Als u deze nieuwsbrief in onleesbare code krijgt kunt u deze op http://new.multimail.be/sub/Arch-Index/Nieuwsbriefnr69.htm online bekijken

Nieuwsbrief nr 69
woensdag 12 oktober 2011
I. Loonsverhoging bedienden P.C. 218
  Vanaf 1 januari 2012 zullen zowel de baremalonen als de effectieve lonen verhogen met 0,3%. Deze loonsverhoging wordt toegekend op het loon van de maand januari dat eerst nog moet aangepast worden volgens de jaarlijkse indexering op 1 januari (indexprognose : tussen 3,05 en 3,14 %).
Lees verder ….
   
II.Vacatures
1)
Sculp-It (Antwerpen)
2)
Verzekeringsmaatschappij Protect (Brussel)
3)
Architectenbureau A. VERBEKE (Gent) zoekt medewerkers.
4)
Stad Gent: directeur onderhoud gebouwen.
5)
Stad Gent: adjunct van de directie bouwprojecten.
   
III. Uitnodigingen
1)
Introductie: demonstratie printen en vouwen van grootformaat in één beweging …
2)
Infosessies: “Verlaagde plafonds
   
IV. Aanbestedingen & wedstrijden voor (ir)architecten en studiebureaus
1)
Nieuwbouw kinderdagverblijf: Evere, 24 oktober 2011.
2)
Bijkomende klaslokalen: Galmaarden, 24 oktober 2011.
3)
Ontwerp renovatie zwembad: Bree, 25 oktober 2011.
4)
Tiental sociale wooneenheden + buitenschoolse kinderopvang: Turnhout, 25 oktober 2011.
5)
Inrichting en verbetering energieprestatie Blomme-gebouw: Vorst, 31 oktober 2011.
6)
Assistentiewoningen, WZC, centrum kortverblijf + DVC: Zedelgem, 3 november 2011.
7)
Verbouwing en nieuwbouw voor het Justitiehuis: Dendermonde, 3 november 2011.
8)
Verbouwing voormalig kadaster voor huisvesting Justitiehuis: Gent, 3 november 2011.
9)
Ontwerp woonzorgcentrum-site: Sint-Niklaas, 7 november 2011.
10)
Sport- en cultuurcentrum Site Riderfort: Ruddervoorde, 7 november 2011.
11)
Nieuwe voetgangers- en fietsersbrug: Wetteren, 8 november 2011.
12)
Diverse renovatieprojecten (11 loten): Turnhout, 8 november 2011.
13)
Heraanbesteding: Restauratie gebouwen Hippodroom Bosvoorde: Ukkel, 15 november 2011
Een voorafgaand bezoek aan de site is verplicht. Dit bezoek zal plaats vinden nu donderdag 13 oktober 2011 om 13:30 u ter plaatse.
14)
Architectuurprijs stad Brugge 2011: 15 november 2011.
15)
Dertig aanleunappartementen: Meulebeke, 16 november 2011.
16)
Restauratie voormalige pastorij met herbestemming: Veerle-Laakdal, 16 november 2011.
17)
Renovatie en reconversie Wintercircus: Gent, 16 november 2011.
18)
Nieuw Animalarium VUB: Jette, 22 november 2011.
19)
Verkavelingsplan en architectuuropdracht huur- en koopwoningen: Hooglede, 16 december 2011.
20)
Ontwerp deelgebied Kanaalpark Vilvoorde: oproep tot kandidatuurstelling. 20 december 2011.
   

Scanpro

I.) Loonsverhoging bedienden Paritair Comité 218

Het volgende geldt enkel voor architecten, interieurarchitecten, assistent-architecten, bouwkundig tekenaars e.a. die werken in het kader van een commerciële vennootschap (bijv. een nv of een bvba) en ressorteren onder het Aanvullend Paritair Comité voor de bedienden (nr. 218). De werknemers bij een vrije beroepsbeoefenaar vallen immers normaliter onder het Paritair Comité nr. 336.

Het volgende geldt echter ook als u als architect-werkgever voor uw bedienden vrijwillig het indexeringssysteem uit het Paritair Comité 218 volgde. Meestal wordt dit in het arbeidsrecht beschouwd als een “verworven recht” én moet u dan het systeem blijven toepassen.

De nieuwe CAO-bepalingen voor de periode 2011-2012:
  1. Vanaf 1 januari 2012 worden zowel de baremalonen als de effectieve lonen verhoogd met 0,3%, nadat de jaarlijkse indexaanpassing op 1 januari 2012 is toegepast. (Volgens de huidige indexprognose van het Planbureau zou die aanpassing tussen 3,05 en 3,14 % liggen.)

    Hierbij wordt de mogelijkheid voorzien, maar enkel voor de effectieve lonen, om deze 0,3% om te zetten in een gelijkwaardig voordeel mits hierover een akkoord wordt gesloten op het vlak van het bureau of de onderneming voor 31 oktober 2011.

  2. Ook voor 31 oktober 2011 wordt de mogelijkheid geboden om de voorziene ecocheques om te zetten in een ander gelijkwaardig voordeel. In ondernemingen of de zeldzame architectenbureaus met een syndicale vertegenwoordiging van de bedienden gebeurt dit via een schriftelijk akkoord met deze vertegenwoordigers. In de meeste architectenbureaus is er geen syndicale vertegenwoordiging. Dan gebeurt dit gewoon via voorafgaande informatie door de werkgever aan de bedienden.

  3. Verplaatsingskosten: De tussenkomst van de werkgever in het openbaar vervoer voor de trein wordt opgetrokken tot 80% en dit vanaf 1 juli 2012.

    Hierbij wordt aan de werkgevers aangeraden om gebruik te maken van het systeem van de derde betalersregeling. In dat geval betaalt de werkgever de vervoerskosten voor de trein immers terug aan 100%, maar wordt 20% ten laste genomen door de overheid.

    Werkgevers die hun personeel gratis woon-werkverkeer wensen aan te bieden, dienen hiervoor een derdebetalercontract af te sluiten met de NMBS. Je kan als werkgever zo’n contract afsluiten via de website van de NMBS
    http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/takeaseat/index.php
    waar je ook meer info vindt over de derdebetalersregeling.

  4. Eindejaarspremie. Bij de beëindiging van de arbeidsovereenkomst wegens definitieve overmacht (bijv. om medische reden) is voortaan dezelfde regeling van toepassing als bij het ontslag gegeven door de werkgever.
    Vaderschapsverlof, betaald educatief verlof en syndicaal verlof worden toegevoegd aan de afwezigheden die geen vermindering van het bedrag van de eindejaarspremie met zich meebrengen (gelijkgestelde dagen).
    De eindejaarspremie moet voortaan eveneens pro rata worden uitbetaald aan de bedienden die werden aangeworven binnen het kader van een arbeidsovereenkomst voor een duidelijk omschreven werk van minstens 6 maand en die de onderneming verlaten vóór de betaling van de premie.
Meer info kan je uiteraard bekomen bij ons secretariaat (tel. 051/25.21.00 – archindex@adorka.be.)


Scanpro

II.) VACATURES


sculp(IT)architecten

in Antwerpen, is op zoek naar een zelfstandige (ingenieur)architect(e), tussen 1 en 4 jaar werkervaring voor min. 4/5 medewerking aan kleine tot middelgrote projecten. Goede kennis autocad vereist.
CV en portfolio mailen naar: silvia.mertens@sculp.it.
Info: www.sculp.it



Verzekeringsmaatschappij Protect

zoekt een m/v ingenieur stabiliteit met minstens 5 jaar werfervaring voor expertises.
Meer info: zie www.protect.be/vacatures

Stuur uw CV naar Protect, tav Rebecca Ramboer, Jetsesteenweg 221, 1080 Brussel
of mail naar hrm@protect.be



ARCHITECTENBUREAU A. VERBEKE zoek medewerkers

Als middelgroot architectenbureau uit Gent zijn wij naar aanleiding van een aanzienlijke uitbreiding van onze opdrachtenportefeuille op zoek naar nieuwe gemotiveerde medewerkers die wensen mee te bouwen aan de bestendige groei van ons bureau.

Volgende profielen komen in aanmerking:

PROJECTMANAGER

(ingenieur-) architect met min. 10 jaar ervaring.

taakomschrijving:
  • je staat aan de leiding van een team medewerkers waaronder projectarchitect, junior architect, assistent-architecten/tekenaars en stagiairs;
  • je hebt de volledige coördinatie in handen van enkele grote residentiële of kantoorprojecten en bent het aanspreekpunt voor opdrachtgevers, aannemers en andere bouwpartners;
  • je zorgt voor een correcte opvolging op de werven;
  • als aanspreekpunt voor externe partners waak je over het uitdragen van het kwaliteitsbeleid van het bureau;
  • planning, taakverdeling en budgettering van je team gebeurt in samenspraak met de directie;
  • je definieert mee de methodiek en procedures binnen het bureau;
  • je rapporteert op regelmatige basis over de evolutie van je team en de dossiers die onder uw verantwoordelijkheid vallen;
  • je hebt de architecturale leiding op de werven, werfvergaderingen en coördinatievergaderingen;
  • je krijgt voor deze taken de nodige assistentie van projectarchitecten, junior architecten en stagiairs.

uw profiel:
  • als architect of ingenieur-architect met minimum 10 jaar ervaring heb je reeds de nodige knowhow opgedaan in grotere projecten;
  • je bent een teamleider met talent voor het coachen van je medewerkers;
  • je bent communicatief en stressbestendig;
  • je hebt de nodige technische bagage om uw medewerkers te sturen en begeleiden;
  • je bent op korte termijn voltijds beschikbaar;
  • vergoeding wordt bepaald i.f.v. uw ervaring.

