden en bijzondere vaardigheden om de opdracht naar behoren en kwaliteitsvol te kunnen uitvoeren, en het aanduiden van de personen welke de gevraagde studies zullen leiden.
Dossier nr. G-2011-082 gratis te verkrijgen bij Gemeente Puurs De heer Peter OOSTERLINCK Hoogstraat 29, 2870 Puurs Tel. 03/897.97.51 – fax 03/890.79.96 E-mail: peter.oosterlinck@puurs.be bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening deelnemingsaanvragen: dinsdag 28 februari 2012, 11:00 u. in het Gemeentehuis - trouwzaal - Hoogstraat 29.
|
II.10) Renovatie 3 gebouwen met woningen en commerciële ruimtenOnderhavige opdracht betreft de volledige architectuuropdracht voor de renovatie van 3 huisgebouwen en handelsruimten aan de Parklaan 1 en 3 / Th. Verhaegenstraat 2 en 4 te 1060 Sint-Gillis. De opdracht omvat de architectuurstudie met inbegrip van de opdracht van de landmeter, de ingenieursopdracht inzake stabiliteit, de ingenieursopdracht inzake bijzondere technieken en een EPB-raadgever.
Borgtocht bij toewijzing: 5% van het oorspronkelijke bedrag van de opdracht, afgerond naar het hoger tiental euro.
Nadere inlichtingen Gemeentebestuur Sint-Gillis dhr. Christophe MOYSON Emile Feronstraat, 161, 1060 Sint-Gillis Tel. 02/533.39.50 – Fax 02/539.10.26 E-mail: cmoyson@stgilles.irisnet.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: dinsdag 28 februari 2012, 08:00 u. bij de Dienst Regie voor Grondbeleid Emile Feronstraat 161, 2e verdieping te 1060 Sint-Gillis.
|
II.11) Nieuwe kinderopvanglocatie en schooluitbreidingDe uit te voeren dienst betreft de opmaak van een ontwerpdossier voor de bouw van een nieuwe opvanglocatie voor de kinderopvang in Linkhout en de uitbreiding van de school te Linkhout met enkele klaslokalen.
Borgtocht bij toewijzing: 5% van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht, afgerond naar het hoger tiental. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 90 dagen.
Gunningscriteria
- Referenties, ervaring en kwaliteiten van het ontwerpteam. Weging: 10.
- Gevraagde ereloon. Weging: 40.
- Visie en conceptplan. Weging: 50.
Dossier nr. B 5.1
- gratis in digitale versie ter beschikking gesteld na bestelling via email op bcl@lummen.be
- een uitgeprinte versie kan worden aangekocht mits een voorafgaandelijke betaling van 10-EUR op rekeningnummer BE59.0910.0048.4726 BIC: GKCC.BE.BB van het Gemeentebestuur van Lummen.
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: woensdag 29 februari 2012, 11:00 u. in het Gemeentehuis, Raadzaal.
|
II.12) Gebouw voor universiteitsfaculteitArchitectuuropdracht met kandidaatstelling in eerste fase. De architectuuropdracht zal volgende fasen omvatten:
- het bouwen van gebouw Z voor de faculteit Toegepaste Ingenieurswetenschappen op Campus Groenenborger, Groenenborgerlaan 1, 2020 Antwerpen.
- Optioneel kan hier een tweede gedeelte aan toegevoegd worden, in functie van de beschikbare budgetten.
Borgtocht bij toewijzing: 5 % van de waarde van de opdracht.
Deelnemingsvoorwaarden en selectiecriteria
- Verklaring op eer met betrekking tot m.b.t. RSZ (in regel zijn met verplichtingen in verband met de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid) en waarbij de inschrijver verklaart dat hij zich niet in een persoonlijke toestand bevindt die tot uitsluiting zou leiden krachtens het artikel 17 van het K.B. van 08/01/1996 betreffende de overheidsopdrachten.
- Studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en van het ondernemingskader. De samenstelling van het ontwerpteam dient te worden opgegeven, met toevoeging van de cv's van deze personen. Het ontwerpteam bestaat uit minstens één architect ingeschreven op het tableau van de Orde van Architecten of gelijkwaardig. De inschrijver beschikt over minimaal één architect die instaat voor de communicatie met de opdrachtgever - die in het Nederlands zal geschieden - m.b.t. de opdracht, meer in het bijzonder voor opstellen bestek, indienen aanvraag van de bouwvergunning, werfopvolging en alle andere communicatie met de bouwheer. Indien de ontwerper publicaties m.b.t. architectuur heeft gerealiseerd in vaktijdschriften, en / of eervolle vermeldingen heeft behaald bij wedstrijden, worden deze ook vermeld.
- Een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum. De inschrijver moet kunnen aantonen dat hij ervaring heeft in het oprichten van gebouwen van minstens 5 000 m² bruto-oppervlakte. De inschrijver dient minimaal drie representatieve referenties in eigen naam of in naam van de vennootschap van de voornaamste diensten voor te leggen, die hij gedurende de afgelopen drie jaar heeft verricht i.v.m. dergelijke ontwerpopdrachten, met vermelding van een samenvatting van de opdracht, data en de publieks- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren en de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij die organisaties. Deze referenties dienen van projecten te zijn van een minstens gelijkaardige grootteorde en/of complexiteit. Het staat de universiteit vrij om niet-representatieve referenties te weren en als niet-bestaand te beschouwen. De referenties dienen ook een beeld te geven van de architecturale, esthetische en functionele kwaliteiten van de realisaties van de inschrijver.
- Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
Dossier nr. 2012003868. Het formulier voor de kandidaatstelling kan gratis bekomen worden door een mail te richten aan: aankoopdienst@ua.ac.be met vermelding “Dossier 12 .004 Architect gebouw Z”.
Nadere inlichtingen Universiteit Antwerpen dhr. Elio BERARDOCCO - Aankoopdienst Middelheimlaan 1, 2020 ANTWERPEN Tel. 03/265.31.10 – fax 03/265.31.17 E-mail: aankoopdienst@ua.ac.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen: woensdag 29 februari 2012, 10:00 u.
|
II.13) Leslokalengebouw voor universiteitsfaculteitenArchitectuuropdracht met kandidaatstelling in eerste fase: het bouwen van leslokalengebouw O voor de faculteiten Geneeskunde, FBD en Wetenschappen op Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1 te 2610 Wilrijk.
Borgtocht bij toewijzing: 5 % van de waarde van de opdracht.
Deelnemingsvoorwaarden en selectiecriteria
- Verklaring op eer met betrekking tot m.b.t. RSZ (in regel zijn met verplichtingen in verband met de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid) en waarbij de inschrijver verklaart dat hij zich niet in een persoonlijke toestand bevindt die tot uitsluiting zou leiden krachtens het artikel 17 van het K.B. van 08/01/1996 betreffende de overheidsopdrachten.
- Studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en van het ondernemingskader. De samenstelling van het ontwerpteam dient te worden opgegeven, met toevoeging van de cv's van deze personen. Het ontwerpteam bestaat uit minstens één architect ingeschreven op het tableau van de Orde van Architecten of gelijkwaardig. De inschrijver beschikt over minimaal één architect die instaat voor de communicatie met de opdrachtgever - die in het Nederlands zal geschieden - m.b.t. de opdracht, meer in het bijzonder voor opstellen bestek, indienen aanvraag van de bouwvergunning, werfopvolging en alle andere communicatie met de bouwheer. Indien de ontwerper publicaties m.b.t. architectuur heeft gerealiseerd in vaktijdschriften, en / of eervolle vermeldingen heeft behaald bij wedstrijden, worden deze ook vermeld.
- Een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum. De inschrijver moet kunnen aantonen dat hij ervaring heeft in het oprichten van gebouwen van minstens 5 000 m² bruto-oppervlakte. De inschrijver dient minimaal drie representatieve referenties in eigen naam of in naam van de vennootschap van de voornaamste diensten voor te leggen, die hij gedurende de afgelopen drie jaar heeft verricht i.v.m. dergelijke ontwerpopdrachten, met vermelding van een samenvatting van de opdracht, data en de publieks- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren en de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij die organisaties. Deze referenties dienen van projecten te zijn van een minstens gelijkaardige grootteorde en/of complexiteit. Het staat de universiteit vrij om niet-representatieve referenties te weren en als niet-bestaand te beschouwen. De referenties dienen ook een beeld te geven van de architecturale, esthetische en functionele kwaliteiten van de realisaties van de inschrijver.
- Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
Dossier nr. 2012003879. Het formulier voor de kandidaatstelling kan gratis bekomen worden door een mail te richten aan: aankoopdienst@ua.ac.be met vermelding “Dossier 12 .003 Architect gebouw O”.
Nadere inlichtingen Universiteit Antwerpen dhr. Elio BERARDOCCO - Aankoopdienst Middelheimlaan 1, 2020 ANTWERPEN Tel. 03/265.31.10 – fax 03/265.31.17 E-mail: aankoopdienst@ua.ac.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen: woensdag 29 februari 2012, 10:00 u.
|
II.14) Verbouwing en restauratie kloostergebouw voor basisschoolVrije Basisschool Meerbeke: aanstelling ontwerper verbouwing en restauratie voormalig, beschermd kloostergebouw. Gesubsidieerd door Agion, Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs,
Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Deelnemingsvoorwaarden
- Bewijs verzekering tegen beroepsrisico’s.
- Attest van het in orde zijn met de betaling van de BTW belasting.
- Een verklaring betreffende de totale omzet in werken van de onderneming over de laatste drie boekjaren.
- Bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten
- Een lijst van referenties waaruit blijkt dat de inschrijver gedurende de laatste vijf jaren projecten heeft gerealiseerd, specifiek met betrekking tot het bouwen van schoolgebouwen
- Een lijst van referenties waaruit blijkt dat de inschrijver gedurende de laatste vijf jaren projecten heeft gerealiseerd , specifiek met betrekking tot restauratie en/of grondige renovatie van gebouwen. Indien geen relevante referenties beschikbaar zijn, schrijft de ontwerper een grondige motivering waarom hij meent in aanmerking te komen voor de opdracht.
- De studie- en beroepskwalificaties van de inschrijver en van de medewerkers en/of desgevallend onderaannemers, die in het kader van deze opdracht zullen meewerken.
Gunningscriteria
- Conceptnota. Weging 35.
- Tijdsplanning en verloop van de opdracht. Weging 25.
- Werfopvolging. Weging 20.
- Te leveren diensten voor het door de premienemer vooraf vastgestelde percentage of de te betalen prijs als honorarium. Weging 20.
Dossier gratis verkrijgbaar in digitale versie door dit telefonisch of via e-mail aan te vragen bij: Vrije Basisschool Meerbeke dhr. Marc VANDEN EYNDE, Directeur Nieuwstraat 2, 9402 Meerbeke Tel. 054/33.20.49 – Fax 054/59.88.34 E-mail: vbm.meerbeke@scarlet.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: woensdag 29 februari 2012, 10:00 u. in de Vrije Basisschool Meerbeke, Nieuwstraat 2, 9402 Meerbeke.
|
II.15) Renovatie, vervangingsbouw en/of nieuwbouw 48 woningenAanstellen ontwerper voor de renovatie, vervangingsbouw en/of nieuwbouw van 48 woningen.
Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: tot 120 dagen na 29 februari 2012.
Deelnemingsvoorwaarden
- Bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten,
- Kopie van het diploma Architect of Burgerlijke Ingenieur Architect.
Gunningscriteria
- Concept. Weging 55.
- Organisatie en Coördinatie. Weging 30.
- Timing. Weging 15.
Dossier nr. 2010/1428/01 te bekomen door overschrijving van 50-EUR op rek.nr. BE49.0000.0968.7771 BIC: BPOT BE B1.
Nadere inlichtingen cvba Dendermondse Volkswoningen Mevr. Els SANDERS Begijnhoflaan 2, 9200 Dendermonde Tel. 052/25.81.66 – Fax 052/21.09.61 E-mail: els.sanders@dendermondsevolkswoningen.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: woensdag 29 februari 2012, 10:00 u. bij de Dendermondse Volkswoningen, Begijnhoflaan 2 - 9200 Dendermonde
|
II.16) Verbouwing kazernegebouw tot regionaal depotAanvraag tot deelneming aan een onderhandelingsprocedure voor het opstellen van een ontwerp inzake de verbouwing van gebouw B van de Ambiorixkazerne tot regionaal depot, Blaarstraat 101 te Tongeren.