PROJECTARCHITECT

(ingenieur-) architect met 5 jaar ervaring.

taakomschrijving:
  • Binnen een multidisciplinair team en in samenspraak met je projectleider, begeleid je één project.
  • Je volgt de planning van je project intern op en je coördineert de interne werkzaamheden.
  • Je pleegt zeer veel overleg binnen het team om de werking optimaal te doen verlopen.
  • Je bent het aanspreekpunt van de projectleider.
  • Je volgt uw dossiers op van aanbesteding tot en met uitvoering.
  • Je verleent de projectleider assistentie op de werven.
  • Je kan steunen op de medewerking van de projectleider, junior architecten, architect-assistenten, stagiairs en externe raadgevers.

uw profiel:
  • Je bent architect of burgerlijk ingenieur-architect van opleiding.
  • Je hebt minimum een 5-tal jaren professionele ervaring opgedaan. Ervaring in de woningbouw / meergezinswoningbouw/ kantoorbouw is wenselijk.
  • Je bent een teamplayer en slaagt erin door overleg en een open geest het project tot een goed einde te brengen.
  • Je hebt ervaring in het begeleiden en coachen van junior architecten, assistent-architecten en stagiairs.
  • Je bent gedreven, communicatief, stressbestendig en zeer goed georganiseerd.
  • Je kan vlot overweg met MS Office-toepassingen en met CAD-tekensoftware.
  • Je bent op kortere termijn voltijds beschikbaar.
  • Uw vergoeding wordt bepaald i.f.v. uw ervaring.

JUNIOR ARCHITECT

architect met 2 jaar ervaring (stage beëindigd)

taakomschrijving:
  • je werkt in een projectteam waar je zal ingeschakeld worden voor de concretisering van projecten;
  • onder begeleiding van de architect en projectmanager zal je ingeschakeld worden voor zowel tekenwerk, meetstaten en bestekken;
  • je kan zelfstandig werken aan ontwerp-, bouwaanvraag-, aanbestedings- en uitvoeringsdossiers en bent dus voldoende op de hoogte van de procedures in deze verschillende fases.
uw profiel:
  • stage moet reeds beëindigd zijn;
  • gemotiveerd en gedreven teamplayer;
  • de nodige zin voor detail en nauwkeurigheid aan de dag leggen;
  • goede kennis van volgende software: Autocad, sketchup, office (excel, word,..), presentatie- en eventueel renderingsoftware;



Directeur onderhoud gebouwen (m/v) voor stad Gent.

Directeur onderhoud gebouwen (m/v) (statutair) - Departement Facility Management.

Jouw functie:
je staat aan het hoofd van de Dienst Onderhoud Gebouwen, die verantwoordelijk is voor het onderhoud van stadsgebouwen en de bijhorende installaties.
De dienst bestaat uit 190 medewerkers, verdeeld over de Afdelingen Technieken, Bouw, Veiligheid en Planning & Administratie. Je organiseert en volgt de werking van je dienst op, zowel op inhoudelijk, methodisch, organisatorisch als financieel vlak.
Daarbij stuur je de dienst van een overwegend curatieve werking naar een meer preventieve aanpak. Je geeft leiding aan je medewerkers, coacht en motiveert hen volgens de principes van het personeelsbeleid van stad Gent.

Voorwaarden:
  • masterdiploma;
  • vier jaar relevante werkervaring.

Ons aanbod:
  • een job in Gent met glijdende werkuren;
  • afwisselende functie-inhoud, diverse contacten en autonomie;
  • brutostartloon van 3.658,87 euro per maand;
  • eventueel meerekenen van relevante anciënniteit;
  • extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en hospitalisatieverzekering;
  • aantrekkelijke vakantieregeling en heel wat opleidingsmogelijkheden;
  • gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer of fietsvergoeding.

Interesse ?
  • surf naar www.gent.be/solliciteren en lees alle informatie over de functie, voorwaarden en selectieprocedure;
  • solliciteer online;
  • ten laatste op 18 oktober 2011.

Dienst Rekrutering & Selectie
Administratief Centrum Portus
Keizer Karelstraat 1
9000 Gent
Tel.: 09/266 75 60
vacatures@gent.be

Gent gaat voluit voor gelijke kansen ! Wij selecteren kandidaten op basis van hun kwaliteiten ongeacht leeftijd, geslacht, etnische afkomst, geloof, handicap, nationaliteit, enz.



Adjunct van de directie – bouwprojecten (m/v), statutair, voor stad Gent

Dienst Bouwprojecten stad Gent

Jouw functie:
je leidt en volgt verschillende bouwprojecten op vanuit de rol van facilitair projectleider. Je beheert het integrale bouwproject, van initiatie tot nazorg. Hiervoor doe je voorbereidende analyses en ondersteun je besprekingen.
Je staat in voor projectorganisatie en voor de opvolging van het project op zowel administratief-procedureel, technisch als financieel vlak. Je staat tenslotte in voor de eindevaluatie en nazorg van het project. Vanuit jouw expertise fungeer je als kenniscentrum inzake de aanpak en methodologie rond het leiden en opvolgen van facilitaire projecten. Je voorziet ook structureel in informatieoverdracht naar de collega-diensten.

Voorwaarden:
masterdiploma architectuur, industriële wetenschappen (richting bouwkunde, elektromechanica, elektriciteit, elektrotechniek) of ingenieurswetenschappen (optie bouwkunde of architectuur) of gelijkwaardig.

Ons aanbod:
  • een job in Gent met glijdende werkuren;
  • afwisselende functie-inhoud, diverse contacten en autonomie;
  • brutostartloon van 2.815,01 euro per maand;
  • eventueel meerekenen van relevante anciënniteit;
  • extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en hospitalisatieverzekering;
  • aantrekkelijke vakantieregeling en heel wat opleidingsmogelijkheden;
  • gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer of fietsvergoeding.

Interesse ?
  • surf naar www.gent.be/solliciteren en lees alle informatie over de functie, voorwaarden en selectieprocedure;
  • solliciteer online;
  • ten laatste op 18 oktober 2011.
Dienst Rekrutering & Selectie
Administratief Centrum Portus
Keizer Karelstraat 1
9000 Gent
Tel.: 09-266 75 60
vacatures@gent.be

Gent gaat voluit voor gelijke kansen ! Wij selecteren kandidaten op basis van hun kwaliteiten ongeacht leeftijd, geslacht, etnische afkomst, geloof, handicap, nationaliteit, enz.


Scanpro

III.1) Introductie : printen + vouwen grootformaat in 1 beweging

Sint-Niklaas, 26 en 26 oktober 2011

Ontdek op de introductiedagen de geïntegreerde print- en vouwoplossing met de HP Designjet T7100 en de GERA Butterfly wide format folder.

De nieuwe HP Designjet T7100 printer en de GERA Butterfly wide format folder is een unieke combinatie. Voortaan betaalt u minder voor prints van hoge kwaliteit, die in één beweging kunnen worden afgewerkt tot een kant-en-klaar plan.
Kom het zelf uittesten tijdens de introductiedagen op 25 en 26 oktober 2011, telkens van 13 tot 21 uur, bij Repro Zaman. De nagelnieuwe GERA Butterfly wordt er voorgesteld op de Belgische markt. En u kunt er uiteraard ook nog andere oplossingen ontdekken.

Om u in te schrijven, gelieve dit formulier in te vullen en te faxen naar 03/778.15.59
of te e-mailen naar info@reprozaman.be.



Scanpro

III.2) VERLAAGDE PLAFONDS

Een blik op de systemen, technieken, afwerkingsgraden en detailleringen

Het plafond is een zeer bepalende factor in de vormgeving van een interieur. Het inbouwen van een verlaagd plafond is hierbij één van de mogelijkheden. Hier zijn meerdere voordelen aan verbonden. Gezien het belang van energiebewust (ver-)bouwen wint het klimaatplafond ook steeds aan populariteit. Maar er leven nog heel wat vragen rond de toleranties, verschillende systemen, enz. Het NAV organiseert daarom rond dit thema een infoavond, op drie locaties.


Het inbouwen van een verlaagd plafond is een interessante optie bij het vormgeven van het interieur. Zo zijn er meerdere voordelen aan verbonden. Een minder goede afwerking van de ruwbouw wordt deskundig verstopt, er is voldoende ruimte voor het inbouwen en wegwerken van technieken, ingrepen op akoestisch vlak blijven mogelijk, … Maar het is soms ingewikkeld om het bos tussen de bomen te zien door alle verschillende systemen.

Deze infoavond geeft in het eerste deel een overzicht van de bestaande verlaagde plafondsystemen. Dit op basis van de Technische Voorlichting 232. Met specifieke aandacht voor wat de architect tijdens het ontwerp en de uitvoering zeker niet uit het oog mag verliezen.
In het tweede deel staat het principe van klimaatplafonds centraal. U verneemt er wat de mogelijkheden, voordelen en aandachtspunten zijn.
Afsluitend krijgt u een overzicht van de verschillende praktijkoplossingen aangereikt door Barrisol, Gyproc, Interalu, Jansen Finshings, Knauf, Promat.

Gastsprekers op deze avonden zijn:
  • Ing. Sven EECKHOUT, hoofdadviseur bij de afdeling technisch advies van het WTCB,
  • Prof. Dr. Michel DE PAEPE, UGent
  • Ingenieur-architect Koen WILLEM.

Na afloop: receptie en info-standen van de verschillende partners en producenten.

Plaatsen en data:
  • dinsdag 18 oktober 2011 - Eandis - Aarschotsesteenweg 58 te WILSELE
  • donderdag 20 oktober - Omnia Schaubroeck - Steenweg op Deinze 154 te NAZARETH
  • dinsdag 25 oktober 2011 - Ter Elst Congrescentrum - Kattenbroek 1 te EDEGEM.

Deze infosessie is exclusief voor architecten, ingenieur-architecten, interieurarchitecten en hun medewerkers. Leden van NAV en AiNB kunnen gratis deelnemen, niet-leden betalen 15 euro aan de ingang.

Inschrijven is verplicht en kan via de site http://www.nav.be/pages/kalender-detail.php?id=177&i2=0


Scanpro

IV.1 ) Nieuwbouw kinderdagverblijf

EVERE

De uit te voeren dienst betreft het opmaken van een ontwerp, opmaken van het uitvoeringsdossier, aanbesteding en controle op de uitvoering voor het oprichten van een nieuwbouw voor een kinderdagverblijf voor 50 kinderen en de uitbreiding van de basisschool met klassen.
Onmiddellijke start : ontwerp, uitvoering en bouwwerken binnen 1 jaar, afhankelijk van de bouwvergunning.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 90 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • RSZ-attest;
  • bankverklaring;
  • en voorwaarden vermeld de in het bestek vermelde gunningscritera.

Dossier nr. sgr8/begr/2011/2044/kdv+bs
gratis te verkrijgen bij:
Scholengroep Brussel
Arch. Marisa MOLINARI
Oudstrijdrslaan 200, 1140 EVERE
Tel. 02/727.06.80 - Fax 02/705.30.77
E-mail: sgr8.marisa@g-o.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
maandag 24 oktober 2011, te 11:00 u.
bij Scholengroep Brussel Oudstrijderslaan 200 te 1140 Evere.


Scanpro

IV.2 ) Bouwen bijkomende klaslokalen

GALMAARDEN

De uit te voeren dienstenopdracht omvat de volledige studieopdracht voor het bouwen van bijkomende klaslokalen bij de gemeentelijke basisschool Galmaarden, Hoogstraat 6 te 1570 Galmaarden: het opmaken en opvolgen van het ontwerp m.i.v. veiligheidscoördinatie en EPB-verslaggeving. De opdracht omvat de studie met betrekking tot de architectuur, stabiliteit, technische uitrustingen en infrastructuurwerken.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Een verklaring waarin bevestigd wordt dat noch de dienstverlener noch één van zijn onderaannemers zich in één van de uitsluitingsgevallen bevindt als bedoeld in de artikelen 69 §1 1°-4° en §2 1°-6° van het K.B. van 8 januari 1996. Op eenvoudig verzoek zal de inschrijver de documenten ter staving (attest van de Rechtbank van Koophandel n° 276 C1, bewijs van goed zedelijk gedrag van de perso(o)n(en) die zal (zullen) belast worden met de opdracht, getuigschrift nr. 276 C2 van het Ontvangkantoor van de Belastingen.
  • Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico’s.
  • Studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de uitvoering van diensten.
  • Bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten.
  • Een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
  • Opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener voornemens is in onderaanneming te geven.
  • Eén referentie urbanisatie, architectuur, stabiliteit en technieken van een project met een gelijkwaardig bouwprogramma en van representatieve omvang, die door de dienstverlener of zijn onderaannemers gedurende de laatste 3 jaar ontworpen of gerealiseerd werd of nog in uitvoering is (met vermelding van de kostprijs, aanvangs- en eventuele einddatum, de voorziene uitvoeringstermijn enz.).
  • Een verklaring van de dienstverlener, waarbij hij verklaart dat minstens wekelijks één van de projectverantwoordelijken de werfvergadering stipt zal bijwonen en bovendien steeds zal aanwezig zijn tijdens cruciale bouwfazen.

Dossier: 861.2/GBS.GALM-2011
De documenten kunnen tot en met maandag 17 oktober, 11:00 u., worden afgehaald bij de gemeente Galmaarden tijdens de kantooruren, mits betaling van 40,00 EUR, inclusief BTW. De bijhorende factuur zal onmiddellijk worden opgemaakt.
De documenten kunnen ook samen met de bijhorende factuur worden opgestuurd binnen de zes kalenderdagen na ontvangst van het schriftelijk verzoek en van de betaling via overschrijving op rekeningnummer BE39.0910.0014.4519 van 40,00 EUR, inclusief BTW en verzendkosten.
Dit schriftelijk verzoek moet naast naam en adres ook het BTW nummer van de verzoekende vermelden.
Indien op het schriftelijk verzoek niet alle gevraagde gegevens zijn vermeld en zolang de som niet op de rekening van de gemeente Galmaarden is geboekt, zal er geen bestek worden opgestuurd. Mochten alle vereiste gegevens niet meegedeeld zijn op de tiende kalenderdag voorafgaand aan de dag van het openen van de offertes, zal het eventueel overgemaakte bedrag aan de gemeente Galmaarden toekomen als globale prijs voor het bijkomende administratief werk.

Nadere inlichtingen
Gemeentebestuur
Dienst Openbare Werken
Mevrouw Katrien DE COOMAN
Marktplein 17, 1570 GALMAARDEN
Tel. 054/59.61.81
E-mail: katrien.decooman@galmaarden.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen:
maandag 24 oktober 2011 te 11:00 u.
in de raadzaal van het gemeentehuis, 1ste verdieping, Marktplein 17.


Scanpro

IV. 3) Ontwerp renovatie zwembad

BREE

Opstellen van een ontwerp voor renovatie van zwembad de Sprink.

Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental. Minimumtermijn gedurende dewelke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarde
Een verklaring waarin bevestigd wordt dat noch de dienstverlener noch één van zijn onderaannemers zich in één van de uitsluitingsgevallen bevindt als bedoeld in de artikelen 69 §1 1°-4° en §2 1°-6° van het K.B. van 8 januari 1996:
  • niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen,
  • niet in staat van faillissement of vereffening verkeert,
  • geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem,
  • niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast,
  • bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
  • in orde is met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen;
  • in orde is met de betaling van de belastingen;
  • zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.

Gunningscriteria
  1. prijs. Weging: 40.
  2. projectmethodologie. Weging: 15.
  3. projectorganisatie. Weging: 10.
  4. uitvoeringstermijn. Weging: 25.
  5. ervaring. Weging: 10.

Dossier: 2011/284/TD/AV
verkrijgbaar door overschrijving van 45-EUR voor 14 oktober 2011 op rekeningnummer 091-0004660-33.

Nadere inlichtingen
Stad Bree
Mevr. Annita VERHOEVEN
Vrijthof 10, 3960 BREE
Tel. 089/84.85.31 – fax 089/47.33.22
E-mail: annita.verhoeven@bree.be
aan wie ook de inschrijvingen moeten worden gericht.

Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen:
dinsdag 25 oktober 2011, 16.00 u.
Opening: om 16.30 u. in het Stadhuis van Bree.


Scanpro

IV. 4) 10-tal sociale wooneenheden + buitenschoolse kinderopvang

TURNHOUT

Ontwerp van een 10-tal sociale wooneenheden voor DE ARK en buitenschoolse kinderopvang met minimaal 21 opvangplaatsen voor Stad Turnhout aan de Koningin Astridlaan 28.

Deelnemingsvoorwaarden
  • lid zijn van de Orde van Architecten;
  • RSZ-attest;
  • andere voorwaarden vermeld in bestek.

Dossier: 2011-0181
gratis te verkrijgen tot 24 oktober 2011, 12:00 u.
bij De Ark
Mevrouw An LUYTEN
Campus Blairon 599, 2300 Turnhout
Tel. 014/40.11.07 – fax 014/40.11.01
E-mail: an.luyten@arkwonen.be
bij wie ook nadere inlichtingen kunnen bekomen worden.