Deelnemingsvoorwaarden
- Voorbehouden aan architecten(bureaus), studiebureaus.
- Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast
- Selectiecriteria: zie bestek.
Dossier nr. 2010N015799 gratis te bekomen door aanvraag naar: wheeren@limburg.be.
Nadere inlichtingen Provincie Limburg Facilitair Beheer Bouwbureau Dhr. Rob LEMMENS Universiteitslaan 1, 3500 HASSELT Tel. 011/23.79.37 – Fax 011/23.79.20
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening deelnemingsaanvragen: donderdag 1 maart 2012, 14:00 u. in het Provinciehuis Limburg, Lokaal D2.14, Universiteitslaan 1 te 3500 Hasselt.
|
II.17) Heropbouw en gedeeltelijke restauratie afgebrande kerkArchitectuuropdracht voor het deels heropbouwen, deels restaureren van de afgebrande kerk Sint-Pieters, Marktplein te Galmaarden.
|
Foto: Frank D’HOEKERS
Deelnemingsvoorwaarden
- opgave van aantal jaar relevante beroepservaring in de sector van monumentenzorg
- RSZ-attest
- BTW-attest
- bewijs van verzekering beroepsrisico's
- bewijs van inschrijving op de tabel van orde van architecten.
Gunningscriteria
- Conceptnota. Weging 80.
- Aard en visie werfopvolging, termijn, planning. Weging 10.
- Ereloon. Weging 10.
Dossier nr. P264 te verkrijgen tot en met donderdag 16 februari 2012, 12:00 u., door overschrijving van 200-EUR op rekeningnr. BE98.0682.1322.2393 BIC: GKCC.BE.BB van bvba architectenbureau Karel BREDA Kerkstraat 65, 1601 Ruisbroek met vermelding van uw BTW-nummer en dit ten laatste op 16/02/2012.
Nadere inlichtingen Karel BREDA, raadgever-architect Tel. 02/377.81.99 - E-mail: info@karelbreda.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst van inschrijvingen: vrijdag 2 maart 2012, 11:00 u.
|
II.18) Renovatie kasteel Irishof – aanstelling architectOproep tot kandidaatstelling - Kapellen KA - renovatie kasteel Irishof, Streepstraat 16 - aanstelling architect.
Oproep tot kandidaatstelling voor een beperkte offerteaanvraagprocedure met het oog op de aanstelling van een ontwerpteam voor de uitvoering van de volledige studieopdracht voor de restauratie van een beschermd monument: het Irishof (voornamelijk restauratie van daken, buitenschrijnwerk, koepels,… en aanhorigheden).
Borgtocht: 5% afgehouden van elke ereloonstaat.
Deelnemingsvoorwaarden
- De kandidaten voegen bij hun kandidaatstelling het bewijs dat voldaan is aan de voorschriften van artikel 69bis van het KB van 08/01/1996, bijvoorbeeld door een geldig RSZ-attest bij te voegen.
- Door zijn kandidaatstelling verklaart de kandidaat zich niet in een toestand te bevinden die aanleiding zou kunnen geven tot uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten. In welk stadium van de procedure ook kunnen de stukken bedoeld in artikel 69bis van het KB van 08/01/1996 worden opgevraagd als bewijs.
- Een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten.
- Een lijst met drie relevante ontwerpen die in eigen naam werden uitgevoerd tijdens de afgelopen drie jaar en die toelaten het conceptuele vermogen te beoordelen (beschrijving van het project, kostprijs, datum van oplevering, naam en adres opdrachtgever).
- Een beschrijving van de organisatie van het bureau met vermelding van de studie- en beroepskwalificaties van de personeelsleden.
- Indien de ontwerper de intentie heeft om voor de uitvoering van de opdracht samen te werken met derden, dienen deze te worden vermeld in het deelnemingsformulier.
- Indien de onderdelen stabiliteit en speciale technieken door derden worden uitgevoerd, dienen bovenvermelde gegevens (referenties, beschrijving bureau met studie en beroepskwalificaties) voor elk van de partners eveneens bij de kandidaatstelling te worden gevoegd.
- De architect die deel uitmaakt van het deelnemende bureau of team moet ingeschreven zijn bij de Orde van Architecten of het bewijs leveren dat hij het beroep van architect mag uitoefenen.
Gunningscriteria
- Ereloon. Weging: 30.
- Timing voor de verschillende fasen van de opdracht. Weging: 30.
- Visie: 40.
Uit de kandidaatstellingen zullen vijf teams worden geselecteerd op basis van:
- de algemene ontwerpmatige deskundigheid met betrekking tot de ontwerpopdracht
- teamsamenstelling, vakbekwaamheid en relevante ervaring
Dossier nr. ARCH/2012/03 (oproep + kandidatuurformulier) gratis te bekomen
De geselecteerde kandidaten krijgen een bestek toegezonden voor de gunningsfase met daarin een beschrijving van het bouwproject, de gunningscriteria en de uitvoeringsvoorwaarden.
Nadere inlichtingen GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling Infrastructuur Thonissenlaan 58, 3500 Hasselt Tel. 011/22.87.41 - fax 011/22.87.46
Contactpersoon voor vragen i.v.m. de administratie: Akin Yildiz: E-mail: aanbestedingen-iro@g-o.be tel. 011/26.01.77 Contactpersoon voor vragen i.v.m. de inhoud van de opdracht: Sara De Ruymaeker: sara.de.ruymaeker@g-o.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening deelnemingsaanvragen: vrijdag 2 maart 2012, 11:00 u. bij GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, Thonissenlaan 58 te Hasselt.
|
II.19) Opmaak ontwerp nieuwe gemeentelijke magazijnenOproep tot kandidaatstelling - opmaak ontwerp nieuwe gemeentelijke magazijnen aan de Van den Nestlaan.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijvingen).
Deelnemingsvoorwaarden
- Houder zijn van het diploma van architect of ingenieur-architect of een personenassociatie die gerechtigd is de functie van architect uit te oefenen.
- Over de toelating beschikken tot uitoefening van het beroep (tabel Orde van Architecten of toelating van de Orde voor architectuuropdrachten),
- De bepalingen van het bij het dossier gevoegde modelcontract van ereloon te respecteren en te volgen.
- Een vlotte samenwerking kunnen garanderen, inzonderheid op het vlak van bereikbaarheid en snelheid van interventie. Hiertoe wordt de vestigingsplaats van het kantoor opgegeven.
- Verzekering van de beroepsaansprakelijkheid (attest).
- Verklaring op erewoord (zoals opgenomen in het inschrijvingsbiljet) zich niet te bevinden in één van de gevallen bedoeld in artikel 69 van het KB van 8.1.1996, in orde te zijn met RSZ (indien personeel tewerk gesteld wordt) en geen schulden te hebben t.o.v. administratie BTW en directe belastingen. Betreffende attesten en/of bewijzen dienen voorgelegd te worden door de weerhouden inschrijvers bij deelname aan de tweede fase.
- Een lijst met referenties van de afgelopen 10 jaar,
- Portfolio met maximaal 3 relevante referenties (max A3 formaat) met projectomschrijving, grafische documenten (plannen, sneden, gevels, foto’s,...), opgave van gerealiseerde kostprijs t.o.v. simulatietabel en raming, vooropgestelde timing t.o.v. uiteindelijke uitvoeringstermijn en verantwoording bij afwijking. De inschrijver zal van de aangebrachte referenties ook de nodige schriftelijke attesten van goede uitvoering bijvoegen.
- Voorstelling van het ontwerpteam en/of samenwerkingsverband met opgave van de beroepskwalificaties, uitrusting en situering kantoor, inzet personeel,....
Gunningscriteria
- Stedenbouwkundige, ruimtelijke en architecturale kwaliteit.
- Gebruik-/werkkwaliteit (de relatie met de omgeving, de functionele indeling van de loodsen en nieuwbouw, de lichtinval, de graad en flexibiliteit, gebruik openbare ruimte, technische kwaliteiten, …)
- De geraamde kostprijs (en de realiteitswaarde van de raming m.a.w. er zal worden nagegaan of de bouwwijze en de voorgestelde technieken haalbaar zijn i.f.v. de vooropgestelde raming)
- De aandacht die besteed werd aan vereisten inzake duurzaamheid (ecologische/energetische duurzaamheidsaspecten, toegankelijkheid,...)