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
dinsdag 25 oktober 2011, 10:00 u.

Datum verzending uitnodiging aan geselecteerde gegadigden: 17 november 2011.



Scanpro

IV. 5) Inrichting en verbetering energieprestatie Blomme-gebouw

VORST-BRUSSEL


Ingrepen in het kader van de verhoging van de bezoekerscapaciteit en de verbetering van de energieprestatie van het Blomme-gebouw dat nu onderdak biedt aan kunstencentrum Wiels gelegen aan de Van Volxemlaan 354 te Vorst. Studieopdracht - Algemene offerteaanvraag.

Borgtocht: 5 % van het totale honorariumbedrag excl. B.T.W. De borgtocht moet door de aannemer van diensten of door een derde worden gesteld binnen de 45 kalenderdagen volgend op de dag van de gunning van de opdracht.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 300 dagen (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijvingen).

Deelnemingsvoorwaarden
  • Impliciete verklaring op erewoord. Door eenvoudig deel te nemen aan een procedure tot gunning van een overheidsopdracht, verklaart de inschrijver zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden als bedoeld in de artikelen 69 §1 1°-4° en §2 1°-6° van het K.B. van 8 januari 1996.
  • Een verklaring op eer die aantoont dat de kandidaat tijdens de laatste drie jaren een gemiddeld jaarlijks zakencijfer haalde van minstens 200.000 EUR, excl. BTW in gelijkaardige prestaties (architectuuropdrachten). In geval van tijdelijke vereniging, zijn de te beschouwen zakencijfers samengesteld door de optelling van het zakencijfer van elke onderneming.
  • Twee referenties betreffende een ontwerpopdracht voor de herinrichting van een gebouw dat voorwerp uitmaakt van een patrimoniale beschermingsmaatregel waarvan de kostprijs van de werken voor elkeen minimum 1.500.000 EUR, excl. BTW bedraagt en uitgevoerd zijn in de loop van de laatste 3 jaren (juli 2008 – juli 2011). Meer bepaald dienen de twee referenties betrekking te hebben op:
    • de verbouwing/renovatie van een gebouw dat voorwerp uitmaakt van een patrimoniale beschermingsmaatregel, specifiek met het oog op de verbetering van de ontvangstcapaciteiten en de toegangsfaciliteiten (liften, trap, ...) van de verschillende ruimten,
    • de duurzame en ecologische verbouwing/renovatie van een gebouw met de onderliggende bedoeling van het comfort binnenin te verbeteren en het energieverbruik aanzienlijk te verminderen door het integreren van speciale technieken.
    Indien de referenties niet volledig voldoen aan alle hiervoor genoemde voorwaarden, dient de inschrijver niet automatisch als niet geselecteerd beschouwd te worden (zie de hierna vermelde evaluatiemethode waar de referenties afgewogen worden). De presentatie van de referenties moet de werkwijze van het bureau duidelijk maken, zijn knowhow, zijn efficiëntie, zijn ervaring en zijn betrouwbaarheid alsook de motivatie van zijn keuzes. In het geval dat er meer dan twee referenties worden voorgesteld, zullen enkel de eerste 2 referenties in de portfolio in beschouwing worden genomen. Op het moment van het indienen van de offerte moeten deze ontwerpactiviteiten plaatsgevonden hebben tussen het begin van het voorontwerp en de definitieve oplevering van de desbetreffende werken. Gezien het voorgaande moeten de kandidaten duidelijk vermelden in welke fase de referentie gesitueerd is.
  • Voor elke referentie, vermeldt de inschrijver in dezelfde volgorde (max 5 A4-blz/ ref.):
    • een duidelijke omschrijving van de hieronder opgesomde elementen:
      1. naam referentie,
      2. inhoud referentie (het onderwerp van de referentie, het programma en objectieven van de opdrachtgever en de benaderingswijze en het concept van de dienstverlener, de opdrachtonderdelen die effectief door de inschrijver werden gerealiseerd, het bouwjaar, het gebouwtype),
      3. het belang van de referentie (verduidelijking van de verschillende aspecten van het project die verband houden met onderhavige opdracht),
      4. de bedragen exclusief B.T.W. van de ontwerpopdracht en de werken,
      5. de structuur van de ploeg belast met het ontwerp (met vermelding van de interventiesector van iedereen, de mogelijke onderaannemers inbegrepen),
      6. de aanduiding plaats van uitvoering van de werken waarop ontwerpopdracht betrekking heeft; de opdrachtgever van de werken waarop ontwerpopdracht betrekking heeft met aanduiding van de betrekkelijke contactperso(o)n(en) en zijn/haar/hun coördinaten.
    • een visuele voorstelling;
    • de documenten voorzien in art. 71, 2° van het K.B. van 8.1.1996 (de certificaten van goede uitvoering):
      • indien het diensten aan overheden betreft, worden de diensten aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of goedgekeurd,
      • indien het gaat om diensten aan privaatrechtelijke personen worden de diensten aangetoond door certificaten opgesteld door deze personen of, bij ontstentenis, door een verklaring van de dienstverlener,
  • het CV van de projectverantwoordelijke en de leden van het kandidaat-bureau.
  • Het curriculum vitae (max. 1 pagina A4) van de projectverantwoordelijke en de teamleden, benaderd voor het daadwerkelijk uitvoeren van de taken (diploma’s, titels, realisaties, referenties, publicaties,...) en hun interventiegebied binnen de opdracht. Het team moet bestaan uit minstens een architect, een ingenieur stabiliteit en een ingenieur speciale technieken en een IBL adviseur (in onderaanneming of als tijdelijke vereniging mits voorlegging van de overeenkomst van onderaanneming of tijdelijke vereniging indien het geval zich voordoet).
  • De inschrijver voegt bovendien een geschreven document toe waarin hij zich ertoe verbindt de uitvoering van de studies toe te vertrouwen aan de projectverantwoordelijke en het team waarvan hij de persoonlijke gegevens heeft verschaft. Hiertoe voegt hij, op straffe van nietigheid, een geschreven document toe waarin hij de volgende verklaring vermeldt en tekent: « Ik ondergetekende, ... wettelijke vertegenwoordiger van de firma ..., verbindt zich formeel ertoe het projectontwerp van de opdracht 6.18.2 toe te vertrouwen aan Mijnheer/Mevrouw (de Heren/Mevrouwen) ... waarvan de persoonlijke referenties bijgevoegd zijn bij dit document ».

De ingediende referenties zullen beoordeeld worden aan de hand van een objectieve vergelijking met een door het Bestuur opgestelde voorbeeld-type-referentie die als ideaal geacht wordt. U kan de ideale referentie raadplegen in bijlage van het dossier.

Talen die mogen worden gebruikt bij inschrijvingen of verzoeken tot deelneming: Frans of Nederlands.

Gunningscriteria
  1. prijs. Weging: 80.
  2. projectmanagement. Weging: 20.

Dossier nr. DIT-6.18.2.-F02_0
gratis te bekomen
  • door te downloaden van de website https://enot.publicprocurement.be
  • of door e-mail te zenden naar: archindex@adorka.be met vermelding “69-5” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt per kerende teruggemaild.
  • of door voorafgaande storting van 30-EUR op postrekening IBAN BE62.6792.0060.21.61, SWIFT BIC PCHQBEBB, Bank van De Post, Muntcentrum, 1100 Brussel. In dit geval wordt de inschrijver verzocht om een mail te sturen naar aanbestedingen@mobilit.fgov.be om zeker te zijn dat zijn betaling ontvangen is alvorens hij de documenten op de kantoren van de Directie Vervoersinfrastructuur komt afhalen en/of het betalingsbewijs meebrengt. Opgelet: alleen debetberichten en rekeninguittreksels worden als betalingsbewijs aanvaard. Overschrijvingsopdrachten, betalingsbewijzen via internet en overschrijvingstickets worden niet aanvaard. De inschrijver wordt er eveneens aan herinnerd dat contante betaling niet wordt aanvaard.

Nadere inlichtingen
Directie Vervoerinfrastructuur
dhr. Christos GESSIS
Voorlopig Bewindstraat 9-15, 1000 Brussel
Tel. 02/739.06.94 – fax 02/734.20.20
E-mail: christos.gessis@mobilit.fgov.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
maandag 31 oktober 2011 te 10:00 u.
bij Directie Vervoerinfrastructuur - Voorlopig Bewindstraat 9-15 te 1000 Brussel.