- Ereloon.
Dossier nr. 2011053 gratis te verkrijgen bij Gemeente Ranst Mevrouw Hilde DIELEN Gustaaf Peetersstraat 7, 2520 RANST Tel. 03/470.10.81 – fax 03/234.19.61 E-mail: hilde.dielen@ranst.be bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.
Uiterst tijdstip voor ontvangst van inschrijvingen: maandag 5 maart 2012, 11:00 u.
|
II.20) Oproep voor realisatie duurzaam bouwproject De stad Eeklo biedt het jeugdpaviljoen op het Jan Frans Willemsplein te Eeklo te koop aan voor het realiseren van een duurzaam woonproject.
Op de footprint van het huidige gebouw (ong. 705 m²) kan een beeldbepalend bouwproject worden gerealiseerd van maximaal 6 bovengrondse bouwlagen en 24 woongelegenheden.
Er kan gedacht worden aan ruime woongelegenheden met terrassen voor verschillende doelgroepen. Een dienstenfunctie (vrij beroep, kantoor, diensten i.f.v.. de bewoners van het gebouw) op het gelijkvloers is mogelijk.
Het gebouw moet een pleinwand aan het Jan Frans Willemsplein vormen en staat in contrast met de groene achterkant die via de zijruimtes waarneembaar is.
Het achterliggende parkje blijft (semi-)publiek en vormt samen met de aanpalende tuinen een woonkwaliteit in het stedelijk centrum. De typologie van deze ruimte moet behouden en versterkt worden. Het parkje moet aan zijn wanden groen worden ingekleed zodat een suggestie ontstaat van een grote ruimtelijke continuïteit.
Het gebouw kent dan ook naar deze groene ruimte een kwalitatieve afwerking en een grote belevingswaarde.
Onder het gebouw kan een ruimte voor parkings, fietsstelplaatsen en bergingen worden voorzien. Deze ruimte mag groter zijn dan de footprint van het gebouw en is bereikbaar via een zij-ingang waar eventueel ook enkele bovengrondse parkeerplaatsen voor fietsers en/of auto’s kunnen worden aangelegd.
Een laag energieverbruik (passiefbouw), inzet van hernieuwbare energie, duurzaam materiaalgebruik zijn de normen voor het ontwerpen van het gebouw.
De kandidaatstelling moet het stadsbestuur bereiken ten laatste op dinsdag 20 maart 2012 om 11 uur, hetzij bij aangetekend schrijven, hetzij door afgifte tegen ontvangstbewijs.
Alle info en lastenboek op http://www.eeklo.be/tekoop of aan te vragen via td@eeklo.be
|
II.21) Raamovereenkomst “ontwerp van infrastructuur”Raamovereenkomst gedurende twee jaar met één onderneming voor studieopdracht “Ontwerp van infrastructuur”.
De opdracht betreft een raamovereenkomst bestaande uit verschillende deelopdrachten op afroep, die allen vallen onder de noemer 'ontwerp van infrastructuur'.
De deelopdrachten zullen bestaan uit één of een combinatie van de volgende type-opdrachten.
- Ontwerp van infrastructuur, meer bepaald de uitwerking van conceptontwerpen voor alle typen van wegenis (de opdracht heeft voornamelijk betrekking op hoofd- en primaire wegen, maar ook specifieke complexere onderdelen van secundaire en lokale wegenis - zoals bruggen en tunnels - kunnen deel uitmaken van de opdracht). Bijvoorbeeld de uitwerking van uitwisselingscomplexen en op- en afritten van snelwegen, het uittekenen van dwars- en langsprofielen, ...;
- Het leveren van technisch advies of een second opinion op aangeleverde concept- of voorontwerpen van infrastructuurprojecten (zowel bouwtechnisch als verkeerstechnisch), met inbegrip van advies inzake wetgeving/richtlijnen infrastructuur en uitvoeringstechnisch advies (constructiemogelijkheden, fasering, werforganisatie, ...);
- De opmaak van globale kostprijsramingen (bouwkost) van infrastructuurprojecten - ofhet leveren van advies of second opinion op aangeleverde kostprijsberekeningen.