Scanpro

IV. 6) Assistentiewoningen, WZC, centrum kortverblijf + DVC

ZEDELGEM

Oproep tot kandidaatstelling - Nieuwbouw assistentiewoningen, woonzorgcentrum, centrum kortverblijf en dagverzorgingscentrum - aanstelling ontwerper. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen (vanaf 3 november 2011)

Deelnemingsvoorwaarden
  • Een bewijs dat de inschrijver zich niet in één van de situaties bevindt waardoor hij kan worden uitgesloten overeenkomstig art. 69, 1°, 2° van het KB van 8 januari 1996, zijnde een bewijs dat de kandidaat-dienstverlener niet verkeert in staat van faillissement, vereffening of gerechtelijk akkoord (of verklaring op erewoord).
  • Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat betrokkene niet werd veroordeeld voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
  • Het bewijs dat de inschrijver in orde is inzake de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, overeenkomstig art. 69 bis van hetzelfde besluit: RSZ attest van het voorlaatste kwartaal of volgende (enkel vereist bij tewerkstelling van personeel onderworpen aan de sociale zekerheidsbijdrage).
  • Een attest daterend van max. 6 maanden vóór de uiterste datum voor de indiening van de offertes, waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van de belastingen en taksen (directe belastingen en btw).
  • Passende bankverklaring(en) waaruit een gezonde financiële toestand blijkt.
  • Een bewijs van verzekering tegen beroepsrisico’s voor een minimumbedrag van 625.000-EUR.
  • Een gedagtekende en gehandtekende verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie boekjaren.
  • Een passend attest met bewijs van de inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten.
  • Algemene portfolio.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
  • Alle documenten gevraagd ter toetsing van de technische bekwaamheid (details: zie bestek).

Gunningscriteria
  1. Conceptnota. Weging: 60.
  2. Raming voorstel en werkmethode voor kostenbeheersing. Weging: 20.
  3. Ereloonpercentage. Weging: 10.
  4. Planning en timing. Weging: 10.

Dossier nr. ZWZ 2011-02
gratis verkrijgbaar bij:
vzw Zorg en Welzijn Zedelgem
Mevr. Heidi MALENGIER
Spreeuwenweg 8, 8210 Loppem
E-mail: zwz@zedelgem.be

Nadere inlichtingen
In de selectiefase worden geen bijkomende inlichtingen verstrekt bij het bestek. Na de selectie wordt een briefing (9 december 2011) georganiseerd waar de vragen van de geselecteerden zullen worden beantwoord. Vragen worden vooraf via e-mail overgemaakt op zwz@zedelgem.be (ten laatste op 2 december.2011).

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
donderdag 3 november 2011, 10.00 u.
Datum van verzending van uitnodigingen aan geselecteerde gegadigden: 25 november 2011.
Opening inschrijvingen: 10 januari 2012, 10:00 u
bij vzw Zorg en Welzijn Zedelgem, Spreeuwenweg 8 te Loppem.


Scanpro

IV. 7) Verbouwing en nieuwbouw Justitiehuis

DENDERMONDE

Foto: Tijl Vereenooghe

Aanstellen studieteam voor de globale studieopdracht “verbouwing en nieuwbouw voor de huisvesting van het Justitiehuis”, Leopold II-laan 55. De opdracht betreft het geheel van de studieprestaties noodzakelijk voor de verbouwing en nieuwbouw voor de huisvesting van het Justitiehuis (de voormalige rijkswachtkazerne).
Uitvoeringstermijn: 245 dagen (vanaf de gunning van de opdracht).

Deelnemingsvoorwaarden
  • Door een offerte in te dienen voor onderhavige opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden die opgesomd zijn in artikel 17 van het K.B. van 8 januari 1996 betreffende de overheidsopdrachten en dit in de mate dat de aanbestedende overheid deze uitsluitingsgevallen voor deze opdracht in aanmerking moet of wenst te nemen.
  • Attesten van opdrachtgevers over de referenties. Eventueel vereiste minimumeisen: de inschrijver moet gedurende de laatste 10 jaar voorafgaand aan de datum van de opening van de offertes minstens 2 multidisciplinaire studieopdrachten hebben uitgevoerd die in aard en omvang (kostprijs werken min. 2.000.000 EUR excl. BTW per opdracht) vergelijkbaar zijn met huidige opdracht.

Gunningscriterium: laagste prijs.

Dossier nr. RDGB-2011/410042/232A-F02_0
Nadere inlichtingen
Regie der Gebouwen, Vlaanderen Regio West
Arch. Luc VERHOEVEN
Ketelvest 26/301 , 9000 GENT
Tel. 09/267.67.60 – fax: 09/267.7.77
E-mail: Luc.verhoeven@regiedergebouwen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen
donderdag 3 november 2011, 14.00 u.
bij de Regie der Gebouwen, Vlaanderen Regio West, Ketelvest 26/301,3e verdieping te Gent.


Scanpro

IV. 8) Verbouwing voormalig kadaster voor huisvesting Justitiehuis

GENT


Aanstellen studieteam voor de globale studieopdracht “verbouwing voor de huisvesting van het Justitiehuis”, Bagattenstraat 130. De opdracht betreft het geheel van de studieprestaties noodzakelijk voor de verbouwing voor de huisvesting van het Justitiehuis (voormalig kadaster).
Uitvoeringstermijn: 265 dagen (vanaf de gunning van de opdracht).

Deelnemingsvoorwaarden
  • Door een offerte in te dienen voor onderhavige opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden die opgesomd zijn in artikel 17 van het K.B. van 8 januari 1996 betreffende de overheidsopdrachten en dit in de mate dat de aanbestedende overheid deze uitsluitingsgevallen voor deze opdracht in aanmerking moet of wenst te nemen.
  • Attesten van opdrachtgevers over de referenties. Eventueel vereiste minimumeisen: de inschrijver moet gedurende de laatste 10 jaar voorafgaand aan de datum van de opening van de offertes minstens 2 multidisciplinaire studieopdrachten hebben uitgevoerd die in aard en omvang (kostprijs werken min. 3.400.000-EUR excl. BTW per opdracht) vergelijkbaar zijn met huidige opdracht.

Gunningscriterium: laagste prijs.

Dossier nr. RDGB-2011/410078/101A-F02_0
Nadere inlichtingen
Regie der Gebouwen, Vlaanderen Regio West
Arch. Kristof VAN MELKEBEKE
Ketelvest 26/301 , 9000 GENT
Tel. 09/267.67.68 – fax: 09/267.7.77
E-mail: kristof.vanmelkebeke@regiedergebouwen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen
donderdag 3 november 2011, 14.00 u.
bij de Regie der Gebouwen, Vlaanderen Regio West, Ketelvest 26/301,3e verdieping te Gent.


Scanpro

IV.9) Ontwerp woonzorgcentrum-site

SINT-NIKLAAS

Onderhandelingsprocedure voor de aanstelling van een ontwerper van de WZC site Gerda: geïntegreerde ontwerpopdracht omvattende architectuur, stabiliteit en speciale technieken, met inbegrip van bijzondere studies zoals akoestiek e.d., en met inbegrip van de buitenaanleg. Zijn tevens inbegrepen in de opdracht: de veiligheidscoördinatie (ontwerp en uitvoeringsfase) en de energieverslaggeving.
De opdracht behelst het ontwerp en opvolging van de bouw van een woon-en zorgcentrum met 75 woongelegenheden, uitbreidbaar tot 120 woongelegenheden, en kaderend in de herschikking en renovatie van de verschillende instellingen van het OCMW. Een lokaal dienstencentrum.

Geraamde waarde zonder btw van de opdracht: 600.000-EUR.

Gunningscriteria
  1. Plan van aanpak. Weging: 15.
  2. Visie. Weging: 45.
  3. Kostprijs. Weging: 40.

Dossier “Project woon- & zorgcentrum Gerda”
te verkrijgen bij de
OCMW Sint-Niklaas
dhr. Ghislain T’SYEN, hoofd aankoopdienst
Lodewijk de Meesterstraat 3, 9100 Sint-Niklaas
tel. 03/778.61.01 of via
e-mail: ghislain.tsyen@ocmwsintniklaas.be
Aan de aanvragers zal een link bezorgd worden waarop de informatie beschikbaar is.

Informatie over het dossier:
AT Osborne nv
dhr. Frank VANHUYSSE
Marcel Thirylaan 79 b2, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe.
Tel. 02/777.06.30 - frank.vanhuysse@atosborne.be.

Plaatsbezoek
Mevr. Nele Depagie: tel. 03/778.63.71
nele.depagie@ocmwsintniklaas.be.
of dhr Peter Goossens: tel. 03/778.63.72
peter.goossens@ocmwsintniklaas.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
maandag 7 november 2011 te 10:00 u
in de Raadzaal van het OCMW, Lodewijk de Meesterstraat 3 te Sint-Niklaas.
Enkel wie een offerte heeft ingediend mag de opening van de inschrijvingen bijwonen.



Scanpro

IV.10) Sport- en cultuurcentrum Site Riderfort

RUDDERVOORDE

Aanstelling ontwerper voor de realisatie van een bouwproject op de site Riderfort.
Voor de herinrichting van het sport- en cultuurcentrum Riderfort moet een ontwerper aangesteld worden. Deze moet de visie uit het masterplan dat in 2010 opgesteld werd, vertalen in een concreet plan.

In het masterplan werd onderzocht hoe Riderfort en andere publieke gebouwen in Ruddervoorde het best ingevuld konden worden. De conclusie was dat het patrimonium van de gemeente in Ruddervoorde het best op de site Riderfort worden gecentraliseerd. Het voorstel is om naar één groot complex te evolueren waarin sporthal, gemeenschapszaal, teken- en muziekatelier, bib, kinderopvang en eventueel een woongedeelte voor een conciërge. Het nieuwe gebouw zal voor een groot deel bestaan uit een aaneenschakeling van de reeds aanwezige gebouwen. Deze zullen gerenoveerd worden, maar er zullen wellicht ook stukken afgebroken en bijgebouwd worden. Vooraan komt een ruime parking met pleinfunctie.

Borgsom bij toewijzing: 5 % van het goedgekeurde inschrijvingsbedrag, afgerond naar het bovenliggende tiental.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Bankverklaring.
  • Inschrijving bij de Orde van Architecten.
  • Samenstelling projectteam. Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
  • Referenties:
    • 3 referenties waaruit blijkt dat de inschrijver vertrouwd is met gecombineerde projecten (renovatie en nieuw-bouw),
    • tevredenheidsattest gelijkaardige opdracht (min. uitvoeringsbedrag 2.000.000 EUR en definitief opgeleverd binnen de laatste 10 jaar),
    • projectteam dient alle relevante disciplines van de opdracht af te dekken.

Dossier
te verkrijgen door voorafgaande storting en voor 2 november 2011 van 50-EUR op rekening
IBAN BE07.0910.0070.2166 (BIC GKCCBEBB) van
TMVW, Stropkaai 14, 9000 Gent
met vermelding besteknr. BESTEK 8020-11-002 en BTW-nummer van de aanvrager.

Nadere inlichtingen
TMVW divisie Aankoop
Mevr. Vrony VERGAUWEN Stropkaai 14, 9000 GENT
Tel. 09/240.02.35 – fax 09/240.03.53
E-mail: aankoop@tmvw.be
of mevr. Kelly VAN GASSE: tel. 09/240.03.69.

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
maandag 7 november 2011, 00:00 u.


Scanpro

IV.11) Nieuwe voetgangers- en fietsersbrug

WETTEREN

Nieuwe voetgangers- en fietsersbrug over de Boven-Zeeschelde. Geheelopdracht infrastructuur.

Dossier nr. AZS-16EI/11/40-F02_0
te bekomen aan 23,08 EUR
  • door betaling met kredietkaart via www.wenz.be
  • of overschrijving op rekeningnummer 435-4528321-53 van Waterwegen en Zeekanaal nv, 2830 Willebroek, met vermelding van besteknummer “16EI/11/40”.

Nadere inlichtingen
Waterwegen en Zeekanaal nv, afdeling Zeeschelde
Ir. Leo BOSMANS
Lange Kievitstraat 111-113 B 44, 2018 Antwerpen
Tel. 0491/72.85.88 – fax 03/224.67.05
E-mail: leo.bosmans@wenz.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en openingen inschrijvingen
dinsdag 8 november 2011 te 10:00 u.
bij Waterwegen en Zeekanaal nv, Lange Kievitstraat 111-113 B 44 te Antwerpen.
Aan de inschrijvers wordt gevraagd rechtstreeks naar e-Tendering te gaan om hun offerte in te dienen:
https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do


Scanpro

IV.12) Diverse renovatieprojecten

TURNHOUT

Ontwerpopdracht voor verschillende renovatieprojecten binnen het patrimonium van DE ARK.
Verdeling in percelen: inschrijvingen mogen ingediend worden voor één of meer percelen.

  1. Perceel 1: renovatie van 9 woningen te Baarle-Hertog, Lode Peetersstraat: vernieuwen cv-installatie, elektriciteit, badkamer en keuken; vervangen buitenschrijnwerk; isoleren van gevel (optioneel), vloeren en daken.

  2. Perceel 2: renovatie van 40 woningen te Turnhout, Plantijnstraat/Vuurkruisenstraat: vernieuwen keuken, badkamer en vervangen buitenschrijnwerk.

  3. Perceel 3: renovatie van 44 woningen te Gierle, Rozenlaan.
    • vernieuwen van keuken, badkamer; isoleren van gevel (optioneel) en vloeren; vervangen buitenschrijnwerk van 24 woningen (GIA),
    • vernieuwen van keuken, badkamer ; isoleren vloeren van 20 woningen (GIB).

  4. Perceel 4: renovatie van 11 woningen te Turnhout, Jacob Van Arteveldestraat: vernieuwen badkamer en keuken; vervangen buitenschrijnwerk; isoleren van gevel (optioneel), vloeren en daken.

  5. Perceel 5: renovatie van 21 woningen te Turnhout, Sint-Pieterstraat: vernieuwen keuken en badkamer; isoleren van vloeren en daken.

  6. Perceel 6: renovatie van 38 woningen te Turnhout, Taeymanslaan/Brugstraat/Hertoginstraat: vernieuwen badkamer en keuken; vervangen buitenschrijnwerk (28 woningen); isoleren van gevel (optioneel), vloeren en daken.

  7. Perceel 7: renovatie van 61 woningen te Turnhout, Jachthoornstraat/Veldekensstraat:
    • vernieuwen keuken, badkamer; isoleren vloeren en daken van 45 woningen (VEA),
    • vernieuwen keuken, badkamer; isoleren gevel (optioneel), vloeren en daken; vervangen buitenschrijnwerk van 16 woningen (VEB).

  8. Perceel 8: renovatie van 58 woningen te Vosselaar, Rerum Novarumlaan:
    • vernieuwen keuken en badkamer; isoleren vloeren van 15 woningen (VOA),
    • vernieuwen keuken, badkamer; isoleren gevel (optioneel), vloeren en daken; vervangen buitenschrijnwerk van 43 woningen (VOB/VOC).

  9. Perceel 9: renovatie van 20 woningen te Turnhout, Oude Vaartstraat: vernieuwen buitenschrijnwerk van 20 woningen.

  10. Perceel 10: renovatie van 21 woningen te Turnhout, Rivierstraat: vernieuwen badkamers en keukens.

  11. Perceel 11: renovatie van 29 woningen te Turnhout, Kroonstraat: vernieuwen keuken en badkamer.

Voor elk perceel geldt dezelfde borgtocht bij toewijzing:5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental. Voor perceel 11 wordt er geen borgtocht gevraagd.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • RSZ-attest;
  • in bestek vermelde voorwaarden.

Dossier nr. 2011-0161
gratis te bekomen bij:
De Ark
Mevr. Elke JANSSENS
Campus Blairon 599, 2300 Turnhout
Tel. 014/40.11.07 – fax 014/40.11.01
E-mail: elke.janssens@arkwonen.be
bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
dinsdag 8 november 2011 te 10:00 u.
in Campus Blairon 599, Gebouw Pieter Corbeels, 4de verdieping, raadszaal.


Scanpro

IV. 13) Restauratie gebouwen Hippodroom Bosvoorde

UKKEL


Heraanbesteding
Ontwerpopdracht voor de restauratie van verscheidene gebouwen op de Hippodroom van Bosvoorde, Terhulpsesteenweg te Ukkel.
Onderhavige opdracht slaat op de verwezenlijking van een volledige ontwerpopdracht voor de restauratie van gesloten ruwbouw (muren, daken, dragende elementen van de structuur,…) van de volgende gebouwen gelegen
op de hippodroom van Bosvoorde:
  • de hoofdtribune
  • de kleine tribune
  • het weeglokaal.