Deelnemingsvoorwaarden
- Door in te schrijven verklaart de inschrijver draagkrachtig genoeg te zijn voor uitvoering van deze opdracht conform artikel 70 van het K.B. van 08.01.1996.
- De aanbestedende overheid kan in elk stadium van de procedure de inschrijvers controleren op het vlak van de uitsluitingsgronden, toegangsverbod en financiële en economische draagkracht door het opvragen van de nodige officiële attesten en documenten, opgesteld door de bevoegde instantie.
- Opgave van 3 referenties. (Zie ook bestek C. kwalitatieve selectiecriteria.)
- CV's van de personen die aan de opdracht gaan werken, samenstelling team, organogram.
Gunningscriteria
- Visie en plan van aanpak. Weging 40.
- Prijs. Weging 40.
- Beschikbaarheid en flexibiliteit. Weging 20.
Dossier nr. AGSTAN/ATYP/INFRA/RA09 gratis te bekomen
Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening deelnemingsaanvragen: maandag 2 april 2012, 10:00 u. bij AG Stadsplanning Antwerpen, Francis Wellesplein 1 te 2018, Antwerpen, lokaal T 0214.
(Let op: de aanvankelijk voorziene openingsdatum van 9 december 2011 werd dus verschoven naar 2 april 2012.)
|
III) Belgische Energie- en MilieuprijsNeem als architect, architectenbureau of speler in bouwen of verbouwen deel aan de Belgische Energie- en Milieuprijs 2012 en kom met een of meerdere gebouwen die ontworpen werden volgens de principes van ecologisch bouwen in aanmerking voor de Eco-Building Prijs.
De Belgische Energie- en Milieuprijs beloont initiatieven waarbij milieu, energie en klimaatsverandering centraal staan en toont ook aan dat ieder van ons kan er iets aan doen.
Voor de 7de editie heeft de wedstrijd opnieuw tot doel de verwezenlijkingen van burgers, van ondernemingen, van gemeenten, van instellingen… op het vlak van milieu en energie voor te stellen, positieve en reproduceerbare initiatieven te stimuleren en succesverhalen bekendheid te geven.
Ook dit jaar zullen 13 trofeeën worden uitgereikt tijdens de prestigieuze prijsuitreikingsceremonie op05 juni 2012. Op de avond van de prijsuitreiking beloont de prijs in aanwezigheid van de pers en van meer dan 400 Belgische prominenten de beste acties en initiatieven van alle geledingen in onze samenleving.
Interesse? U vindt de inschrijvingsformulieren op www.eeaward.be
Stuur uw dossier ten laatste op dinsdag 3 april 2012. Nadere inlichtingen: Nathalie Nicosia- tel: 04/221.58.68 nathalie.nicosia@reference-media.be
|
IV) Dag van de Openbare RuimteBrussels Expo, 1 & 2 februari 2012Na drie jaar verhuist de Dag van de Openbare Ruimte België van de Mechelse Nekkerhal naar Bussels Expo. Op 1 en 2 februari vinden op de Dag van de Openbare Ruimte België vele honderden persoonlijke ontmoetingen plaats.
Ook nieuw is dat u zich moet registreren om de beurs gratis te bezoeken. Via de nieuwe website kunt u zich gemakkelijk registreren, u ontvang dan direct per e-mail uw toegangsbewijs voor 1-2 februari 2012. REGISTREER U HIER >
Zodra u zich hebt geregistreerd, ontvangt u per e-mail een gratis entreebewijs (voucher) dat u mee moet nemen op 1-2 februari om in te wisselen voor uw bezoekersbadge. Bent u niet in de gelegenheid om de voucher te printen, registreert u zich dan ook. U moet dan op 1-2 februari hooguit iets langer op uw bezoekersbadge wachten.
Nu al hebben zich meer dan tweeduizend openbare ruimte professionals uit Vlaanderen en Wallonië geregistreerd om de beurs en lezingen gratis te bezoeken.
|
|
|