Verlangde borgsom bij toewijzing: 25.000 EUR forfaitair.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 150 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Bewijs van verzekering tegen beroepsfouten.
  • Samenstelling van het team. De inschrijvers stellen hun team voor en, voor ieder lid van het team, een cv met de specifieke kennis nodig voor de voltooiing van de opdracht, door middel van enkele referenties (max. 3), studiegetuigschriften en professionele bekwaamheden. Kunnen enkel deelnemen aan de opdracht de inschrijvers die tenminste een architect (of een ingenieur-architect) en een stabiliteitsingenieur in dienst hebben.
  • Een lijst van 3 studieopdrachten die de inschrijver heeft gemaakt, die betrekking hebben tot restauratiewerken en waarvan minimaal één uit de drie betrekking moet hebben tot restauratiewerken naar het identieke van een gebouw of kunstwerk waarvan de omvang overeenstemt met huidig project (verklarende nota verplicht bij te voegen. Deze referenties zijn voldoende relevant ten aanzien van het kader van deze opdracht, zoals beschreven in huidig bestek en werden uitgevoerd (zie verschillende stadia) in de loop van de laatste 5 jaren (2005-2010). De inschrijver zal het stadium aanduiden waarin de opdracht zich bevindt(bijv. voorontwerp, stedenbouwkundige vergunning, voorlopige oplevering, definitieve oplevering). Opmerking: indien meer dan 3 referenties worden opgegeven dan worden enkel de eerste 3 in aanmerking genomen.
    • Beschrijving van de opdracht met aanduiding van minimum:
      • Naam van de referentie.
      • De inhoud van de opdracht(= programma en de doelstellingen van de bouwheer , het opzet en concept van de dienstverlener).
      • Het voorwerp van de referentie (= welke deel van de opdracht heeft de inschrijver zelf uitgevoerd met betrekking tot de referentie).
      • Een beperkte nota (maximum 1 pagina A4) waarin de verschillende aspecten van het project uitgelegd worden welke relevant zijn in het kader van huidige opdracht.
      • Relevante details van het project en /of de uitvoering op een leesbare schaal waarin het project zich bevindt ( stedenbouwkundige vergunning of uitvoering).
      • Relevante plannen van het project en /of de uitvoering op een leesbare schaal waarin het project zich bevindt ( stedenbouwkundige vergunning of uitvoering).
      • Bedrag der werken en van de ontwerpopdracht (BTW excl.) van de referentie.
      • De inschrijver moet aanduiden in welk stadium de referentie zich bevindt op het ogenblik van de indiening van zijn offerte.
      • Juiste aanduiding van de plaats der werken van de referentie in kwestie.
      • Opdrachtgever van de werken van de ontwerpopdracht, met aanduiding van de contactpersoon (personen) en hun gegevens.
    • een visuele voorstelling van de referentie (op papier, maximum 4 pagina’s A4).
    • bewijs van de referentie:
      1. in geval de bouwer een openbare instelling betreft, wordt het bewijs geleverd door het attest van goede uitvoering getekend door de opdrachtgever ;
      2. in geval het een referenties voor een privé persoon betreft, worden de prestaties aangetoond door de opdrachtgever of bij gebrek door een verklaring op eer van de inschrijver.

De referenties van de inschrijver worden onderzocht naar:
  1. hun technische pertinentie met betrekking met de vereist vaardigheden;
  2. hun pertinentie ten aanzien van de omvang van de uitgevoerde werken;
  3. hun pertinentie met betrekking tot de taken uitgevoerd door de inschrijver in het betrokken project.
NB. De referenties van onderaannemers van de inschrijver worden slechts in aanmerking genomen aan volgende voorwaarden:
  • de inschrijver voegt een document bij zijn inschrijving waarin hij zich engageert dat in het geval de opdracht aan hem wordt toegewezen, hij voor de betrokken prestaties een onderaanneming contract zal afsluiten met de onderaannemer in kwestie;
  • een document wordt bijgevoegd waarin de onderaannemer zich engageert om in het geval van gunning van de opdracht aan de inschrijver, hij een exclusief onderaanneming contract afsluit met de inschrijver.

Elke referentie zal een cijfer op 100 krijgen. Ten einde weerhouden te worden moet de inschrijver een score van 60 op 100 behalen voor tenminste één van de referenties.

De referenties van de inschrijvers zullen onderzocht worden op de volgende punten.
Maximum van de te behalen punten voor tenminste één van de refertes.
  1. Relevantie gelet op de prestaties verwezenlijkt door het kandidaat-bureau in het beschouwde project (volledige ontwerpopdracht , gedeeltelijke opdracht (historische studie, voorontwerp, ontwerp, stedenbouwkundige vergunning, opstellen van het mededingingsdossier voor de uitvoering der werken, bijstand bij de uitvoering der werken,…) …) ten aanzien van huidige opdracht: Maximum van de te behalen punten voor tenminste één van de refertes: 50
  2. relevantie met betrekking tot de technische vereiste bekwaamheidsgebieden (type gebouw (bestemming (commercieel, burelen, industrieel,…), kunstwerk (burgerlijke bouwkunde), kunstwerk, type van de structuur, materialen (beton, natuursteen, metaal, metselwerk,…):Maximum van de te behalen punten voor tenminste één van de refertes: 30.
  3. Relevantie gelet op de kostprijs der werken of de omvang van de uitgevoerde werken,.: maximum van de te behalen punten voor tenminste één van de refertes: 20.
BELANGRIJK: bezoek aan de site is verplicht. Dit bezoek zal plaats vinden op donderdag 13 oktober 2011 om 13.30 u. ter plaatse.

Dossier nr. SAF-MVV-170-01-F02_1
te verkrijgen door storting van 5-EUR op rek. BE47.0910.1315.8380 van de MVV Maatschappij voor de verwerving van vastgoed nv, Koloniënstraat 11, 1000 BRUSSEL met de mededeling: “naam van de inschrijver en mailadres” waar de aanbestedingsdocumenten moeten gestuurd worden.

Nadere inlichtingen
MVV nv
dhr. Frans VANDALE
Koloniënstraat 11, 1000 Brussel
tel. 02/517.60.67 – fax 02/517.65.00
E: info@saf-mvv.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
dinsdag 15 november 2011 te 11:00 u.
bij MVV, Koloniënstraat 11 te 1000 Brussel.


Scanpro

IV. 14) Architectuurprijs 2011

BRUGGE

De Stad Brugge organiseert voor de derde maal (vorige keer in 2009) een architectuurprijs.
In 1999 was Ontwerpbureau Gino Debruyne winnaar van de prijs van de vakjury met het project gelegen Vizierstraat 19 te 8000 Brugge.

Het thema voor de architectuurprijs Brugge 2011 is “hedendaags en duurzaam bouwen”. Met dit thema wil het stadsbestuur bouwprojecten, die duurzame principes koppelen aan kwalitatieve architectuur, in de kijker zetten.

Duurzaam bouwen wordt hoe langer hoe meer een must. Het gaat echter om meer dan om energiebesparende maatregelen. Om de bouwmogelijkheden van de toekomstige generaties veilig te stellen, moet er vandaag op een spaarzame, verantwoorde en rationele manier omgegaan worden met alle beschikbare middelen (ruimte, energie, water, bouw- en grondstoffen,…).
Vanzelfsprekend mag de kwalitatieve architectuur daarbij niet uit het oog verloren worden.
Architecturale kwaliteit is onontbeerlijk voor de realisatie van een aangename leefomgeving die de tand des tijds kan doorstaan.

Nu het eerste decennium van de 21ste eeuw afgelopen is, gaat het stadsbestuur op zoek naar de resultaten van tien jaar duurzame ruimtelijke ontwikkeling en duurzaam bouwen in Brugge. Deze wedstrijd moet aantonen dat er ook in Brugge ruimte was, is en zal zijn voor eigentijdse, duurzame en architecturaal kwalitatieve bouwprojecten.

Om in aanmerking te komen voor de prijzen moeten de projecten:
  • gelegen zijn op Brugs grondgebied
  • gerealiseerd zijn na 1 januari 2000 volgens een geldige stedenbouwkundige vergunning
  • gebruik maken van duurzame principes: spaarzaam, verantwoord en rationeel omgaan met de beschikbare middelen als ruimte, energie, water, bouw- en grondstoffen,..

De architectuurprijs Brugge 2011 zal bestaan uit een “prijs van de vakjury” voor een ontwerper en een “prijs van het publiek” voor een bouwer, elk ter waarde van 2.500 euro + een aandenken.

De wedstrijd loopt tot dinsdag 15 november 2011.
Het wedstrijdreglement en het deelnameformulier kunnen aangevraagd worden:
Voor verdere inlichtingen kan je telefonisch terecht op de nummers 050/47.23.64, 050/47.23.25 of 050/44.85.35.



Scanpro

IV. 15) 30 aanleunappartementen

MEULEBEKE

Oproep tot kandidaatstelling - Architectuuropdracht 30 aanleunappartementen te Meulebeke, Bonestraat.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Gunningscriteria
  1. Opmaak masterplan. Weging: 40.
  2. Architectuuropdracht. Weging: 60.
Dossier nr. 2011/011
gratis te verkrijgen tot 10 november 2011, 10:00 u., bij
De Mandel cvba
Mevr. Sophie BEKAERT
Botermarkt 30, 8800 Roeselare
Tel. 051/26.27.90 - fax 051/24.42.17
E-mail: sophie.bekaert@demandel.be
bij wie ook nadere inlichtingen kunnen bekomen worden.

Uiterst tijdstip voor ontvangst kandidaturen:
woensdag 16 november 2011 te 11:00 u.
Openbare opening kandidaturen: dezelfde dag om 15:00 u.
in de Raadzaal OCMW, Bonestraat 24 (gelijkvloers) te Meulebeke.


Scanpro

IV. 16) Restauratie voormalige pastorij met herbestemming

VEERLE-LAAKDAL

Studieopdracht voor het restaureren van de voormalige pastorij te Veerle-Laakdal met herbestemming.
De voormalige pastorij te Veerle staat momenteel leeg. Op korte termijnen dient een studie uitsluitsel te geven over de latere bestemming van het gebouw, waarbij aansluitend een technisch dossier ter restauratie wordt opgemaakt. het project kadert in een masterplan voor de omliggende 'Vinea-site'.

Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • RSZ-attest.
  • Bewijs van een tot eind 2011 geldige verzekering tegen beroepsrisico's.
  • De deskundigheid en ervaring van de inschrijver, zijn medewerkers en/of derden door wie hij zich in onderaanneming laat bijstaan.
  • De kwaliteit van de opgegeven referenties, vooral de mate waarin zij overeenstemmen met de in het lastenboek vermelde vereisten.

Gunningscriteria
  1. Visie. Weging: 40.
  2. Project- en werfopvolging. Weging: 35.
  3. Ereloon: 25.
Dossier nr. 2011-036
gratis te verkrijgen bij:
Gemeente Laakdal
dhr. Jan DE BUSSER
Kerkstraat 21, 2430 LAAKDAL
tel. 013/35.90.12 - fax 013/35.90.39
e: jan.de.busser@laakdal.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
woensdag 16 november 2011 te 14:00 u.
in het Administratief Centrum, raadzaal.


Scanpro

IV. 17) Renovatie Wintercircus – voormalige garage Mahy

GENT

Renovatie en reconversie van het Wintercircus, voormalige garage Mahy, studieopdracht architectuur, stabiliteit, technische uitrusting en EPB-verslaggeving.

De architectuurwedstrijd
De voormalige garage Mahy, gelegen in het centrum van Gent, tussen de Lammerstraat, de Sint-Pietersnieuwstraat en de Platteberg, was tussen 1894 en 1939 een circus met overdekt binnenplein. Het Gents Stadsontwikkelingsbedrijf AG SOB schrijft een studieopdracht uit voor de architectuur, stabiliteit, technische uitrusting en epb-verslaggeving van het historisch waardevolle gebouw. In de loop van 2013 zal de reconversie tot een architecturaal waardevol centrum van innovatie, multimedia en ontmoeting kunnen starten.

Architecten, ingenieurs, bedrijven of studiebureaus die interesse hebben voor de studieopdracht kunnen zich tot 16 november 2011 kandidaat stellen. Uit alle kandidaten zullen 5 geselecteerden worden uitgenodigd om in april 2012 een offerte in te dienen, zodat de opdracht voor de zomer van 2012 kan worden gegund.

Alle ontwerpen zullen beoordeeld worden door een jury. In de jury zetelen o.a. de Vlaamse bouwmeester en architect Klaas GORIS, medeverantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe stadsbibliotheek en het Centrum voor Nieuwe Media. De architecturale eenheid binnen project Waalse Krook is dus verzekerd. Het selectiebestek is beschikbaar op de website van het AG SOB.

Creativiteit, kennis en economie verenigd rond binnenplein
Het Wintercircus zelf is niet beschermd, maar het maakt deel uit van het beschermd stadsgezicht 'Circuswijk'. Het gebouw zal met respect voor zijn rijke erfgoedwaarde worden omgevormd tot een toonaangevend en hedendaags gebouw.
AGSOB-voorzitter Tom Balthazar: 'De ligging van het Wintercircus is uniek. Op een centrale plek in de stad, geprangd tussen de Vooruit, de Minard en de Capitole enerzijds, maar ook vlakbij verschillende bruisende winkelstraten en in de nabijheid van bijvoorbeeld het Rectoraat en het UFO-gebouw van de Universiteit Gent. Ook de nieuwe stedelijke functies die in het gebouw hun plek zullen krijgen, zullen creativiteit, kennis en economie samenbrengen.'

In 2015 zal het gerenoveerde Wintercircus rondom een centraal en overdekt binnenplein ruimte bieden aan multimediabedrijven. Ook evenementen, horeca en eventueel enkele winkels gelinkt aan de multimediale site kunnen er onderdak vinden. Wie precies zijn intrek zal nemen in het Wintercircus zal eind 2011 duidelijk zijn. iCubes, een bedrijvencentrum voor startende ICT-bedrijven, de Luisterpuntbibliotheek, een bib voor mensen met een leesbeperking en het Vlaams Instituut voor de Archivering en Ontsluiting van het Audiovisueel erfgoed (VIAA) behoren tot de mogelijkheden.

Project Waalse Krook: een nieuw baken voor Gent
Tegen 2015 verrijst in het centrum van Gent, vlakbij het ‘Zuid,’ een nieuw centrum voor kennis, cultuur en economie. Niet alleen het gerenoveerde Wintercircus zal aan de buurt een nieuwe functie en uitstraling geven. Aan de bocht van de Schelde komt de nieuwe Stadsbibliotheek - een plaats voor leren, ontmoeten en beleven - en het Centrum voor Nieuwe Media - een initiatief van de Universiteit Gent en het IBBT, het Interdisciplinair Instituut voor Breedbandtechnologie.
De hele buurt tussen de Walpoortbrug, de Ketelvaart, de Nederschelde, de Lammerstraat en het begin van de Sint-Pietersnieuwstraat wordt grondig aangepakt. Het project voorziet in aantrekkelijke pleinen en kades, schitterende architectuur, fiets- en voetgangersbruggen over de Schelde en nieuwe verbindingen naar de binnenstad.

De totale investering voor de herbestemming Wintercircus wordt geraamd tussen 15.000.000 en 20.000.000 EUR. Aanvang voorzien op 20 juni 2012. Voltooiing: 1 juli 2015.

Deelnemingsvoorwaarden
  • RSZ- attest.
  • Inschrijving bij de orde van architecten.
  • Referentielijst en samenstelling ontwerpteam zoals in selectiedossier omschreven.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.

Dossier nr. AG SOB Gent-2011/34-F02_0
Het selectiedossier kan tot 10 november 2011, 12:00 u., gedownload worden via volgende webpagina.

Nadere inlichtingen
Autonoom Gemeentebedrijf Stadsontwikkelingsbedrijf Gent
Arch. Bernard OTTEVAERE
Sint-Jacobsnieuwstraat 17, 9000 GENT
Tel. 09/269.69.51 – fax 09/269.69.99
E-mail: bernard.ottevaere@sob.gent.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
woensdag 16 november 2011, 16:30 u.


Scanpro

IV. 18) Nieuw Animalarium VUB

JETTE

De VUB wenst een nieuw Animalarium te bouwen. De opdracht betreft de Architectuur, stabiliteit en volledige studieopdracht betreffende de speciale technieken.

Dossier nr. VUB/FG/148
af te halen bij de VUB - Technische Dienst Laarbeeklaan 103, 1090 Brussel na telefonische afspraak. (02/477.41.03 of 02/477.42.70). Het lastenboek bestaat enkel in de Nederlandse taal en wordt onder geen enkele voorwaarde verzonden.

Nadere inlichtingen
V.U.B. Technische Dienst
dhr. Jean AELBRECHT, Technisch Verantwoordelijke Campus Jette
tel. 02/477.41.03 – fax 02/477.42.52
e: jean.aelbrecht@vub.ac.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
dinsdag 22 november 2011, 14:00 u,
bij de Vrije Universiteit Brussel, in Gebouw M lokaal 108 Pleinlaan 2 te 1050 Elsene.


Scanpro

IV. 19) Verkavelingsplan en architectuuropdracht huur- en koopwoningen

HOOGLEDE

Oproep tot kandidaatstelling - Verkavelingplan en architectuuropdracht huur- en koopwoningen te Hooglede, Kleine Stadenstraat.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Gunningscriteria
  1. Opmaak verkavelingsplan. Weging: 30.
  2. Opmaak woningbouwplan. Weging: 70.
Dossier nr. 2011/012
gratis te verkrijgen tot 9 december 2011, 10:00 u., bij
De Mandel cvba
Mevr. Sophie BEKAERT
Botermarkt 30, 8800 Roeselare
Tel. 051/26.27.90 - fax 051/24.42.17
E-mail: sophie.bekaert@demandel.be
bij wie ook nadere inlichtingen kunnen bekomen worden.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening kandidaturen:
vrijdag 16 december 2011 te 14:00 u.
in de Vergaderzaal De Mandel, Botermarkt 30, 8800 Roeselare.



Scanpro

IV. 20) Ontwerp deelgebied Kanaalpark

VILVOORDE

ViRiX organiseert een wedstrijd met het doel een ontwerper aan te stellen voor een deelgebied binnen het project KanaalPark.

Het betreft een nieuwbouw voor kantoren en appartementen langsheen het kanaal met een bovengrondse oppervlakte van ca. 28.500m² excl. parking.

Het dossier is te verkrijgen tegen betaling van 100-EUR bij:
Watersteen Vilvoorde nv
Keizershoek 350 A, 2250 Kontich
Tel: 03/443.06.30 - Fax 03/443.06.31
elke.rymen@virix.be
Uiterste datum indiening kandidatuur:
dinsdag 20 december 2011

Imperplex
Imperplex
Plenso
Imperplex

Voor alle vragen kan je bij ons terecht op het telefoonnummer 051/25 21 00 Adorka bvba
Copyright © 2011 Arch-Index. Alle rechten voorbehouden.

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u geregistreerd staat in onze architectendatabase en
abonnee bent van Arch-Index.
Indien u deze nieuwsbrief niet langer wenst te ontvangen, klik dan hier